Toon posts:

Samsung Story (energiezuinige schijf) standby tijd verhogen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een samsung story hardeschijf van 1tb. Ik gebruik hem voor DJ'en en de data moet beschikbaar zijn zodra ik op de cue/play knop druk. Dit is hij ook als hij in 'wakkere' mode is, maar na ongeveer 5 minuten geraakt de schijf in standby stand. Nu kost het zo'n 10 seconden voor de plaat aan het spelen is, voor de meeste applicaties niet heel erg, maar nu knap balen als hij net standby raakt.

Ik heb in de handleiding en op de officiele pagina van de story zelf gekeken maar kan niks hierover vinden.

Weet iemand iets om de tijd naar standby te verhogen tot bijvoorbeeld 10 - 15 minuten aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Probeer Drive Power Manager eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, de hardeschijf is wel aangesloten op een cd/mediaspeler, worden die settings weggeschreven op de chip in de hardeschijf zelf of moet het programma daarvoor actief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ik betwijfel of bovengenoemde software iets zal uitmaken, gezien de power management van de Samsung in de controller van het apparaat zelf geregeld word en niet de aansturingssoftware.
Zou het softwarematig aangepast kunnen worden kon je net zo goed die idle-timers in Windows/anderOS aanpassen, maar in dit geval worden die opties compleet genegeerd.

De enige manier die ik heb ondervonden om mijn Samsung Story "wakker" te houden, is om simpelweg constant read/writes uit te voeren.

Pentaxiaan