Toon posts:

[OL 2007] verjaardagen in kalender aanpassen *

Pagina: 1
Acties:

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-09 10:55
Beste forummers,

Zie hier mijn irritatie. Ik gebruik Outlook 2007 niet als email programma, maar alleen voor het beheren van contacten en agenda (heb ook een Windows-phone die ik er mee sync, zodoende). Het vervelende is, dat als ik bij een contact een verjaardag heb ingevuld, Outlook deze verjaardag automatisch op de agenda zet. In principe niks mis mee, maar ik wil graag zelf een omschrijving en titel geven.

Nu zou je zeggen, verwijder de standaard verjaardagen en maak je eigen aan. Ja, dat kan. Maar dat is heul veul werk. En daar heeft Hojdhopper geen zin in. Dus mijn vraag is: kun je het automatisch verjaardagen noteren uitzetten in Outlook 2007?

Goegelen leverde niks op (ook niet in het Engels).

Bvd.

www.flickr.com/malvlex

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heul veul weurk: dat valt wel mee, zet de agenda in Outlook zelf even in de lijst-stand (beeld-huidige weergave-jaarlijks) en deleten maar :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Malfoi
F_J_K schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:42:
Heul veul weurk: dat valt wel mee, zet de agenda in Outlook zelf even in de lijst-stand (beeld-huidige weergave-jaarlijks) en deleten maar :)
Ja maar het opnieuw er in moeten zetten kost wel weer tijd. En daarnaast, elke verjaardag die ik in mijn contacten invul, komt er automatisch weer bij in de agenda. Er moet toch een manier zijn om dat uit te zetten?

edit: hoe zet je de Outlook-agenda in de lijst-stand?

[Voor 5% gewijzigd door Malfoi op 27-09-2010 22:29]

www.flickr.com/malvlex

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
Zo goed heb je dan niet gezocht, maar aub, 2de link gelijk raak:
Add the "Reminder" column to a table view, group by that field, then group by
category (or the other way around - it does not matter). Select all the
birthdays with a remonder and drag the selection to the "Reminder: No" group.
--
Brian Tillman [MVP-Outlook]
Heb het zelf nog niet kunnen testen, maar 1 reactie eronder bevestiging dat het voor die persoon wel werkt.
Laat je het even weten ?

• Malfoi
Yippie schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:41:
Zo goed heb je dan niet gezocht, maar aub, 2de link gelijk raak:

[...]

Heb het zelf nog niet kunnen testen, maar 1 reactie eronder bevestiging dat het voor die persoon wel werkt.
Laat je het even weten ?
Dank voor je hulp. Ik zocht op de verkeerde termen. Maar nu snap ik hem nog steeds niet goed. Wat bedoelen ze nou met 'add the reminder column to a table view'?

www.flickr.com/malvlex

• Yippie
Kan op meerdere manieren, maar bij mij werkt dit in ieder geval ( Outlook 2007 UK ):

Ga naar Calendar, dan via Menu: View>Current View>All appointments
Vervolgens View>Arrange by>Custom..
Voeg nu via Field, het veld Reminder toe waar je wil qua volgorde
Vervolgens kies je Group by
Nu Group Items By, kies Category, Then by, kies Reminder, OK, OK.

Nu zie je dus 2 groepen, Reminder Yes, en Reminder No groep.
Rest spreekt voor zich... neem ik aan.

Lees nu alles nog is door, maar of ik heb je helemaal verkeerd begrepen, of ik haal 2 dingen door elkaar. :?
Wil je nu de reminders uitzetten, of Naamgeving veranderen of wil je gewoon alle verjaardagen verwijderen.

Welk OS draait er op de tel. en welk progje gebruik je om te syncen ?

[Voor 28% gewijzigd door Yippie op 27-09-2010 23:42]

• Malfoi
Yippie schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:32:
Kan op meerdere manieren, maar bij mij werkt dit in ieder geval ( Outlook 2007 UK ):

Ga naar Calendar, dan via Menu: View>Current View>All appointments
Vervolgens View>Arrange by>Custom..
Voeg nu via Field, het veld Reminder toe waar je wil qua volgorde
Vervolgens kies je Group by
Nu Group Items By, kies Category, Then by, kies Reminder, OK, OK.

Nu zie je dus 2 groepen, Reminder Yes, en Reminder No groep.
Rest spreekt voor zich... neem ik aan.

Lees nu alles nog is door, maar of ik heb je helemaal verkeerd begrepen, of ik haal 2 dingen door elkaar. :?
Wil je nu de reminders uitzetten, of Naamgeving veranderen of wil je gewoon alle verjaardagen verwijderen.

Welk OS draait er op de tel. en welk progje gebruik je om te syncen ?
In eerste instantie zijt u gedankt. Ik heb nu goed overzicht over het geheel. ;)

Maar nu komt het. Sowieso de reminders uit, maar dat is nu gelukt.
Wat ik eigenlijk wilde is dat het verjaardagen NIET standaard in de agenda staan. Dus stel ik voeg Piet toe in mijn contactpersonen en vul zijn verjaardag in, dat die verjaardag niet automatisch in mijn agenda staat.
Echter, nu heb ik me bedacht, want dat is toch wel handig. Alleen stoort het me nu dat er dan staat Piet's birthday, terwijl ik eigenlijk gewoon Piet jarig wil zien. Dit is wellicht mierenneukerij, maar het stoort me toch. :P

Het is Windows Mobile 6.5 en ik gebruik het standaardprogramma Windows Mobile apparaatcentrum voor sync.

Als je er nog wijs uit kunt, en me kunt helpen, wederom graag!

Gr.

www.flickr.com/malvlex

• Yippie
Aha ok, nu snap ik het.

Het woord "birthday" is inherent denk ik aan de versie die je gebruikt van Outlook.
Ik heb geen NL versie zodat ik het niet kan testen in een VM of zo.

Om toch het gewenste resultaat te bereiken, zou je wellicht het volgende kunnen proberen.
Ga naar File>Import & Export>Export to a file>Kies dan voor bijv. Excel.
Exporteer alleen je calendar en dmv the "find & replace" functie in Excel verander je eenvoudig alle birthdays in jarig.

Vervolgens importeer je deze weer terug.
Zou wel even een backup maken van je PST of OST.

• Malfoi
Yippie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:33:
Aha ok, nu snap ik het.

Het woord "birthday" is inherent denk ik aan de versie die je gebruikt van Outlook.
Ik heb geen NL versie zodat ik het niet kan testen in een VM of zo.

Om toch het gewenste resultaat te bereiken, zou je wellicht het volgende kunnen proberen.
Ga naar File>Import & Export>Export to a file>Kies dan voor bijv. Excel.
Exporteer alleen je calendar en dmv the "find & replace" functie in Excel verander je eenvoudig alle birthdays in jarig.

Vervolgens importeer je deze weer terug.
Zou wel even een backup maken van je PST of OST.
Het is inderdaad de Engelse versie. Maar dat importeren kan ik wel proberen. Ga er vanmiddag eens mee aan de slag en laat het dan wel weten. Bedankt iig.

www.flickr.com/malvlex

• Malfoi
Het is gelukt, op die manier gaat het inderdaad. Exporteren en importeren was geen probleem. Het vervangen van birthday naar jarig is ook gelukt.

Prima!

Bedankt Yippie. ;)

www.flickr.com/malvlex

• Yippie
Bedankt ? 5 Euri graag naar bankreknr 123456789.. ;)

Graag gedaan, maar ben wel benieuwd of het na een synchronisatie ook goed blijft gaan.
Staan ze nu goed in zowel tel als Outlook, en blijft dat zo na sync ?

• Malfoi
Overgemaakt, je zult het z.s.m. op je rekening zien verschijnen.

Ik heb hem gesynct en al, en het blijgt gewoon al 'Piet jarig' staan. Het is dus een gegeven. Wat wel nog is, is dat de contacten die ik nieuw toevoeg, alsnog als 'Piet's birthday' in de kalender komen. Maar goed, dat is waarschijnlijk niet te veranderen. Zo een probleem is dat ook niet omdat het steeds een enkele persoon is en niet de 50 waarbij ik de verjaardag heb ingevuld.

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee