Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
Hoi allemaal,

Sinds een tijdje heb ik de volgende opzet:

pricewatch: Philips 46PFL9704H
pricewatch: Philips HTS7200
pricewatch: Buffalo BR-X816U2 Zwart

Mijn computer staat bomvol met 1080p films in verschillende formaten: .mkv .mp4 .wmv AVCHD

Nou wil ik beginnen met films op blueray branden. Met Ashampoo 10 kon ik alleen wmv branden, maar het encoderen in dit proces duurd werkelijk rond de 10 uur, eenmaal gebrand is er veel wazigheid bij bewegende beelden, niet fijn om te zien dus, maar het speelt in ieder geval af.

Daarna bedacht ik mij eens verder te kijken dan mn neus lang is en belande bij tsMuxer. Via deze pagina: http://www.bitburners.com...ion-3-using-tsmuxer/4019/ Ik heb de stappen gevolgd en het de AVCHD bestandsstructuur die er uit voortkomt kon ik in de map stream afspelen met VLC player, Windows media player lukte ook, maar daar leek een probleem te zitten. Het gehele beeld werd bewerkt met groenige blokken, waardoor er bijna niets van de film te zien is. Het branden ging goed, maar bij het lezen van de blueray trad hetzelfde effect op als bij het afspelen met windows media player.

Ergens gaat er dus iets fout. Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe of weet iemand misschien een bepaalde instelling op de bovenstaande blueray speler zodat ie de blueray anders uitleest?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Koop een aantal externe harde schijven van b.v. 1.5TB per stuk en zet daar de films op.
Is uiteindelijk goedkoper dan bluray discs aanschaffen en ook nog eens een stuk flexibeler inzetbaar. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 07:35
wat hierboven ook al gezegd word, daar ga ik in ieder geval in mee

hebben die programma's niet een soort 'voorbeeld' optie, dus dat ie niet gelijk een blu-ray gaat proberen te branden, maar bv een image op de schijf, van het resultaat, dat scheelt alweer heel wat blu-ray disks, en kosten !

mocht je trouwens nog goedkoop disks willen kopen, dan kan ik www.burnmedia-shop.nl aanbevelen, haal ik altijd m'n cd's en dvd's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In plaats van te branden kan je niet gelijk beter een mediaplayer aanschaffen en daarmee kijken. Hoef je ook niet tientallen uren bezig te houden met encoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
Bedankt voor de reacties,

Al zou ik willen overstappen op een mediaspeler en wat extra HDD's dan nog heb ik nu al geld uitgegeven aan een blueray brander en discs, dat komt niet meer terug.

Ik heb er destijds wel over nagedacht om voor een mediaspeler te gaan, maar de inzetbaarheid van blueray gaat natuurlijk in de loop der tijd vergroten, zodat ik ze ook gemakkelijk kan uitlenen, dat woog voor mij hoger dan de prijs. Blueray discs heb ik trouwens van bigdennis.com (25 stuks voor 40 euro). Het is dus geen optie om van de blueray af te stappen.

Ik heb alleen nog niet echt een reactie op mn vraag gehad, is er iemand die ervaring heeft met blueray films branden?

Alvast bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Grimgor_6x3 op 27-09-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Het is "blu-ray", nog steeds.

Waarom zet je films niet gewoon op een USB stickje? Scheelt je een hoop tijd en moeite denk ik.

Ik weet niet of die HTS ze pakt via USB, maar op mijn PS3 en mijn BD370 werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
bram1984 schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:41:
Het is "blu-ray", nog steeds.

Waarom zet je films niet gewoon op een USB stickje? Scheelt je een hoop tijd en moeite denk ik.

Ik weet niet of die HTS ze pakt via USB, maar op mijn PS3 en mijn BD370 werkt het perfect.
Zie vorig bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Wanneer heb je deze brander aangeschaft?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De enige reden voor het niet gebruiken van een stick, is dus omdat je de films wilt uitlenen?

Ik heb zoiets van: download zelf maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Grimgor_6x3 schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:18:
Bedankt voor de reacties,

Al zou ik willen overstappen op een mediaspeler en wat extra HDD's dan nog heb ik nu al geld uitgegeven aan een blueray brander en discs, dat komt niet meer terug.

Ik heb er destijds wel over nagedacht om voor een mediaspeler te gaan, maar de inzetbaarheid van blueray gaat natuurlijk in de loop der tijd vergroten, zodat ik ze ook gemakkelijk kan uitlenen, dat woog voor mij hoger dan de prijs. Blueray discs heb ik trouwens van bigdennis.com (25 stuks voor 40 euro). Het is dus geen optie om van de blueray af te stappen.
In de lijn van de eerdere commentaren: ik weet niet welke toegevoegde waarde jij ziet in Blu-Ray in de toekomst, maar HDCP en dergelijke zal veel van je plezier wegnemen ;).

