Toon posts:

Hoge Ping en bij behorende Lagg

Pagina: 1
Acties:

• Yozzman
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-07-2019

Yozzman

meer MAN dan yozz

Topicstarter
Dag Allemaal,

Zit al een tijdje met een probleem. Zeer varierende ping en dus lagg...

FF de specs.
UPC Fiber 25 inet.
Modem Cisco EPC3212
Router Sitecom 150N

Printje van een Tracert:
(Met draad via router)

C:\Users\Gebruiker>tracert www.upc.nl

Traceren van de route naar www.upc.nl [213.46.242.101]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 28 ms 146 ms 44 ms p7001.net.upc.nl [212.142.7.1]
4 19 ms 25 ms 40 ms 84.116.244.21
5 26 ms 12 ms 65 ms nl-ams03a-mc2-gi-5-1.aorta.net [213.46.161.190]

6 18 ms 25 ms 17 ms 213.46.242.101

De trace is voltooid

Heel erg varierend dus...

Tijdens het gamen lijdt dit tot hele rare situaties, van lagg, naar normaal enzo voort.
Download snelheid is eigenlijk dik in orde, haal met nieuwsgroepen bijna altijd 2.9MB/s

Van de week een monteur geweest en die zei dat het signaal te hoog was voor de modem!
Dit wordt komende week gefixed.

Kan dit kloppen met de tracert? Of ligt hier een stukje van de router?
Dit omdat het een goedkope router is.

Thx alvast voor de tips etc :)

http://wotlabs.net/sig/eu/yozzman/signature.png

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ramius23 schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:09:
Download snelheid is eigenlijk dik in orde, haal met nieuwsgroepen bijna altijd 2.9Mb/s
Ik mag hopen dat je 2,9 MB/s bedoeld (==23.2 Mb/s)? 2,9 Mb/s is erg weinig namelijk als je weet dat je downloadsnelheid die je hoort te hebben 25 Mb/s is.

• Yozzman

Yozzman

meer MAN dan yozz

Topicstarter
Idd MB :)

• --help
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17-08 15:29
Ramius23 schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:09:
C:\Users\Gebruiker>tracert www.upc.nl

Traceren van de route naar www.upc.nl [213.46.242.101]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 28 ms 146 ms 44 ms p7001.net.upc.nl [212.142.7.1]
4 19 ms 25 ms 40 ms 84.116.244.21
5 26 ms 12 ms 65 ms nl-ams03a-mc2-gi-5-1.aorta.net [213.46.161.190]

6 18 ms 25 ms 17 ms 213.46.242.101

De trace is voltooid
Er gaat iets fout bij hop #2. Je zou eens kunnen checken of hij dit ook bij google.nl/hyves.nl/twitter.com doet (grote sites). Zo ja: herstart voor de gein je modem/pc en test op een andere PC. Anders moet je UPC contacten want er is iets niet goed daar.

• bjck
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07:37
Er gaat niets fout bij die hop, uitlezen van een traceroute en concluderen is niet zo simpel. Het geeft je indicaties in welke richting je moet zoeken, conclusies nooit met een enkele traceroute eenzijdig.

Deze hop reageert gewoon niet op icmp, niets aan de hand.

Fluctuaties in latency zijn meestal door congestie. Congestie op je eigen verbinding is het meest voorkomende euvel, misschien down- en/of upload je iets ondertussen op dezelfde of andere computer?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-09 07:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik zit hier regelmatig met een brakke verbinding van UPC. Afgelopen zaterdag viel het zelfs mijn vrouw het op en als die iets vreemds merkt aan een computer... Hier hebben we een 2in1 abo met 25MB/s internetverbinding.

Ik merk het zelf altijd erg snel met het gamen, je krijgt een hogere ping of de verbinding met de server valt gewoon weg. Het kan ook op elk moment gebeuren, een tijdje was het op weekdagen zo aan het begin van de middag.

Wat zijn jouw modemwaarden dan, dat is dan wel handig om te weten, normaal kan je de modem op http://192.168.100.1/ bereiken.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Yozzman

Yozzman

meer MAN dan yozz

Topicstarter
bjck schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:14:
Er gaat niets fout bij die hop, uitlezen van een traceroute en concluderen is niet zo simpel. Het geeft je indicaties in welke richting je moet zoeken, conclusies nooit met een enkele traceroute eenzijdig.

Deze hop reageert gewoon niet op icmp, niets aan de hand.

Fluctuaties in latency zijn meestal door congestie. Congestie op je eigen verbinding is het meest voorkomende euvel, misschien down- en/of upload je iets ondertussen op dezelfde of andere computer?
Tracert gedaan terwijl dr niks aan het downloaden/uploaden was...
Dus die congestie zou daar niet van kunnen komen.
Het zou niet de modem kunnen zijn die last heeft van het te hoge signaal?
Xaverius schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:31:
Ik zit hier regelmatig met een brakke verbinding van UPC. Afgelopen zaterdag viel het zelfs mijn vrouw het op en als die iets vreemds merkt aan een computer... Hier hebben we een 2in1 abo met 25MB/s internetverbinding.

