Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Topicstarter
Volkwagen levert in hun modellen de RNS500 satnav. Nu was ik benieuwd of er mogelijkheden zijn om dit systeem enigzins om te bouwen zodat ik wat meer achter de schermen kan kijken. Naar wat ik weet draait het geheel op een OS gemaakt door Siemens, maar kan nergens bevestiging vinden of dit iets in-house is of gebaseerd op bijv. *nux of Windows.

Met VAGCOM kun je redelijk eenvoudig toegang krijgen tot (wat ik noem) de systeemistellingen van je auto. Maar vraag me dus af of er voor de RNS500 ook iets was dmv, flashen oid. In een ideale situatie misschien gebruiken als car-pc. Er zit een HD in, dus er moet iets geinstalleerd kunnen worden is mijn simpele conclusie.

Google levert weinig op, dus misschien dat een tweaker me een schopje in de goede richting wil geven?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik zie wat hints die wijzen op Windows CE.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Topicstarter
Heb gemailed met de fabrikant (je weet nooit) maar die geven helaas geen informatie vrij. Vrees dus dat het een lastig verhaal gaat worden. Heb wel een RNS-500 gekeken maar ook weinig mogelijkheden tot connectiveit. Updates gebeuren ook via een DVD dus helaas geen USB of COM interface.