Ik weet trouwens niet of je ooit al een geripte (en gebrande) Blu-Ray op een standalone speler hebt afgespeeld, maar HDCP beperkt de output en resolutie gevoelig indien er een kink in de DRM-kabel zit. Of dat is tenminste toch de bedoeling. Om dan geripte 1080p Blu-Rays te gaan branden...

De Blu-Raymarkt trekt nog altijd niet aan zoals je zou verwachten van een next-gen product (wat wel het geval was met de DVD na een tijdje). Ik denk dat ze zelfs krimpt. Microsoft heeft nog altijd geen Blu-Ray drive in z'n Xboc 360. Apple heeft al legio updates uitgebracht voor z'n modellen - maar zonder ook maar één enkele Blu-Raylezer. Je beschrijfbare Blu-Rays zijn waarschijnlijk niet RW, dus da's een investering die je ook na één keer branden weg kan gooien (ook Blu-Rays zijn onderhevig aan 'CD-rot'). Een harde schijf daarentegen...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
D4NG3R NL schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:36:
Wanneer heb je deze brander aangeschaft?
07-08-2010, ik had tot nu toe nog geen discs om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Neen, het is altijd Blu-ray geweest.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat jij wilt, het ging mij even om de spelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af of er echt nog niemand is geweest die Blue-ray films brand en mij niet even kan helpen, ah toe??? =]

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze trefwoorden krijg ik via Google redelijk wat interessant ogende hits: blu-ray rip burn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
bram1984 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:50:
Wat jij wilt, het ging mij even om de spelling. :)
It's all in vain anyway, zoals je kan zien ;)

Nickname does not reflect reality

• bram1984
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:33:
[...]

It's all in vain anyway, zoals je kan zien ;)
Haha ja. 8)7 :+

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Toen ik ooit groene blokjes kreeg in windows media player moest ik nieuwe codecs installen, dat hielp - misschien moet je eerst de oude verwijderen.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Grimgor_6x3
jayvol09 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:27:
Toen ik ooit groene blokjes kreeg in windows media player moest ik nieuwe codecs installen, dat hielp - misschien moet je eerst de oude verwijderen.
Ik had zelf ook al het idee dat het daarmee te maken had, maar ik vind het vreemd dat het op mijn Blu-ray (ja jongens deze keer wel goed) speler ook fout gaat.

• jayvol09
kun je niet een andere codec gebruiken voor je video, neem aan dat je nu h264 gebruikt bij het omzetten?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• centr1no
  • Laatst online: 08-04 20:38
Heb je geprobeerd om te zetten naar *.m2ts ?

• Grimgor_6x3
centr1no schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:03:
Heb je geprobeerd om te zetten naar *.m2ts ?
Ja in mijn original post vertel ik dat ik een bepaald stappen plan hanteer. Dat houdt in feite in dat ik tsMuxer gebruik, daarin bepaalde stappen neem en daar komt een mappenstructuur uit, BDMV en certificate mappen met ergens diep daarin (in de map stream) een .m2ts bestand.

• jayvol09
ja .m2ts moet sowieso, net als .vob als je een dvd author't. Maar je hebt wel keuze uit 3 compressieformaten geloof ik.

• Grimgor_6x3
Normaal doe ik:
http://www.bitburners.com...oads/2008/04/tsmuxer2.png
ik zal vanavond eens proberen met .m2ts muxing, misschien dat dat beter resultaat heeft.

• centr1no
  • Laatst online: 08-04 20:38
Grimgor_6x3 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:16:
Normaal doe ik:
http://www.bitburners.com...oads/2008/04/tsmuxer2.png
ik zal vanavond eens proberen met .m2ts muxing, misschien dat dat beter resultaat heeft.
Dat vroeg ik toch?

• jayvol09
Volgens mij maakt ie al impliciet m2ts aan als je create blu-ray hebt aangevinkt, hij bouwt er alleen nog een directory omheen o.i.d. om aan de structuur eisen te voldoen. Kzie dat je h264 gebruikt, misschien vc-1 proberen als dat kan, of mpeg2 video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
hoi allemaal,

ik heb sinds gister avond dan toch maar een mediaspeler gekocht, want ik kwam gewoonweg niet uit dit probleem. Ik hoop dat het bedrijf de brander nog terug wil nemen, dat zou mooi zijn.

Helaas toch een paar kleine problemen met de nieuwe media speler.
bericht daarover op: Grimgor_6x3 in "(mediaplayer) Sitecom MD-270"

Bij deze is het voor mij klaar met het probleem uit dit topic, allemaal in ieder geval bedankt voor de hulp.
Pagina: 1