Toon posts:

Firewall start wel in safe modus/niet in normale modus

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16-04 03:05

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Tijd geleden dat ik hier was zeg :-P

Mijn issue: Ik heb een raar probleem. De firewall van windows 7 X64 ultimate wil alleen nog maar in safe modus functioneren. Als ik in normale modus opstart is hij met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Voordat iedereen gaat verwijzen naar google en search, dit heb ik allemaal al geprobeerd:

-Scan met malwarebytes
-Scan met SB Search&Destroy
-Handmatig starten van de services voor firewall, RPC draait gewoon en is ook gewoon gestart.
-Handmatig herinstalleren van de firewall via de command,
-SFC /scannow op het systeem losgelaten
-AVG op het systeem losgelaten.

Ik gebruik bovendien geen 3rd party firewall oid. Alle updates beschikbaar zijn geinstalleerd. Het andere euvel is dat ik mijn samba shares niet meer kan benaderen vanaf mijn Wii, wat voorheen totaal geen probleem was. Dus heeft er iemand nog frisse ideeën voordat ik de hele zooi leeg gooi?

Breek je nek voorzichtig

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-09 13:45
Je geeft aan dat je van alles hebt geprobeerd, maar eh....wat vertelt de Eventviewer je? Ik neem tenminste aan dat je wel een of andere foutmelding krijgt?

• The PyroPath
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16-04 03:05

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Excuus, hoe kan ik dat nou vergeten? Ik krijg de melding dat de firewall niet gestart kan worden (als ik dat met de hand probeer te doen) en dan is de error code 5. Dit zou betekenen dat er sprake is van niet voldoende rechten. Ook dit heb ik proberen aan te passen in het register, maar ook dat mocht niet baten. Aangezien dat de laatste oplossing was die ik kon bedenken ben ik hier weer eens beland. Als niemand anders een valide optie heeft, dan zal ik helaas mijn systeem vers moeten installeren.

Het probleem begon allemaal trouwens na een installatie van zo'n fake virusscanner die ongevraagt plaatsvind bij het bezoeken van sommige gehijackte websites. Ik heb dit wel vaker gehad, maar dan was alles meestal snel gefixed na het draaien van de bovengenoemde programma's. In dit geval kom ik heel ver, maar blijf ik dus steken bij het handmatig starten van de firewall....

Breek je nek voorzichtig

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee