Herinstallatie HP Neoware Thintune XM (linux)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:54
Schiet me spv niet direct af indien er al een topic bestaat over dit onderwerp, ik kon er niets over vinden en baal als een stekker dat mijn thin client het niet meer doet.

Probleem:
Ongeveer 2 jaar lang heeft een HP Neoware Thintune XM bij mij dienst gedaan als teamspeak server. Plotseling kon ik niet meer inloggen op het apparaat, niet via telnet en ook niet via een grafische schil.

Aangezien er geen monitor/toestenbord/muis aan zit (ding staat in de kast, hoef er nooit aan te komen) kon ik zo 123 niet zien wat er mis was. Meerdere keren opnieuw opgestart (stroom eraf, even wachten, stroom erop) maar dit mocht niet baten.

Uiteindelijk alle kabels maar los getrokken en de hele handel op de keukentafel aan een monitor geprikt. Wanneer ik 'm opstart zie ik keurig de bios voorbij flitsen en begint Debian op te starten.
Na een paar minuten krijg ik echter een (!)Kernel Error, cannot initiate, trying to kill init.
Ik ben geen kenner maar dit is niet goed, Errors zijn nooit goed.

Volgens mij komt het er dus op neer dat ik de hele handel opnieuw moet installeren, maar hoe?
We hebben het over een client met een ingebakken linux variant, geen idee hoe ik daar een verse linux (of windows) op krijg.

Ik hoop dat er iemand is die mij uit kan leggen hoe ik dit probleem op kan lossen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 07:22

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heeft dat ding niet gewoon een bios waar je in kan stellen dat het ding van USB-stick of netwerk kan booten? Als ik de specs zo bekijk lijkt het mij vrij veel op een normale PC, en als dit een beetje overeenkomt met jouw terminal moet je er gewoon een bootable USB-stick in kunnen drukken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:54
Ik kan wel aangeven dat hij van USB moet opstarten, dat is geen probleem maar daar los ik het probleem niet mee op. (dat is meer een work around).

Aangezien Debian wel gewoon start (maar tijdens het opstarten een fout geeft) neem ik aan dat er een mogelijkheid bestaat om dat ding terug te krijgen in de factory setting, maar ik weet niet hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 07:22

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errm, debian-installatie-CD op USB-stick zetten, booten van die stick, installeren, profit? :?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 15:56

deadinspace

The what goes where now?

MarchelV schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:15:
Na een paar minuten krijg ik echter een (!)Kernel Error, cannot initiate, trying to kill init.
Is dat letterlijk de foutmelding die hij geeft?

Ik ken die melding namelijk subtiel anders (en google geeft nul hits voor jouw letterlijke melding). Bovendien is die melding meer gevolg dan oorzaak; de oorzaak staat er dan meestal boven. Dus wat voor meldingen zie je verder?