AD user "resetten" / nieuw profiel volgende logon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 17:47
Weet iemand hoe kan zorgen dat alle gebruikers een nieuw profiel krijgen bij de volgende keer aanmelden?

Ik heb:
- Lokaal opgeslagen kopie profiel verwijderd.
- Nieuwe (roaming) profiel lokatie opgegeven in AD users & computers.

De bedoeling is dat de pc aan de hand van het default profile een vers profiel op de nieuwe lokatie plaatst. Voor nieuwe gebruikers (die ik aanmaak en voor het eerst aanmeld) gaat dit goed. Voor bestaande gebruikers komt er een Event Log bericht dat het profiel niet kan worden gevonden en er een tijdelijk profiel wordt geladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
demasterbaas schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:16:
Weet iemand hoe kan zorgen dat alle gebruikers een nieuw profiel krijgen bij de volgende keer aanmelden?

Ik heb:
- Lokaal opgeslagen kopie profiel verwijderd.
- Nieuwe (roaming) profiel lokatie opgegeven in AD users & computers.

De bedoeling is dat de pc aan de hand van het default profile een vers profiel op de nieuwe lokatie plaatst. Voor nieuwe gebruikers (die ik aanmaak en voor het eerst aanmeld) gaat dit goed. Voor bestaande gebruikers komt er een Event Log bericht dat het profiel niet kan worden gevonden en er een tijdelijk profiel wordt geladen...
Windows 7 zeker? Ik ben hier ook erg benieuwd naar, ik loop met hetzelfde issue :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Volgens mij moet je de hele user-hive ook nog cleanen ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SKiLLa schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:19:
Volgens mij moet je de hele user-hive ook nog cleanen ?
Jupz, een wezenlijk verschil met windowsXP
Windows 7 slaat alle profiel locaties op onder: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Alleen de map met het profiel weggooien kan niet meer.
Het beste is om deze onder het configuratiescherm te verwijderen, dan word automatisch deze hive bijgewerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door arjants op 26-09-2010 15:25 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 17:47
Helemaal juist!

Ik had al zo'n vermoeden dat er ergens een verwijzing zou zitten... Dus na mn post zoeken op username gedaan, en toen kwam ik idd bij Profilelist terecht. Na het verwijderen van de SID met onderliggende mappen/waarden ging het helemaal goed!

Dank!