[Popcorn A-110] Panasonic plasma moet uit/aan voor Popcorn

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Eerst een overzichtje de apparatuur:
• TV: Panasonic TH-37PV7
• Receiver: Onkyo TX-SR506
• Media-speler: Popcorn A-110
• Remote: Logitech Harmony One
De betreffende mediaspeler is via HDMI op de receiver aangesloten, vanaf de receiver loopt er een HDMI-kabeltje naar de TV.

Als al mijn apparatuur uit staat en ik klik op de activiteit 'mediaplayer' dan worden mijn spullen keurig aan gezet en kan ik via de Popcorn films kijken. Als ik echter TV zit te kijken en daarna de activiteit 'mediaplayer' aanklik, dan krijg ik een zwart beeld. Alle apparatuur springt keurig aan en de TV gaat naar het kanaal HDMI, maar om de een-of-andere reden geeft de Popcorn geen beeld. Uiteraard heb ik een-en-ander geprobeerd: TV nog eens op het kanaal HDMI zetten, door de kanalen van de TV bladeren, via de Harmony met de optie 'InputNext' proberen om de Popcorn tot iets te bewegen, andere HDMI-kabel. Het resultaat is echter hetzelfde: als ik van TV kijken naar 'mediaplayer' ga, dan heb ik geen beeld. Als ik vervolgens de handel uit zet en meteen naar medaplayer ga, dan werkt het wel.

Ik heb nog wat andere mediaplayers geprobeerd, die geven wisselend resultaat: een Xtreamer (de eerste uitvoering) werkt zoals ik verwacht, als ik echter een LG DP1B (review volgt nog ;)) probeer dan heb ik hetzelfde probleem.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ik ben door mijn optie heen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
En de receiver staat altijd uit?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nee, die staat altijd aan (als die uit staat, dan wordt er geen HDMI door gegeven).

Je brengt me wel op een idee: ik kan nog proberen om eerst de receiver aan te zetten en daarna de Popcorn. Ik kom er op terug, dank!

[ Voor 45% gewijzigd door pven op 28-09-2010 15:36 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik heb een verglijkbaar probleem met mn C200 en met mn digitale tv kastje (deze moet een harde reset krijgen om weer door te kunnen)

Ik heb een vermoeden dat het aan de HDMI Handshake ligt en dat de popcorn als laatste aan moet zetten om dit goed te krijgen (dit gaat volgens mij altijd of vaak goed als je er geen hdmi switch apparaat aka je receiver tussen hebt zitten)

ik heb een samsung tv, met een onkyo, een c200, een samsung settopbox en een harmony

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 20:39

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb ook een a110 en een pana plasma tv én een onky receiver. Bij mij werkt het allemaal wel naar behoren maar niet zonder slag of stoot.

Ten eerste had ik het probleem dat mijn receiver via HDMI kon switchen van ingang en zichzelf aan en uit kon zetten. De harmony vindt dit niet leuk en dit moest ik op mijn receiver handmatig uitzetten.

Ten tweede bestaan er nogal wat HDMI handshake issues, die helemaal complex worden als er een receiver tussenzit. (vanwege de pass through functie)
Meer leesvoer hier: http://www.crutchfield.co...e/cables/hdmi.html?page=3

Enige manier om het dan op te lossen is firmwares updaten van alle apparatuur en eventueel een andere HDMI kabel proberen?
Pagina: 1