• Koozza
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:39

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Acer Aspire 7735ZG, maar hij wil niet op N snelheid werken. Onze nieuwe router ondersteund gewoon N, en mijn laptop draait windows 7 (64 bit), met de goede drivers. Als ik verbind met ons netwerk en ga er met mun muis overheen dan staat er dat hij op G snelheid zit. Hoe kan ik N forceren?

Thijs

• GSlayer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Dat moet je ergens in de router kunnen instellen, maar zolang je vaag blijft over welke "nieuwe router" je hebt kan ik dat niet voor je checken.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
En voor het geval dat je WPA2 gebruikt, deze moet je op AES zetten en niet op TKIP

Desktop | Server | Laptop

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Kijk ook even welke band het N gedeelte van je router gebruikt, 2.4 of 5GHz. De wireless kaart van je laptop ondersteunt 802.11B, G en N en geen A dus de kans bestaat dat deze alleen op 2.4GHz kan werken.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
We gebruiken hier inderdaad WPA2 en die staat op Auto. De router is op dit moment even niet meer aangesloten (IVM oude kabels hier die gebroken zijn en niet lekker werken met de router) Maar zodra hij weer aangesloten is kan ik weer kijken naar de band van het N netwerk.

• GSlayer

GSlayer

More importantly, however, there is no way to control the wireless mode, which is set to Mixed (11b+11g+11n) and only 20 MHz bandwidth mode is supported. (Don't pay any attention to the drop-down selector for Wireless Mode in Figure 4—it doesn't have any other options.)
Dit komt van een review website "smallnetbuilder" ziet er dus naar uit dat je N niet kan forceren. (Althands niet op de router)

Lees op de tweakers dat de 2130N Draytek alleen op 2.4 Ghz werkt.

[Voor 7% gewijzigd door GSlayer op 26-09-2010 19:22]

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
GSlayer schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:16:
[...]

Dit komt van een review website "smallnetbuilder" ziet er dus naar uit dat je N niet kan forceren. (Althands niet op de router)
Is het dan wel aan de laptop kant te forceren?

• GSlayer

GSlayer

Kan wel, via een registery tweak,

Die in het engels staat uitgelegd hier:

http://www.sunshinenetwor...211n-mode-in-windows.html

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
GSlayer schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:29:
Kan wel, via een registery tweak,

Die in het engels staat uitgelegd hier:

http://www.sunshinenetwor...211n-mode-in-windows.html
Ik heb is gekeken maar mijn laptop kan de registry key (wirelessmode) niet vinden. Kan het zijn dat het gewoon totaal niet in te stellen is?

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:41
thijsdal schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:16:
We gebruiken hier inderdaad WPA2 en die staat op Auto.
Rupie schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:12:
En voor het geval dat je WPA2 gebruikt, deze moet je op AES zetten en niet op TKIP
Hij staat dus op Auto wat ook TKIP is.

Post anders eens wat screenshots van je wireless settings van je router/wireless netwerkkaartje?

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik persoonlijk heb geen toegang tot de router (hij is van mijn vader, dus kan alleen dingen vragen ;)) Ik zal morgen wat screens van mijn laptop posten, maar daarop zie je niet veel omdat er gewoon niets te confugireren valt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee