Traag surfen bij meerdere PC's op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Chef_de_Bureau
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09-2021
Beste tweakers,

Ik zit al een tijdje met een (voor mij) aparte situatie. Het probleem is als volgt. Ik deel een draadloos netwerk met 2 huisgenoten. Indien zij niet aanwezig zijn, werkt de internetverbinding prima. Echter als we alle drie aan het internetten zijn (niet hard aan het downloaden of iets dergelijks, gewoon surfen), wordt de verbinding enorm traag. Bijna alle sites doen er gewoon lang over om te laden, maar downloads hebben wel gewoon nog een hoge snelheid. Dus vooral het surfen gaat traag, downloaden is "normaal".

Het netwerk ziet er als volgt uit:

Modem van Online --> ICIDU 11G Wireless Broadband Router --> 3 computers waarvan 2 wireless en 1 met kabel.

Doordat Online de modem-config redelijk heeft dicht-getimmerd (weinig opties), kan ik de modem niet bridgen. Ik heb het idee dat dat het probleem kan zijn. Verder ben ik niet heel erg bekend met netwerken, maar ik vroeg me dus af of misschien een andere snellere wireless router verbetering in de situatie kan brengen. Ik heb gepoogd verder hier op tweakers en op andere sites een oplossing te vinden, maar zonder succes. Excuses mocht mijn zoektocht toch niet uitgebreid genoeg zijn geweest ;)

Mocht iemand trouwens een manier weten om alsnog de Online modem te bridgen, is dat natuurlijk ook gewaardeerd!

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Chef_de_Bureau op 26-09-2010 23:22 ]

Verwijderd

Een switch aansluiten ipv de router of de router als switch gebruiken. Dus dhcp en nat in de router uit en de kabel vanuit de modem in een LAN-poortje.