• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 26-09 09:30

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Topicstarter
Beste Tweakers,

Afgelopen week heb ik mijn abo opgezegd bij T-Mobile, omdat ik ontevreden was over hoe ze omspringen met hun klanten. Dit bleek bevestigd te worden tijdens het bellen met T-Mobile. Na het opgeven van de reden waarom ik weg wou, werd me doodleuk meegedeeld dat het geregeld was. Wellicht zou ik nog worden terug gebeld, maar waarschijnlijk niet. Blijkbaar hecht T-Mobile niet zo'n grote waarde aan haar klanten, terwijl ik toch elke maand dik over mijn bundel heen zit. Geen aanbieding gekregen of wat dan ook.

Tot dusverre mijn inleiding. Ik moet nu dus op zoek naar een nieuwe provider. Mijn vraag aan jullie is, welke provider moet ik hebben? Ik zelf wil graag een provider die gebruik maakt van het KPN netwerk. Dus dan kom je automatisch al uit bij KPN, Telfort en Hi. Wat zijn de verschillen tussen deze 3? Behalve dan natuurlijk de abonnement vorm. Kortom, moet ik bij deze 3 providers puur naar het financiële aspect kijken? Of zijn er nog andere zaken die het overwegen waard zijn? Bijvoorbeeld: Krijg je een branded telefoon of niet? Is de klantenservice van de ene provider beter dan de andere? Krijg je bij de ene provider voorrang op t netwerk en bij de andere niet? Is het internet snelled? Etc.

Ter extra info: Ik bel ongeveer 3 a 400 minuten per maand, en stuur weinig smsjes. Ik wil graag een HTC Desire HD bij mijn komende abo.

Alvast bedankt,

[Voor 8% gewijzigd door Flimovic op 26-09-2010 16:31]

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• yohan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-08 20:27
Als je puur financieel wilt selecteren kun je simpelweg je verbruik invullen op Telecomvergelijker.nl

Qua serviceverlening zou er wat kwaliteitsverschil kunnen zijn, maar gezien het feit dat alle drie de providers aan één moederbedrijf hangen denk ik dat er weinig onderscheid is.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
Uiteraard zijn de financiën een factor waar ik rekening mee hou. Maar dat is eenvoudig zelf uit te zoeken via internet etc. Echter zijn er ook (rand)zaken die wel degelijk belangrijk zijn, maar die lastig te vergelijken vallen. Wellicht dat iemand hier weet dat je een bepaalde provider beter wel of niet kan nemen, omdat bijvoorbeeld het internet erg goed is en bij de andere slechter.

• MalleEppie71
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 27-09 10:06
Ik ben onlangs overgestapt van T-mobile en wilde ook Telfort, KPN of Hi, echter een sim-only. Ik heb voor Telfort gekozen omdat het internet sneller is dan bij de andere 2 en bij Telfort zijn de minuten van je bundel 2 maanden geldig zijn (Hi & KPN: 1 maand). Ik heb niet gekeken of bellen met de klantenservice wel of niet betaald is.
Ik heb niet veel negatieve ervaringen over telfort kunnen vinden; meestal is het zo dat negatieve ervaringen eerder dan positieve ervaringen op een forum worden gezet. Om die reden waag ik de gok voor het komende jaar... Uitgaande van T-Mobile kan het niet veel slechter worden ;)

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 27-09 11:03
Voor wat betreft de klantenservice:
- Bij KPN en Hi kun je vanaf je telefoon 1200 bellen. Pas vanaf het moment dat je een medewerker aan de telefoon krijgt moet je gaan betalen. Wat je moet betalen wordt wel verrekend met je belbundel. Vanaf een andere telefoon kun je de klantenservice bereiken via 06 - 1200 1200
- Bij Telfort moet je voor de klantenservice een 0900-nummer bellen van € 0,30 per minuut. Als je belt vanaf je mobiele telefoon dan moet je ook nog het tarief betalen voor bellen met je mobiel. Aangezien het bellen naar 090x-informatienummers niet vanuit de bundel gaat, zul je hiervoor dus het buiten-de-bundel-tarief moeten betalen.

Niet dat je vaak een klantenservice nodig hebt, maar het is wel een afweging die je mee kunt nemen. Overigens las ik hierboven dat bij Hi je bundel 1 maand geldig is. Dat klopt slechts ten dele, omdat Hi twee typen abonnementen heeft:
- Hi Online: wordt verkocht via internet en via telefonische verkoop. Hierbij krijg je een korting op je abonnementsgeld, maar is je belbundel 1 maand geldig. Bovendien is het buiten-de-bundel-tarief 10% hoger dan bij het onderstaande abonnement (bel: € 0,33; sms € 0,165).
- Hi Bel & SMS: wordt verkocht via 'echte' winkels. Je krijgt nu geen korting op je abonnementsgeld, maar je bundel is dan wel 2 maanden geldig. Hierbij geldt wel dat wel dat je meest recente tegoed éérst wordt opgemaakt, daarna wordt het eventueel resterende tegoed van de voorgaande maand verbruikt. Het buiten-de-bundel tarief is voor bellen € 0,30 en voor sms € 0,15.

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
Ok, bedankt mensen! Duidelijk verhaal, weinig verschil dus in kwaliteit over het algemeen. Nu moet ik alleen nog een keus maken :)

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
rclahsen schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:42:
Voor wat betreft de klantenservice:
- Bij KPN en Hi kun je vanaf je telefoon 1200 bellen. Pas vanaf het moment dat je een medewerker aan de telefoon krijgt moet je gaan betalen. Wat je moet betalen wordt wel verrekend met je belbundel. Vanaf een andere telefoon kun je de klantenservice bereiken via 06 - 1200 1200
Bij KPN is naar het verkorte nummer (1200) bellen altijd gratis als je een abo hebt...

• djiedjee
  • Laatst online: 18:46
Ik zou ook even kijken naar de FUP-voorwaarden...

• rclahsen
  • Laatst online: 27-09 11:03
Cadezo schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:53:
[...]

Bij KPN is naar het verkorte nummer (1200) bellen altijd gratis als je een abo hebt...
Vragen:
Kijk hier voor vragen over je bestelling of bel 1200 (vast 06-12001200).
Je kunt gratis gebruik maken van 1200, behalve wanneer je kiest om doorverbonden te worden met één van onze helpdeskmedewerkers. Hiervoor betaal je het tarief voor bellen naar een mobiele telefoon van Hi.
http://www.hi.nl/web/Contact.htm

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Ik zei KPN, niet Hi...
Bellen met KPN Klantenservice
Tarief: mobiel tarief; verkort is gratis als je een abonnement hebt

• jelle.
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:12

jelle.

Product Marketeer
Is inderdaad veranderd bij KPN, was voorheen niet. Wel goede zaak imho :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee