Ik ben thuis dus mijn server aan het inrichten.
nu loop ik tegen hetvolgende aan.
situatie schets:
Internet komt binnen (ziggo)
Deze staat rechtstreeks aangesloten op een Linksys WRT router (192.168.1.XXX)
Bij deze router gaan er 3 poorten naar pc's in het huis die blijven buiten mijn server.
1 poort gaat naar mij om zo te zeggen.
Deze heb ik dan bij mij lopen.
Nu is mijn vraag:
Die lijn komt binnen bij mij om zo te zeggen.
nu wil ik deze lijn op mijn server insteken en op de 2de nic die in de server zit op mijn switch aansluiten en de server als router en dhcp server en hele mikmak laten fungeren met een ander netwerk bijv( 10.0.0.2)
Of andere optie:
ik heb nog een Cisco router 91Soho liggen.
Dus situatie schets als volgt de lijn die bij mij binnen komt aansluiten op de cisco router (deze moet ik handmatig configureren)
en dan de kabel van de router naar de server en dan op de 2de nic die erin zit op de switch aansluiten zodat dan de clients met de server kunnen verbinden,
Of hoe kan ik het beste het netwerk indelen,
Het gaat er dus om dat ik op mijn gedeelte met de server kan werken de clients die ik erop aansluit internet e.d hebben zonder dat de overige 3 er last van hebben.
en ik de server met clients kan gebruiken voor experimenten e.d.
nu loop ik tegen hetvolgende aan.
situatie schets:
Internet komt binnen (ziggo)
Deze staat rechtstreeks aangesloten op een Linksys WRT router (192.168.1.XXX)
Bij deze router gaan er 3 poorten naar pc's in het huis die blijven buiten mijn server.
1 poort gaat naar mij om zo te zeggen.
Deze heb ik dan bij mij lopen.
Nu is mijn vraag:
Die lijn komt binnen bij mij om zo te zeggen.
nu wil ik deze lijn op mijn server insteken en op de 2de nic die in de server zit op mijn switch aansluiten en de server als router en dhcp server en hele mikmak laten fungeren met een ander netwerk bijv( 10.0.0.2)
Of andere optie:
ik heb nog een Cisco router 91Soho liggen.
Dus situatie schets als volgt de lijn die bij mij binnen komt aansluiten op de cisco router (deze moet ik handmatig configureren)
en dan de kabel van de router naar de server en dan op de 2de nic die erin zit op de switch aansluiten zodat dan de clients met de server kunnen verbinden,
Of hoe kan ik het beste het netwerk indelen,
Het gaat er dus om dat ik op mijn gedeelte met de server kan werken de clients die ik erop aansluit internet e.d hebben zonder dat de overige 3 er last van hebben.
en ik de server met clients kan gebruiken voor experimenten e.d.
PSN: McMillan0984