Toon posts:

NTSC (Multisystem) ondersteuning op TV

Pagina: 1
Acties:

• Ayo_Technology
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 26-09-2011
Beste mensen,

Ik probeer mijn PSP met TV out kabel aan te sluiten op een TV. Nu heb ik thuis 2 kleine PAL tv's getest. Geen flatscreens, maar gewone kleine kleurentelevisies. Helaas krijg ik enkel zwart/wit beeld op beiden.
Na wat speurwerk lees ik dat mijn tv NTSC zou moeten ondersteunen en 60 hz moet zijn.

Mijn vraag daarom waaraan ik kan zien, hoe ik zou kunnen achterhalen of een tv dit ondersteunt?

Is een Sony tv bijvoorbeeld altijd multisystem (pal en ntsc)? Of zijn er specifieke merken die dit standaard zijn.
Ik wil wel voor een paar tientjes een tweedehands tv'tje kopen. Zodat ik thuis op zolder mijn psp kan aansluiten om fijn te gamen (beneden staat de ps3 al).

Ik zat ook al te denken aan een goedkope dvd speler van een onbekend merk. Aangezien die vaak ook mulitsystem zijn en ik dacht misschien kan ik mijn PSP via zo een dvd speler (converter) in kleur krijgen. Maar ik weet niet of die goedkope dvd spelers zoiets ondersteunen?

Als iemand een idee heeft let me know please

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Heb je al in de instellingen van je PSP gekeken of je hem op PAL kunt zetten?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Ayo_Technology
die staat goed voor zover ik weet (progressive). Ik heb een component kabel nu tussen mijn psp en mijn tv. Maar ik moet echt een tv met NTSC ondersteuning hebben. Op mijn lcd doet die het uiteraard wel beneden.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Uhm je gebruikt een Component kabel op een normale TV? Dan is het logisch dat het niet gaat werken, want een Composiet ingang (gele tulpstekker) is heel wat anders dan Component (Rode, Blauwe, Groene stekker)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Ayo_Technology
oh sorry ik bedoel composiet ipv component. 3 stekkers.

ik heb ze voorin in die gaatjes gedaan en achterin met zo een scartblokje in de scart ingang.

beiden zwart/wit beeld. In het tv menu kan ik ook niets kiezen. het is een heel simpel tv'tje

[Voor 63% gewijzigd door Ayo_Technology op 27-09-2010 11:59]

• simonr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22-09 20:04
Dat is waarschijnlijk geen component maar composiet met audio (ook drie stekkers).

Zie het volgende plaatje:

Bovenste rij (geel, wit, rood) is composiet video met audio, onderste rij (rood, blauw, groen) is component video.
Voorop een oude tv zit meestal composiet met audio (geel, wit, rood) en datzelfde geldt voor verloopstekkers naar scart.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:07

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ayo_Technology schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:54:
die staat goed voor zover ik weet (progressive). Ik heb een component kabel nu tussen mijn psp en mijn tv. Maar ik moet echt een tv met NTSC ondersteuning hebben. Op mijn lcd doet die het uiteraard wel beneden.
Progressive word meestal niet ondersteund door oudere TV's. Zet hem eens op Interlaced. Op de laagst mogelijke resolutie.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:18

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Ayo_Technology schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:54:
die staat goed voor zover ik weet (progressive).
Progressive gaat ook niet werken op een oude beeldbuis. Die werken werken (op een enkele uitzondering na) allemaal interlaced.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Ayo_Technology
nee sorry de psp staat op progressive niet de tv. De psp heb ik ook op interlaced getest, zonder succes. Nu is hoogstwaarschijnlijk het probleem dat tv out met de psp enkel op ntsc (multisystem) in kleur werkt. Heel raar maar ik lees het overal.

Wat ik me wel afvraag is het volgende als ik bijvoorbeeld een regiovrije dvd speler koop zoal de volgende http://link.marktplaats.nl/379325620

kan ik dan niet die dvd speler gebruiken als een soort ntsc to pal 'converter'?

Alleen ben ik bang dat mijn tv dan ook 60hz moet zijn. Mijn huidige is 50hz.

[Voor 7% gewijzigd door Ayo_Technology op 27-09-2010 14:04]

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:18

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe wil je de output van je psp aansluiten op een aparaat zonder inputaansluitingen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Ayo_Technology
nu je het zegt inderdaad. Ik ging ervan uit dat elke dvd speler ook een ingang heeft zodra er meerdere poorten opzitten. Dit is dus niet het geval. Wat ik me afvraag is wat een 50hz PAL tv doet wanneer er bijvoorbeeld een multisystem dvd speler op is aangesloten en ik bijv. een NTSC dvd'tje wil afspelen? Krijg je dan kleur of zwart/wit? Omdat ik overal lees dat je minimaal 60 hz moet hebben wil je een NTSC signaal goed bekijken.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Kun je niet bij iemand anders met een nieuwer scherm proberen of het werkt? Want de meeste nieuwe TVs ondersteunen zowel PAL als NTSC (Mede doordat nieuwere schermen 60Hz hebben en yRGB ondersteunen)

• Ayo_Technology
je bedoelt dan wel gewone tv's toch? geen flatscreens, lcd's? Zou het niet gewoon op een lcd schermpje kunnen werken van ik noem maar een Acer of Iiyama??

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Mogenlijk, maar daarom zeg ik: Test het bij iemand anders.

• Ayo_Technology
allright
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee