Toon posts:

Amd Of toch Intel?

Pagina: 1
Acties:

• Iftert
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-07 14:17
Ik ben bezig om voor me zelf een nieuw systeem te zoeken, Tenminste een upgare bestaand uit nieuwe CPU Geheugen en MOBO. + een ssd kaartje

Nu loop ik te twijfelen tussen deze 2 CPU`s

AM3 AMD Phenom2 X6 1090T 125W 3.20GHz € 245,-
1156 Intel Core i7 870 95W 2.93GHz € 270,-

Ook loop ik te twijfelen of ik Dual of Tripple channel wil hebben, welke voordelen heeft tripplechannel en welke meerwaarde creeert die 2 GB extra eigenlijk (4 GB of 6 GB) met dit geheugen?

Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX € 130,-
4096MB DDR3/1600 Kingston HX CL9 KIT € 90,-

en dat in combinatie met deze SSD.

Volgens mij zit er qua CPU weinig verschil in qua aanschaf, ik kijk niet naar het verbruik, maar puur naar de prestaties.

OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 60GB € 135,- (of is er voor dit geld een snellere ssd verkrijgbaar?)

De rest van mijn systeem heb ik al, maar bestaat uit :

750 Watt voeding
MSI R5770 Hawk
2x 1 TB Samsung F1 Spinpoint
Cooler Master CM 690 II Advanced
DVD- RW
Windows 7 Ultimate
Office 2010

Nogmaals de vraag :

Met welke samenstelling krijg ik het beste systeem? AMD Of Intel? Dual Channel of Tripple channel?
En welk Moederbord raden jullie er dan bij aan?

Henk.

Als je je veters niet strikt heb jhe kans om te vallen

• Tribledragon
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 21:24
Bij deze 2 sets is er geen meerwaarde (of beter gezegd gewoon niet doen) voor triple channel geheugen. Daarvoor zou je naar het 1366 platform moeten overstappen (i7 9XX processor met bijbehorende moederbord.)

Tevens voor deze vraag zal je het beste in een BBG terecht kunnen. Daarbij is het dan van belang waarvoor je de PC aanschaft, welke programma's je wilt draaien en waarom je een bepaalde voorkeur voor bepaaalde onderdelen zou hebben

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Niet alleen geen meerwaarde, triple channel wordt op s1156 en AM3 helemaal niet ondersteunt dus als je er 3 modules in stopt dan loopt het zooitje op single channel en dat is juist minder goed ;)

Verder: dit soort vragen graag in de BBG-topics die hier allemaal genoemd staan. Voor jouw vraag lijkt me het upgrade [UG aanschaf] daar het meest geschikt voor maar je kan ook bij de BBG-systeempjes kijken wat er insteekt.

[Voor 43% gewijzigd door bwerg op 27-09-2010 12:41]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Iftert
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-07 14:17
Die voorkeur bij mij gaat uit naar intel. Maar er zijn nu genoeg mensen die een AMD CPU ook gewoon tot de top bevinden te horen. Zelf gebruik ik mijn PC voor alles. Vooral games, maar ook Video berwerken (al is dat nog heel primitief :P) Ik wil er eigenlijk alles mee kunnen doen.

De het verschil is die 6 core CPU ga ik dat er echt uithalen? Ik ga er vanuit dat dit systeem een jaar of 2 zal blijven staan voor het vervangen gaat worden. ook zal het systeem 24/7 aan staan.

Als je je veters niet strikt heb jhe kans om te vallen

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee