Toon posts:

HDD connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

• AmonJo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-12-2010
Hallo,

Heb mij laatst een 2TB grote hardeschijf met USB 3.0 gekocht, in de MediaMarkt in Duitsland.
Ik stond versteld van de prijs - 'maar' € 129. Het merk is NcMemory, en op de computer zie ik dat het eigenlijk een Western Digital hardeschijf is... :-/
Bij eigenschappen staat er namelijk: WDC WD20 EARS-00J2GB0 USB Device .

Nu over naar het probleem :

Toen ik de hardeschijf voor het eerst aan de laptop hing, stonden er verschillende installatiebestanden voor zo'n 5 hulpprogramma's. Daar heb ik een backup van gemaakt, en toen de hardeschijf geformatteerd - via rechtermuisknop op deze computer, beheren, opslagmedia, ...
Bij de instellingen voor het formatteren, had ik 'snelformatteren' uitgevinkt, voor optimale prestaties, lijkt mij. Dit duurde echter zeeer lang (half uur voor 3% ofzo), dus had ik het formatteren geannulleerd, en vervolgens opnieuw met 'snelformatteren' ingeschakeld.
Alles goed en wel, schijf leef.

Vervolgens m.b.v. het programma 'TeraCopy' - wat sneller en beter zou werken, en dat deed het ook - zo'n 850GB erop gezet vanaf een andere hardeschijf. Dat heeft zo'n 10 uren geduurd.

Jullie zullen wel denken, wat is het probleem dan??
Wel, tijdens het overzetten, schakelde de nieuwe 2TB hardeschijf om de 20 minuten zichzelf heel even uit en terug aan (zo'n 10 seconden), maar het overzetten ging gewoon prima verder iedere keer.

Maar tijdens het overzetten, of gewoonweg als de hardeschijf aanstaat, hoort hij toch niet vanzelf uit te gaan?!

Na het overzetten heb ik hem eens aan de Xtreamer gehangen en een HD film afgespeeld. En raad eens... na opnieuw 20 minuten schakelde hij weer heel even uit en aan, waardoor de film even gepauzeerd werd (zo'n 10 seconden). Daarna kon ik prima verder kijken, en is hij voor de rest van de film (115 minuten) niet meer stilgevallen - een opluchting dus.

En nu, terwijl ik dit typ, hangt hij aan mijn laptop en schakelt zich weer regelmatig uit en terug aan.

De hardeschijf voelt niet eens warm aan, dus oververhit is verre van het probleem.
Ook heeft die een klein LED lampje, maar als die aanstaat brandt het rood, terwijl je groen zou verwachten...
Ik kan hem ook uitschakelen met een Aan/Uit schakelaartje.

Hoewel de hardeschijf USB 3.0 heeft, gebruik ik nu nog altijd mijn 2.0 poorten.
En USB 3.0 is toch compatibel met 2.0, of zou de compatibiliteit toch niet optimaal werken?

Ik heb 2 jaar garantie op de hardeschijf. Zou ik hem direct terug brengen?

Ik vond het eigenlijk al eigenaardig toen ik hem in de MM zag liggen voor die prijs.
Bij Western Digital betaal je boven de € 200.

Nog enkele gegevens:
- Spaceloop by CnMemory USB 3.0 SATA, 2000GB
- USB 3.0 en 2.0 CERTIFIED
- Vista/Windows 7/MAC support (ik gebruik Windows 7)

ps: sorry voor de lange tekst, ik wou zo duidelijk mogelijk zijn.

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Ik kan mij niet voorstellen dat het de bedoeling is dat de schijf elke keer even stopt en weer verder gaat. Als ik jou was was ik er mooi mee terug gegaan.
Edit:
Betreft het trouwens een schijf met een externe voeding of gaat dat via USB?

[Voor 21% gewijzigd door Rupie op 27-09-2010 07:18]

Desktop | Server | Laptop

• Fauna
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16-09 00:12

Fauna

Areca Power!

Ik zeg powersettings. Wellicht even in energiebeheer checken, of wellicht dat een van die verwijderde hulpprogramma's soelaas biedt.

[ Spekkies server | Spekkies gamebak | Casemodding is (een) kunst | Meldersnet ]

• Frostbite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:07

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gebruik je de originele kabel ?

Zo had ik van het weekend de (stomme) fout begaan dat ik een andere kabel gebruikte bij mijn 2.0 externe schijf dan de originele. De schijf tikte (ik dacht gelijk aan DOA en RMA) toen ik dacht laat ik het met de originele kabel (met 2 usb stekkers) proberen en binnen twee tellen spinde de drive up en herkende W7 hem zonder problemen.

Maar goed het ding was 2.0 en het kopieren van data ging ook maar met 30Mb/s dus ook niet echt vlot.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S10

• AmonJo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-12-2010
Rupie schreef op maandag 27 september 2010 @ 07:17:
Ik kan mij niet voorstellen dat het de bedoeling is dat de schijf elke keer even stopt en weer verder gaat. Als ik jou was was ik er mooi mee terug gegaan.
Edit:
Betreft het trouwens een schijf met een externe voeding of gaat dat via USB?
Dat was ik idd vergeten te meldden, maar het is met externe voeding.
Fauna schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:33:
Ik zeg powersettings. Wellicht even in energiebeheer checken, of wellicht dat een van die verwijderde hulpprogramma's soelaas biedt.
Waarom zou dat aan een of andere powersetting liggen? Een hardeschijf is een hardeschijf en die zou direct moeten bollen hoe het moet...?
Maar ik ga het even checken, bedankt voor de tip!
Sc0rPi0N schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:39:
Gebruik je de originele kabel ?

Zo had ik van het weekend de (stomme) fout begaan dat ik een andere kabel gebruikte bij mijn 2.0 externe schijf dan de originele. De schijf tikte (ik dacht gelijk aan DOA en RMA) toen ik dacht laat ik het met de originele kabel (met 2 usb stekkers) proberen en binnen twee tellen spinde de drive up en herkende W7 hem zonder problemen.

Maar goed het ding was 2.0 en het kopieren van data ging ook maar met 30Mb/s dus ook niet echt vlot.
Ik gebruik de originele meegeleverde kabel ;)

Maar ik denk dat de usb 2.0 compatibiliteit niet goed in ontwikkeling is geweest met deze hardeschijf..?

Als hij nog veel uitschakelt, breng ik hem terug.

Bedankt voor jullie meningen :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee