Toon posts:

DS210j + iMac + MacBook + Meerdere users + Xbox360 / PS3?

Pagina: 1
Acties:

• marketeer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-09 12:20
Zo das een mond vol de titel. Heb beetje door het forum heen lopen lezen maar wil nog even wat checks / feedback van de experts hier op het tweakers forum hebben :)

Wat ik zou willen met de DS210j en 2x 2TB schijven erin is het volgende:

- TimeMachine backup van mijn iMac & MacBook Pro op NAS
- Netwerkschijven voor video's zodat ik deze naar PS3 / Xbox 360 kan streamen (ook HD dus +8gb bestanden)
- Netwerkschijven voor gebruikers van iMac en MacBook zodat mijn vriendin en ik op 1 locatie bestanden op kunnen slaan zoals het huishoud boekje tot factuur opslag en documenten voor onze bedrijfjes
- De NAS opzetten in Raid zodat ook de backups en netwerkschijven met bedrijfsgegevens in backup standje staan.

Volgens mij moet dit allemaal kunnen met de DS210j

Wat zeggen jullie? :*)

Alvast bedankt voor de feedback!!

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22-09 23:06

Q

Inactief

marketeer schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:10:

- Netwerkschijven voor gebruikers van iMac en MacBook zodat mijn vriendin en ik op 1 locatie bestanden op kunnen slaan zoals het huishoud boekje tot factuur opslag en documenten voor onze bedrijfjes
- De NAS opzetten in Raid zodat ook de backups en netwerkschijven met bedrijfsgegevens in backup standje staan.

Wat zeggen jullie? :*)
Als die NAS stuk gaat (beide disks of apparaat zelf) ben je alles kwijt als het niet ook op de laptops staat.

Verder geen punt.

• marketeer
  • Laatst online: 19-09 12:20
Q schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:03:
[...]

Als die NAS stuk gaat (beide disks of apparaat zelf) ben je alles kwijt als het niet ook op de laptops staat.

Verder geen punt.
Dus jij zou zeggen. Bestanden gewoon op de Mac's laten staan en backup'en naar de NAS en niet NAS als opslag gebruiken van belangrijke bestanden. Dan moet ik nog klooien met gezamenlijk bestanden...

Als ik 'm in Raid 1 zet zou ik toch een redelijk thuis backup hebben? Bedoel wat is de kans dat in eens 2 schijven en de machine kapot gaan?

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:16

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

marketeer schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:16:
[...]

Dus jij zou zeggen. Bestanden gewoon op de Mac's laten staan en backup'en naar de NAS en niet NAS als opslag gebruiken van belangrijke bestanden. Dan moet ik nog klooien met gezamenlijk bestanden...

Als ik 'm in Raid 1 zet zou ik toch een redelijk thuis backup hebben? Bedoel wat is de kans dat in eens 2 schijven en de machine kapot gaan?
raid 1 != backup.
Bij per ongeluk verwijderen, brand of een virus heb je niets om op terug te vallen. Het enige waar Raid bij helpt is het uitvallen van een HDD, niets meer en niets minder.

Ik heb een externe backup vanaf de synology van de belangrijkste files bij idrive.com, 150Gb moet toch wel kunnen voor echt belangrijke data.

Ik speel zelf ook HD (720p) af vanaf een Synology ds107, dat gaat goed (Xtreamer). Pas wel op dat de j-versies minder snel zijn, of ze snel genoeg zijn is voor mij niet te zeggen. Zelf ben ik de NAS zoveel gaan gebruiken dat ik nu liever een sneller model had genomen. Bij data-transfer is de CPU/mem nogal een de bottle-neck bij mijn 107.

edit:
Kijk ook eens op Het grote Synology topic deel 2

[Voor 26% gewijzigd door Tukk op 27-09-2010 16:22]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Masterlans
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-09 19:37
Bedoel wat is de kans dat in eens 2 schijven en de machine kapot gaan?
Uit zichzelf is de kans extreem klein. Maar brand of een blikseminslag bijvoorbeeld zullen naar alle waarschijnlijkheid beide schijven mollen, en niet maar één.

• 3DDude
  • Laatst online: 01:27

3DDude

I void warranty's

Je verhaal kan wel, regel alleen een USB drive van 250GB om aan de synoligy te hangen,
Als het goed is kan je vanaf je nas ook een backup naar usb maken van xx bestanden.

Dus als jij zeg eens in de week een usb hdd eraan hangt.

heb je uiterlijk een week oude backup mocht je nas kapot gaan.|

(ik zou gewoon een backup gaan maken als er veel belangrijke bestanden gewijzigd/ veranderd zijn !)

Interessante documentaire uit 2015 van het programma Zembla (35 minuten) YouTube: Zembla De Farma Methode

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22-09 23:06

Q

Inactief

marketeer schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:16:
[...]

De machine kan zelf ook stuk gaan. Dat wordt wel eens vergeten, de voeding gaat stuk en neemt de rest van de componenten mee. Blikseminslag, brand, etc.

Je kunt best werken met een gedeelde share op de schijf, maar zorg er voor dat die data ook op een ander apparaat komt. Liefst iets wat er niet rechtstreeks aan vast zit.

Het klinkt misschien stom, maar als de shared data niet zo veel is, sync het dan met een van de laptops, of beide. Bron blijft NAS. Backup = laptop.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee