Weet iemand hoe je in de BIOS van een Dell Precision 210 kan foeteren (overclocking-settingkjes en zo...) De standaard BIOS-schermpjes zijn namelijk enkel voor PC-leken en niet voor Tweakers...
Dell gebruikt in haar pc's aangepaste Intel mobo's..... en voor Intel is overklokken een no no
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Soms -bij oudere Dell's- kun je in config mode het eea veranderen, nu is zelfs dat niet meer mogelijk
Dus je zult het moeten doen met je huidige comp, of natuurlijk een nieuwe CPU erin proppen, maar dan wil Dell wrsch geen service meer leveren, daar zijn ze ook zo fantastisch in.
Belde laatst voor een afdekplaatje voor de 3.5" bay in m'n Palo Alto kast (zipdrive gaat eruit en zo'n gat staat ook zo lullig) en toen werd me verteld dat Dell systemen niet bedoeld zijn om open te maken/uit te breiden. Toen ik vroeg waarom de kast dan niet dichtgesoldeerd was ofzo werd, kon ie me daar geen antwoord op geven (klant-emotie-service-blabla-antwoord). Die figuren van de service desk zijn sowieso al niet erg bright, de criteria om aangenomen te worden zijn volgens mij dat je je naam moet kunnen spellen en drie keer met je ogen moet knipperen ofzo...
tsss..waar gaat het naartoe met deze wereld
Belde laatst voor een afdekplaatje voor de 3.5" bay in m'n Palo Alto kast (zipdrive gaat eruit en zo'n gat staat ook zo lullig) en toen werd me verteld dat Dell systemen niet bedoeld zijn om open te maken/uit te breiden. Toen ik vroeg waarom de kast dan niet dichtgesoldeerd was ofzo werd, kon ie me daar geen antwoord op geven (klant-emotie-service-blabla-antwoord). Die figuren van de service desk zijn sowieso al niet erg bright, de criteria om aangenomen te worden zijn volgens mij dat je je naam moet kunnen spellen en drie keer met je ogen moet knipperen ofzo...
tsss..waar gaat het naartoe met deze wereld
Verwijderd
Ga daarom ook altijd voor zelfbouw 
is leuk, voor leken leerzaam maar ook frustrerend (je kunt lekker je agressie kwijt
), vaak goedkoper en je hebt dit soort gezeik nooooit meer
is leuk, voor leken leerzaam maar ook frustrerend (je kunt lekker je agressie kwijt
Verwijderd
als ik had mogen kiezen zou ik er ook zelf een bouwen, maar het was of een Dell of niets, dan heb ik toch liever een Dell