Toon posts:

Draadloos netwerk probleem / sagem livebox valt uit

Pagina: 1
Acties:

• DFP
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 27-09-2010
Hallo,

Ik zit hier op een draadloos netwerkt via een (Sagem) Livebox via Online.
Nu heeft dit altijd perfect gewerkt op mijn oude pc via een USB-wifi ontvanger.

Dit weekend heb ik een nieuwe laptop gekocht, namelijk deze:
pricewatch: Acer Aspire 5732ZG-454G50MN

Internetten gaat prima maar steeds op een willekeurig moment knalt het internet eruit, voor het hele huis ook gelijk. Enige wat dan helpt is de Livebox resetten, vervolgens doet internet het weer totdat het weer gebeurd.
Met mijn oude, vaste pc, gebeurt dit niet.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

vriendelijke groet

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:54

lier

MikroTik nerd

Standaard aanpak:

- wie veroorzaakt het
- waardoor wordt het veroorzaakt
- daar gepaste actie op ondernemen

(denk bijvoorbeeld aan een mogelijkheid dat iemand met torrents aan de gang is en daarbij "te veel" connecties gebruikt).

Verder is het goed om te zoeken binnen GoT, vaak ben je niet de eerste met een bepaald probleem.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DFP
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 27-09-2010
Excuus voor de onvolledigheid. Ik heb overigens al gezocht, maar kon dit probleem niet vinden.

De livebox knalt er alleen maar uit als ik met mijn laptop verbinding maak. Als ik nu lekker ga internetten op mijn oude vaste pc gebeurt dat dus niet, evenals wanneer huisgenoten dit doen.

Dit is verder niet afhankelijk van mijn activiteit op internet en gebeurt op willekeurige momenten (soms pas na uren).

Overigens: heb met Online gebeld en op advies van hun naar de instellingen van de livebox gekeken, deze stonden al op "WPA" (volgens meneer Online is WEP niet compitabel met windows 7).

Hoop dat iemand een oplossing heeft!

(overigens: kan het uberhaupt voorkomen dat een laptop een modem eruit kan knallen zonder extreme internetactiviteit oid?)

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:54

lier

MikroTik nerd

Test eens met een liveCD of je dezelfde problemen tijdens het Internetten krijgt.
Hoe weet jij dat er geen "extreme internetactiviteit" is?
Weet je zeker dat de laptop de veroorzaker is?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee