Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372327

Topicstarter
Hola Tweakers,

Ben DJ en aan het uitzoeken en renamen etc van m'n muziek,
nu gebruik ik het liefst originele cd's die ik rip naar 320 Kbps, om de kwaliteit zo veel mogelijk te kunnen behouden, .wav. is uiteraard het beste maar is erg groot..

En ze zeggen dat er tussen 320 Kbps en Wav (1411) Vrijwel hoorbaar geen verschil is.
Ik gebruik nu Mediaplayer om te rippen en Windows geeft aan met een Intervideo mp3 codec.

Heeft iemand een idee om echt goed een cd te rippen? word het dan Lame? of Fraunhofer?
Audigrabber? of te achterhaald? Of toch gewoon Windows Mediaplayer?

Gebruik een 2x Optiarc dvd rw AD-7170S

Wie heeft er een idee?

PS: Weet iemand in godsnaam hoe je een codec verander in Mediaplayer?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 372327 op 26-09-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 15:30
FLAC, of LAME V0. Check et Grote Foobar2000-topic.

Foobar2000 kan btw een double blind test, kan je et voor jezelf bepalen :)

/edit

En rippen, Foobar kan alles.

[ Voor 13% gewijzigd door _eXistenZ_ op 26-09-2010 22:13 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:13
Ik vind zelf Exact Audio Copy een goed programma om te rippen en compressen. Je moet dan wel zelf nog LAME erbij installeren, maar daarna is het super simpel in gebruik.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@_eXistenZ_ Wat is dat double blind precies?

Exact Audio Copy ziet er wel erg goed uit, simpel, maar waarschijnlijk effectief!

Krijg trouwens nu een melding met elke cd die ik er in doe
"Eén of meerdere nummers kunnen niet door Windows Media Player van de cd worden geript."

Heel vaag weer :S Ript nu helemaal niets meer. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik rip zelf alles met DBpoweramp. Zelf wil ik voor thuis alleen lossless maar voor in de auto rip ik naar 320 mp3. Het fijne van DB is dat je dat tegelijk kan doen! Je kan dus diverse formaten tegelijk rippen. Tevens accuraterip beschikbaar.

Je argument wav is zo groot snap ik trouwens niet. Opslagmedia kost niets meer tegenwoordig. Ik rip zelf naar alac / flac om de simpele reden dan wav niet te taggen is maar voor de ruimte maakt het me niets uit (en mp3 voor in de auto, die leest geen flac/alac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dat is waar! Opslag media kost idd niet veel meer, ben nu alles aan het digitaliseren voor de nieuwe Pioneer cd spelers (cdj2000) en gebruik straks het liefst of een snelle SD kaart, of een Usb Stick.

DbPoweramp kan diverse formaten tegelijk rippen? Hoe met ik dat precies zien?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Als je een cd ingelezen hebt (dus de metadata) kan je aangeven naar welk formaat op welke locatie je hem wilt rippen. Maar dat kunnen dus meerdere tegelijk zijn. In mijn situatie > rip > alac \\musicserver en tegelijkk rip > mp3 \\cartunes. Je kan beide formaten volledig instellen, dus compressie, bitrate, encoder etc. Je zou ook nog naar meer dan 2 formaten tegelijk kunnen rippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke zo! Simpel gezien, je kan hem tegelijk in .Wav. en .Mp3 (en meer) tegelijk kunnen laten opslaan,
op zich is dat niet heel interessant voor mij, omdat ik het toch waarschijnlijk alleen in 320 Kbps op wil slaan.

Of merk jij echt heel veel verschil tussen die 2 formaten in zo'n hoge kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

tja laten we die discussie hier maar niet aangaan :) voor thuis wil ik in ieder geval enkel lossless en voor in de auto kan ik niet verder dan 320 dus ik ga voor max.

ander voordeel van DB als je voor 1 formaat gaat en je een multicore pc hebt dat hij die ook gebruikt. maw hij blijft doorlezen terwijl hij per core aan het encoden gaat. Daarmee is hij dus bij een quadcore 4x sneller dan EAC. Als je 1500 cd's moet doen zoals ik scheelt dat nogal wat tijd

in het geval van mp3 kan je zelf kiezen welke codec je wilt gebruiken en de instellingen aanpassen

[ Voor 56% gewijzigd door Ray op 26-09-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha idd misschien beter. Je hebt denk ik een erg goeie installatie thuis denk ik :)

Wat gebruikt Db Poweramp voor codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu even Db Poweramp geprobeerd, werkt lekker opzich. Gebruik de LAME Mp3 Decoder, op 320 Kbps.

Als ik op het geripte bestand bij "Eigenschappen" kijk heb ik te veel informatie, 2 extra tabbladen, is dat te verwijderen? wil dat Db Poweramp niets toewijst, alleen de Artiest en Titel.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

;)
Te veel informatie?
Gewoon leeker laten staan... nu ben je aan het DJ-en. Op een later moment wil je je collectie op een andere manier gebruiken en dan is het plotseling jammer dat al die extra info kwijt is, en moet je er weer bergen werk in steken om een en ander terug te krijgen.
Je bent er net achter dat opslagruimte dirtcheap is, en je wint echt geen ruimte door het verwijderen van een paar kb aan ID3-tags, als je de tracks toch al op 320kbps hebt geript...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, Nee met de ID3 weghalen en schijfruimte besparen is wel heel erg op de kleintjes letten haha!
ik sla ze alleen niet in .wav op.

Ik houd de ID3 tag wel, maar ik bedoelde dit eigenlijk

Afbeeldingslocatie: http://www.djcortizo.com/eigenschappen.JPG

Het lijkt me dat je "Audio Properties" en "ID Tag" gewoon weg kan halen? Maar hoe?
Ik gebruik voor de ID3 tags zelf een ander programma wat echt top werkt.
Maar wil die 2 tabbladen gewoon weg hebben..

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

dat zijn systeeminstelling van DB. Die voegt dit toe aan je explorer zoals je ziet. Volgens mij kan het wel uit. je zult even moeten zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Gebruik Cdex, fijn programma

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ga ik ook even testen nu... Ben benieuwd.. nog meer opties ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagana
  • Laatst online: 26-06 11:22
Wanneer ik een cd wil overzetten gebruik ik gewoon winamp, daarbij kan je de uitvoer als bestand doen en dan ript hij de cd in de kwaliteit die je van te voren aangeeft, en je kunt winamp bijvoorbeeld 4 keer opstarten voor 4 cd's tegelijk. ook de tags kan je dan laten bijvoegen maar hoeft niet als je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke oke.. klinkt zeker handig! ik heb maar 2 dvd rom spelers haha, dus zou dan 2 tegelijk kunnen doen,
nou heb ik niet de snelste pc met Quad core etc etc.. Het moet namelijk echt foutloos gebeuren.

Greetz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben niet heel erg te spreken over Cddex, beetje sloom programma vind ik het, Wel erg lekker simpel, op dit moment denk ik toch da dBpoweramp een hele goeie kans maakt, heb inmiddels de "Audio Properties" en "ID Tag" uit de Eigenschappen verwijderd, en ook kan ik nu goed aangeven welke ID tags etc ik wel en niet wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mensen,

Ben er helemaal uit, het is dBpoweramp geworden met een Lame Codec,
gister meer dan 500 nummers lopen rippen, waarvan max 5 foute meldingen door te beschadigde cd's.
heel netjes dus.

Deze mag dicht! Bedankt voor alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Ik gebruik nu EAC van wav naar flac, perfect
edit was al genoemd, ik gebruik een dacmagic voor de uitvoer, aanrader!

[ Voor 45% gewijzigd door Opteronx4 op 09-11-2010 15:09 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Pagina: 1