Na een crash van een vhd met userprofiles en home directories, heb ik vergane ntfs rechten die ik graag goed wil hebben. Ik ben geen held met scripten, dat voorop gesteld, anders zou ik hier niet posten!
Waar het om gaat:
Server 2008R2/Windows 7 Profiles. Share en permissions op rootdir van profiles en home folders staan goed, maar ik wil automagisch rechten goed zetten op profile en home folders.
Dat wil zeggen:
Alle bestaande rechten strippen
Domain Admins full control (This Folder, subfolder and files)
System Full Control (This Folder, subfolder and files)
Creator Owner Full Control (This Folder, subfolder and files)
Ownership van domain\username van betreffende folder zetten.
Verder zijn het dus profile.v2 folders en home folders, gelijknamig aan domain\username.
Ik weet dat het makkelijk kan, met powershell, vbscript, cmd line, zolang het maar automatisch kan
Na 3 dagen gegoogled te hebben heb ik verschillende dingen gevonden, maar geen van al die scripts en oplossingen houden rekening met .v2 extentie bijvoorbeeld, of gebruiken csv of xls als input. Ik heb verscheidene geprobeerd, maar zelfs het verbouwen van dergelijke scripts is aan mij niet besteed.
Is er iemand die me hier mee kan helpen?
Waar het om gaat:
Server 2008R2/Windows 7 Profiles. Share en permissions op rootdir van profiles en home folders staan goed, maar ik wil automagisch rechten goed zetten op profile en home folders.
Dat wil zeggen:
Alle bestaande rechten strippen
Domain Admins full control (This Folder, subfolder and files)
System Full Control (This Folder, subfolder and files)
Creator Owner Full Control (This Folder, subfolder and files)
Ownership van domain\username van betreffende folder zetten.
Verder zijn het dus profile.v2 folders en home folders, gelijknamig aan domain\username.
Ik weet dat het makkelijk kan, met powershell, vbscript, cmd line, zolang het maar automatisch kan
Na 3 dagen gegoogled te hebben heb ik verschillende dingen gevonden, maar geen van al die scripts en oplossingen houden rekening met .v2 extentie bijvoorbeeld, of gebruiken csv of xls als input. Ik heb verscheidene geprobeerd, maar zelfs het verbouwen van dergelijke scripts is aan mij niet besteed.
Is er iemand die me hier mee kan helpen?