• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-08 22:52

Anthirian

In Trance We Trust

Topicstarter
Hoi,

ik wilde vandaag een potje Mafia II gaan spelen toen ik even weg moest. Eenmaal teruggekomen zag ik mijn pc draaien zonder dat er beeld zichtbaar was. Aangezien ik geen slaapstand of iets dergelijks heb ingesteld verbaasde me dat enigszins. Bij het rebooten van het systeem stuitte ik echter op de onderstaande beelden, waarna ik bij aankomst in Windows 7 een bluescreen kreeg. Ik vrees dat ik uit deze beelden kan opmaken dat mijn videokaart de geest heeft gegeven, heb ik dat goed? Zo ja, welke kaart is vergelijkbaar met mijn huidige en kost niet al te veel meer? Ik ben namelijk van plan om pas over 1 tot 2 jaar een gloednieuw systeem aan te schaffen en wil tussendoor dus liever niet te veel uitgeven. Voor specs zie onderaan de post.

Alvast bedankt,
Sudden

#ProductPrijsSubtotaal
1HP DeskJet 3420€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS€ 80,26€ 80,26
1Samsung Syncmaster T260HD€ 341,35€ 341,35
1Logitech X-540€ 69,-€ 69,-
1Gigabyte GA-P35-DQ6€ 0,-€ 0,-
1Thermalright HR-01 Plus€ 0,-€ 0,-
1Scythe S-Flex SFF21D, 120mm€ 12,50€ 12,50
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 72,95€ 72,95
1Logitech Premium USB Headset 350 (Stereo, USB, Volumeregeling)€ 0,-€ 0,-
1Intel Core 2 Duo E6700€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2D4F5K2/4G€ 149,-€ 149,-
1Asus EN8800 GTX/HTDP€ 0,-€ 0,-
1Tagan TG500-U25, 500W (ATX, EPS12V 2.9)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,06

[Voor 71% gewijzigd door Anthirian op 28-09-2010 00:37]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Mr.Joker
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Ziet er wel heel duidelijk naar uit inderdaad.

Is ook een bekend kwaaltje van de 8800.

• Volvados
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:01
Deze is inderdaad stuk. Heb exact hetzelfde gehad met mijn m8600GS. Die blauwe lijnen roepen herinneringen op ;(
Met wat geluk kan je hem weer maken door 8 minuten op 200 graden te bakken (echt waar :D )
Komt wel vaker voor bij alle kaarten van de 8000 reeks. Zie ook Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

• Cornelison
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:44
Ik zie dat je een 8800 van Nvidia hebt... Neem hier eens een kijkje, misschien helpt het!

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

• Kalief
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09-09 16:17
Het kan ook aan je driver of pci-uitgang liggen.
Kun je booten in save mode?
Heb je een 2e uitgang op je videokaart (dmi/d-sub/hdmi) waar je je monitor in kan pluggen?
Heb je nog een andere pci-kaart om te testen of de pci-poort het nog doet?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
Nvlddmkm.sys
Bij mij hielp het om de nieuwste Nvidia drivers te installeren! Probeer dat eerst voor je een nieuwe videokaart haalt...

• Notebook Totaal
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 08-11-2015

Notebook Totaal

Bedrijfsaccount Notebook Totaal

@notebooktotaal

Als je voor Windows al zulke problemen hebt (zelf bij het bios) dan kun je er anders toch vrij zeker van zijn dat drivers in Windows niet gaan helpen.

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• FireWood
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 21:53
Awsom schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:52:
Nvlddmkm.sys
Bij mij hielp het om de nieuwste Nvidia drivers te installeren! Probeer dat eerst voor je een nieuwe videokaart haalt...
Als het in het BIOS al fout gaat, voordat het besturingssysteem is gestart heeft dit geen enkele nut.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Black_Adder
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:37
Awsom schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:52:
Nvlddmkm.sys
Drivers verklaren de artifacts tijdens het booten helaas niet. Dit kaartje is gewoon naar de zevende hemel.

• The_Double
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-03 21:34
Een vriend van mij had ook zoiets met z'n 8800, rare artifacts in de bios, en een crash bij elke 3d applicatie. Uiteindelijk bleek het uitzetten van een of andere beeldverbeterings optie van asus te helpen (blijkbaar gaf dit daarvoor nooit problemen 8)7 ) . Nu heb jij geen Asus hardware, maar misschien wel een vergelijkbaar probleem, ik zou hem in ieder geval nog niet weggooien.

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-09 23:39

M2M

medicijnman

en zet je volledig specs even in een post of de TS. Het nut van het topic gaat een beetje verloren als je de specs er niet bij zet, aangezien je profiel kan veranderen.

-_-

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Topicstarter
Kun je booten in safe mode?
Ja, dat was ik vergeten te vertellen.
Heb je een 2e uitgang op je videokaart (dmi/d-sub/hdmi) waar je je monitor in kan pluggen?
Ja, die geeft hetzelfde probleem.
Heb je nog een andere pci-kaart om te testen of de pci-poort het nog doet?
Nee, helaas ben ik hier de enige met een wat nieuwere pc (2007), de rest dateert allemaal van rond 2000.
Nvlddmkm.sys
Dat heb ik uiteraard ook geprobeerd, evenals de hele kaart te deïnstalleren via het "Device Management." Het leverde helaas niets op, want zoals FireWood al zegt:
Als het in het BIOS al fout gaat, voordat het besturingssysteem is gestart, heeft dit geen enkel nut.
Uiteindelijk bleek het uitzetten van een of andere beeldverbeterings optie van asus te helpen (blijkbaar gaf dit daarvoor nooit problemen). Nu heb jij geen Asus hardware, maar misschien wel een vergelijkbaar probleem, ik zou hem in ieder geval nog niet weggooien.
Dat heb ik ook ergens gelezen, maar aangezien de driver niet goed geladen wordt en ik niet in windows kom, kan ik die optie niet uitzetten, want in safe mode wordt het nVidia Control Panel niet geladen.
Het nut van het topic gaat een beetje verloren als je de specs er niet bij zet, aangezien je profiel kan veranderen.
Dat is waar, ik had er nog niet aan gedacht. Ik heb de startpost ermee bijgewerkt.

Bedankt voor alle tips, ik zal morgen even kijken hoe het nou precies zit met het bakken van je videokaart. Ben wel erg benieuwd eerlijk gezegd. :D

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Topicstarter
Yes! De baktruc heeft bij mij gewerkt en ik kan hem weer gebruiken! Bedankt voor alle hulp, hopelijk houdt hij het nog even vol tot ik een nieuwe pc ga aanschaffen. :D

Het resultaat:

[Voor 37% gewijzigd door Anthirian op 28-09-2010 13:26. Reden: plaatjes toegevoegd]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee