• EmilneM
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-06 08:04
Mijn Samsung 226BW LCD-monitor reageert niet meer als ik het scherm inschakel via de power button. Het lijkt dat het scherm geen spanning krijgt. Uiteraard heb ik geprobeerd om het scherm aan de praat te krijgen met verschillende power cords.

Op internet las ik dat het "Power board" van het display mogelijk defect zou kunnen zijn. Je zou dit dan kunnen zien aan een zwarte aanslag rond de condensatoren op de printplaat. Ik heb het scherm inmiddels al uit elkaar gehaald om deze printplaat te kunnen bekijken. Deze ziet er echter nog goed uit; condensatoren lijken niet defect te zijn.

Opmerkelijk is overigens dat het scherm twee weken geen spanning heeft gehad. Voor ik op vakantie ging heb ik het power cord uit het stopcontact gehaald. Na het aansluiten bij terugkomst ging het display opeens niet meer aan. Ik heb overigens niets opgemerkt toen ik het scherm weer aansloot (geen vreemd geluid).

Iemand enig idee hoe het display te repareren? Inmiddels heb ik al een nieuw scherm; ik wil dit display echter graag nog (laten) repareren om nog een deel van mijn nieuwe scherm terug te verdienen. Wat zouden jullie doen?

• EmilneM
Iemand een idee?

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Vuile kicker! >:)

http://www.xbmcfreak.nl/

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Vuile spammer >:) .
offtopic:
Nee serieus, waarom reageer je in godsnaam zonder iets nuttigs te zeggen? Je mag je topic bumpen na 24h.

Wanneer heb je dit scherm gekocht? Want ik zie dat je je scherm al uit elkaar hebt getrokken :') wat betekend dat je geen garantie meer hebt (Altijd eerst info zoeken voordat je er zelf aan begint!)

[Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 28-09-2010 11:43]

• EmilneM
D4NG3R NL schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:42:
[...]

Vuile spammer >:) .
offtopic:
Nee serieus, waarom reageer je in godsnaam zonder iets nuttigs te zeggen? Je mag je topic bumpen na 24h.

Wanneer heb je dit scherm gekocht? Want ik zie dat je je scherm al uit elkaar hebt getrokken :') wat betekend dat je geen garantie meer hebt (Altijd eerst info zoeken voordat je er zelf aan begint!)
Scherm aangeschaft in mei 2007. Was in de veronderstelling dat ik twee jaar garantie had en dus ruim over de garantietermijn heen zat. Kom er net achter dat Samsung drie jaar garantie geeft op LCD-schermen.

Denk dat ik het scherm nog wel netjes in elkaar kan schroeven. Maak ik nog kans op de garantie of ben ik er al te ver overheen? Kan me overigens herinneren dat het scherm later nog eens gerepareerd is. Gaat de garantie dan opnieuw in?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Nee, je garantie gaat niet "Opnieuw" in. Als jij 3 jaar garantie hebt, hij gaat in het 2e jaar kapot heb je gewoon garantie tot de aanschafdatum.

Zaten er stickertjes op het scherm welke nu kapot OID zijn? Zo niet: Mogelijk kun je hem nog terug sturen.

ALTIJD online kijken VOORDAT je iets zelf openmaakt.

• EmilneM
D4NG3R NL schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:45:
Nee, je garantie gaat niet "Opnieuw" in. Als jij 3 jaar garantie hebt, hij gaat in het 2e jaar kapot heb je gewoon garantie tot de aanschafdatum.

Zaten er stickertjes op het scherm welke nu kapot OID zijn? Zo niet: Mogelijk kun je hem nog terug sturen.

ALTIJD online kijken VOORDAT je iets zelf openmaakt.
Er zaten geen stickertjes op het scherm die nu stuk zijn. Garantie is dus in principe al vijf maanden verlopen. Zal wel lastig worden om nog garantie te krijgen.

Iemand alternatieven?

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:08
Altijd mogelijk om naar samsung te bellen. Verder bestaat er ook nog zoiets als coulance regeling. Dit houd in dat als een product een verwachte levensduur heeft van 5 jaar en hij naar 3 jaar stuk gaat dat je 40% van de reparatie vergoed kan krijgen (voorbeeldje). Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee