Toon posts:

[Vista] svchost.exe gebruikt veel geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Zarif
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05-01 19:12

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Hallo iedereen,

Als ik taakbeheer opstart en dan kijk welke proces het meeste geheugen gebruikt dan is dat svchost.exe (bijna 70.000 kB of soms meer). Als ik het proces beëindig dan doet mijn internet het niet meer, dus het lijkt me belangrijk om het aan te laten, maar hoe kan ik dit verlagen? Vroeger had ik dit volgens mij niet.

Process Explorer geeft dit aan bij svchost.exe:

Ik gebruik nu CleanMem. Het verlaagt het geheugengebruik, maar dat is tijdelijk want hij begint daarna weer langzaam terug te groeien.

Wie kan mij hiermee helpen? (Ik gebruik Windows Vista Home Premium)

Alvast bedankt,
Zarif

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Heel normaal hoor, en als je dit proces verlaagt is er weer een ander dat het meeste geheugen gebruikt, ga je dan die weer verlagen, etc :)

Wat je zou kunnen doen is enkel services die je niet gebruikt/nodig hebt uitzetten waardoor het iets lager zal worden.

Misery and hate will kill us all.

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Dank u wel. Weet verder iemand wat ik ook kan doen om het te verlagen?

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:14

TheVMaster

Moderator WOS
Zarif schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:38:
Dank u wel. Weet verder iemand wat ik ook kan doen om het te verlagen?
Eh....laat ik een vraag terugstellen. Waarom zou je dat willen? :z Ik bedoel..wat is nu 70MB? Ik heb processen die zomaar een paar 100MB opsnoepen..tja..ik maak me er niet druk om hoor.... zit dan ook 8GB memory in die machine maar goed

Enneh..fix de plaatjes ffies...ze doen het namelijk niet hier. Het lijkt erop alsof je plaatjes raar doen...ik zie ze wel eventjes, maar na 1 a 2 sec. verdwijnen ze :(

[Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 27-09-2010 00:45]

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:48
70mb is nou niet echt veel. En van die "geheugen opschoon programma's" zijn echt de meest nutteloze ooit. Windows doet dit zelf namelijk ook wel. Alleen wat minder agressief. Als je geheugen tekort komt dan hoef je het in ieder geval niet in deze hoek te zoeken.

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

TheVMaster schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:43:
Het lijkt erop alsof je plaatjes raar doen...ik zie ze wel eventjes, maar na 1 a 2 sec. verdwijnen ze :(
Hier geen probleem, het lijkt erop dat het aan jouw kant ligt.

Persuader of bytes.

• mjoey
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 03-09 10:13
Bij mij gebruikt svchost.exe nu 125MB, wat best normaal is, maar heb het wel vaak gezien dat ie boven de 300/400 MB gebruikt en elke keer was er toch wel sprake van een virus. Dus 70MB bij jou, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Dit is wel mijn T.net account vriend!

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zarif schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:27:

Ik gebruik nu CleanMem. Het verlaagt het geheugengebruik, maar dat is tijdelijk want hij begint daarna weer langzaam terug te groeien.
Enige wat die tools doen is geforceerd je RAM wegpagen naar je pagefile zodat je denkt dat er meer geheugen is.
Effectief zijn ze totaal niet. Lekker vanaf blijven, er is niks bijzonders aan de hand.
Waarom wil je dit eigenlijk doen, zit je met 512MB te werken ofzo?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Big Womly
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11-07-2020

Big Womly

Live forever, or die trying

[nagmode]
70 millibits is inderdaad niet veel, het gaat dan ook over 70MB
[/nagmode]

Ik zou ook niet echt wakker liggen van die 70MB. Moest je toch het gevoel hebben dat je systeem te traag is door gebrek aan geheugen, dan zou ik je eerder aanraden om een extra latje te steken ipv werk te steken in die enkele MB's die je hierdoor kan vrij krijgen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:14

TheVMaster

Moderator WOS
Camacha schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:51:
[...]

Hier geen probleem, het lijkt erop dat het aan jouw kant ligt.
offtopic:
Het lijkt inderdaad aan Chrome te liggen, in IE9 doen ze het wel :+

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:46:
[...]

Enige wat die tools doen is geforceerd je RAM wegpagen naar je pagefile zodat je denkt dat er meer geheugen is.
Effectief zijn ze totaal niet. Lekker vanaf blijven, er is niks bijzonders aan de hand.
Waarom wil je dit eigenlijk doen, zit je met 512MB te werken ofzo?
Nee hoor, ik heb 3GB RAM. Oke, als 70MB niet veel is dan maak ik me geen zorgen meer. Allemaal bedankt!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee