Ik heb die LG 42PQ2000 toevallig sinds februari en ik vind 'm prima hoor. Zelfs als ik 'm vergelijk met duurdere LCD tv's dan vind ik het beeld van de LG 42PQ2000 toch aangenamer, warmer en natuurlijker.
We zitten er overigens behoorlijk dicht op: 1,5m en 720p materiaal ziet er goed uit. Zodra het minder dan 720p wordt dan zie je dat wel, maar wat wil je op 42"...
Verder heb ik 'm 200 uur laten indraaien met deze
break-in DVD
Image Retention, daar had ik in het begin wel last van. Scared the living sh*t out of me, maar een white-wash er overheen en het was weer weg. Tijdens het WK bleef het NED1 zender logo'tje op het beeld vaag hangen op een lichte achtergrond, maar na een color-wash, was die ook weer weg. Nu heb ik nauwelijks nog Image Retention, of het valt me niet meer op. Tijdens film/series kijken heb ik het sowieso nooit gezien.
Ik blijf echter wel "bang" voor inbranden. Als m'n vriendin tv kijkt en ze wil de UPC box even op pause zetten moet ze de input van de TV even veranderen zodat het beeld op zwart gaat.
Hiervoor heb ik nooit een plasma gehad, maar ondanks Image Retention en mogelijke Burn-in, wil ik nu niet meer anders.