Ik merk het zelf altijd erg snel met het gamen, je krijgt een hogere ping of de verbinding met de server valt gewoon weg. Het kan ook op elk moment gebeuren, een tijdje was het op weekdagen zo aan het begin van de middag.

Wat zijn jouw modemwaarden dan, dat is dan wel handig om te weten, normaal kan je de modem op http://192.168.100.1/ bereiken.
Wat wil je voor waarden dan weten?
Kan vanavond kijken, dan ben ik thuis :)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 03:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ramius23 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:37:
[...]

Tracert gedaan terwijl dr niks aan het downloaden/uploaden was...
Dus die congestie zou daar niet van kunnen komen.
Het zou niet de modem kunnen zijn die last heeft van het te hoge signaal?

[...]

Wat wil je voor waarden dan weten?
Kan vanavond kijken, dan ben ik thuis :)
Jij hebt het al over een te hoge signaal... wat dacht je van de signaalwaardes die erin staan, dus de upstream transmit level (US Tx, of hoe dan ook ze het in dat modem noemen), en de downstream receive level en SNR (DS Rx level/SNR oid). Dat zegt al vrij veel.

Verder lijkt het me sterk dat het een signaalprobleem is - als het modem te slecht signaal heeft, krijg je last van packetloss. Dat is niet wat je hier ziet.

Sowieso, als ik kijk naar je tracert vraag ik me af wat het probleem is: de pingtijden naar de bestemming (213.46.242.101) zijn gewoon goed (18 ms 25 ms 17 ms), daarvoor zit je routers te pingen, en die hebben doorgaans de regel dat routeren van verkeer voorgaat op ICMP requests beantwoorden. Het is dus niet gek dat die tijden hoger liggen. Je kunt makkelijk het verschil zien tussen een probleem in de routering en routers die gewoon goed routeren maar later antwoorden:

Bij routeringsprobleem is de ping naar de eindserver slecht, en kun je dat tot een specifieke hop herleiden.
Bij trage respons op ICMP maar geen routeringsprobleem zijn de pingtijden op de bestemming gewoon goed.

Dit laatstse lijkt op basis van de tracert die je doet het geval hier. Constatering is dan ook dat de verbinding naar www.upc.nl goed is vanaf jouw PC. Allicht is het daarom nuttiger om een tracert te doen naar de gameservers waar je problemen mee ervaart :o

Soittakaa Paranoid!

• Yozzman

Yozzman

meer MAN dan yozz

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:06:
[...]

Jij hebt het al over een te hoge signaal... wat dacht je van de signaalwaardes die erin staan, dus de upstream transmit level (US Tx, of hoe dan ook ze het in dat modem noemen), en de downstream receive level en SNR (DS Rx level/SNR oid). Dat zegt al vrij veel.

Verder lijkt het me sterk dat het een signaalprobleem is - als het modem te slecht signaal heeft, krijg je last van packetloss. Dat is niet wat je hier ziet.

Sowieso, als ik kijk naar je tracert vraag ik me af wat het probleem is: de pingtijden naar de bestemming (213.46.242.101) zijn gewoon goed (18 ms 25 ms 17 ms), daarvoor zit je routers te pingen, en die hebben doorgaans de regel dat routeren van verkeer voorgaat op ICMP requests beantwoorden. Het is dus niet gek dat die tijden hoger liggen. Je kunt makkelijk het verschil zien tussen een probleem in de routering en routers die gewoon goed routeren maar later antwoorden:

Bij routeringsprobleem is de ping naar de eindserver slecht, en kun je dat tot een specifieke hop herleiden.
Bij trage respons op ICMP maar geen routeringsprobleem zijn de pingtijden op de bestemming gewoon goed.

Dit laatstse lijkt op basis van de tracert die je doet het geval hier. Constatering is dan ook dat de verbinding naar www.upc.nl goed is vanaf jouw PC. Allicht is het daarom nuttiger om een tracert te doen naar de gameservers waar je problemen mee ervaart :o
Is met CoD MW2 zo en BFBC2...
Dus de een met dedicated servers en de ander zonder 8)7

Dit bedoelde je? Zegt mij persoonlijk niet echt wat...

Down:

Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 7.6 dBmv 39.1 dBmv
Channel 2: 7.5 dBmv 39.1 dBmv
Channel 3: 7.6 dBmv 39.0 dBmv
Channel 4: 7.9 dBmv 39.1 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv

up:
Power Level
Channel 1: 52.7 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 03:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ramius23 schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:45:
[...]

Is met CoD MW2 zo en BFBC2...
Dus de een met dedicated servers en de ander zonder 8)7

Dit bedoelde je? Zegt mij persoonlijk niet echt wat...

Down:

Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 7.6 dBmv 39.1 dBmv
Channel 2: 7.5 dBmv 39.1 dBmv
Channel 3: 7.6 dBmv 39.0 dBmv
Channel 4: 7.9 dBmv 39.1 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv

up:
Power Level
Channel 1: 52.7 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv
Dat ziet er allemaal goed uit, downstream power level tussen de -10 en +10dBmV, SNR >33dB en upstream power level onder de 55dBmV

Maar goed, dat vermoedde ik al. Post eens zoals gevraagd wat tracerts naar die servers, dan kunnen we kijken waar het wel fout gaat.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee