Toon posts:

Instabiele Verbinding (Draadloos & Bedraad)

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanCM
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Ik heb een instabiele verbinding. Een tijdje terug had ik dit al met draadloos internet, toen gebruikte ik de volgende WIFI PCI kaart : TP-Link TL-WN550G WL 54 PCI.

Afstand : ik zit op de 2e verdieping, router beneden dus er zitten 2 vloeren boven. Verder zit ik er op 2-3 meter naast. Mijn internet verbinding viel geregeld weg `s avonds, tijdens het spelen van WoW(icm Ventrilo). Soms heel even, soms wel een uur. Ongeveer de helft van de tijd gaf de computer aan "Geen netwerktoegang".

Nu heb ik inmiddels een kabel gekocht; CAT5-e kabel van 30 meter lang. Deze plug ik gewoon in het moederbord en dan werkt het.. (Ik heb de PCI wifi kaart eruit gehaald.) Of toch niet.. Mijn internet verbinding is wéér instabiel, tijdens het spelen van wow in een raid. Geeft weer aan geen internet toegang. Na een herstart doet hij het weer (even meestal). Echter tijdens het typen van dit verhaaltje ben ik weer ingelogd heb heb ik al weer 15+ minuten een stabiele verbinding. Download snelheden zijn dan ok, ~20mbit/sec en 5-20 ms ping.

Het probleem doet zich voor in beide Windows XP SP3 en Windows 7 64-bit.
Systeemspecificaties :
AMD x2 4600 + ( 2x 2.41Ghz)
2*1GB Crucial Ballistix Tracers PC8500
2*1GB Crucial Ballistix Tracers PC6400 Lopen beide op 800 Mhz
Asus A8M2N-LA (Moederbord, zat in een PC van HP) *Moederbord is een keertje kortgesloten geweest*
8800 GT 512 MB videokaart.
500w voeding van Coolermaster

Programma`s in verbinding met internet :
WoW, Ventrilo

Internet is een ADSL abbo van UPC met 25mbit down, up weet ik niet precies meer.

Router : Thomson TWG850-4U.

Overigens heeft mijn moederbord nog wat kwaaltjes, ik zelf denk niet dat ze in verbinding staan met dit internetprobleem maar het is het aangeven waard:
- Alleen surround via digitaal -> Analoog werkt er maar 1 kant
- Als ik mijn pc opstart geeft hij altijd een CPU - FAN error. (F2 to continue)

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Is het de enige machine in het netwerk? Kun je tijdens het wegvallen de router nog wel pingen?

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Heb je op de router de meest recente firmware staan?
Je hebt het probleem voornamelijk als je serieus gebruik maakt van je internetverbinding of niet? Kan het zijn dat de router het aantal connecties niet aan kan?

Desktop | Server | Laptop

• BastiaanCM
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
@sjaak
In principe is dit de enige computer, inderdaad. Af en toe staat er ook nog een laptop bij ( die dan via wireless aangesloten is) maar verder vrij weinig download. Het internet valt in beide situaties weg.

Of ik kan pingen zal ik checken zodra mijn internet weer weg valt.

@Rupie Firmware geen idee zal ik navragen
Ik vind niet dat WoW + Ventrilo *serieus* van mijn internet verbinding gebruik maakt. Ik had ook een keer meteen nadat mijn internet weggevallen was even een 1GB bestandje gedownload, die kwam gewoon in zijn geheel over. Qua connecties, geen idee ?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee