• hardware.tom
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-07-2019
Hallo,

Ik heb sinds kort F1 2010 en daar heb ik echt een stuur voor nodig en ik ben ook wel van de racegames (DiRT, Grid enz.). Nu heb ik heel wat reviews gelezen/bekeken en het lijkt me een (kwalitatief) goed ding. Nu vind ik 100 euro wel een groot bedrag voor zo'n stuurtje. Zijn er dan ook andere stuurtjes die goedkoper zijn maar wel met diezelfde kwaliteit.
Of zal ik gewoon voor de Driving Force GT gaan, omdat je geen betere kan krijgen onder de 100 euro.

Ik hoor graag jullie adviezen.

Alvast bedankt!

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:19
Ik heb zelf eens de Momo gekocht voor €80.
Heb er zelf vooral classics mee gespeelt zoals Flatout en Carmageddon, maar ook Grid. Beviel prima, maar blijft toch aanvoelen als speelgoed.

Rempedaal piept en kraakt. Schakelen kan alleen sequentiëel (zowel met de pook als de flippers) en je hebt geen koppeling. Als je wat serieus met F1 2010 aan de gang wilt zou ik toch iets met een H-shifter en koppeling zoeken, al moet je dan wel wat aan je budget doen. Voor dit budget lijkt de GT inderdaad de juiste keus.

Zie ook V&A voor goedkope alternatieven
- V&A aangeboden: Logitech Wingman Formula Force
- V&A aangeboden: Microsoft Sidewinder Racing Wheel USB
- V&A aangeboden: Logitech MOMO Racing Force Feedback Wheel
- V&A aangeboden: Logitech MOMO Racing Force Feedback Wheel
Als het bevalt kun je daarna altijd nog een duurdere kopen. Ik heb mijn momo ook maar 3 weekjes gebruikt en toen was de lol er weer grotendeels af.

[Voor 50% gewijzigd door frickY op 26-09-2010 13:59]

• hardware.tom
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-07-2019
Ik heb zelf een medion stuurtje gehad, nou dat ding piept en kraakt pas 8)7 , en hij is niet precies genoeg, je moet daarbij al een stuk draaien voordat ie eindelijk reageert.
De logitech sturen lijken mij op zich wel stevig en kwalitatief goed gebouwd.

Ik had idd ook al bij V&A gekeken maar een groot aantal sturen zijn al erg oud.

Ik wacht nog even andere reacties af.

[Voor 83% gewijzigd door hardware.tom op 26-09-2010 15:27]

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-09 09:19
Zelf heb ik destijds de Driving Force Pro gekocht bij Dell voor zo'n 75 euro. Zeer goed stuurtje met ook 900 graden en Force Feedback. Echter voor zover ik kan zien is de GT de opvolger dan de Pro, dus zoiets is dan zeker aan te raden!

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:46
ik gebruik de logitech wingman formula gp, kan gebruikt worden met force feedback maar heeft alleen sequential shifting met flippers ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Dakoina
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 05-05 10:24

Dakoina

Newbie archer

vorige vrijdag de GT gekocht aan €89 in een Mediamarkt in België. Prijs zal waarschijnlijk gezakt zijn naar aanleiding van GT5 dat gaat uitkomen. Het is een lekker stuurtje om te starten. Feeling is goed. Vele anderen zeggen hetzelfde. 250 euro voor een G25 of 27 is me net teveel, zeker nu er nog een wheelstand wordt geleverd binnenkort :) me behelpen met een kindertafeltje was nogal onhandig en omslachtig

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Dakoina schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:47:
vorige vrijdag de GT gekocht aan €89 in een Mediamarkt in België. Prijs zal waarschijnlijk gezakt zijn naar aanleiding van GT5 dat gaat uitkomen. Het is een lekker stuurtje om te starten. Feeling is goed. Vele anderen zeggen hetzelfde. 250 euro voor een G25 of 27 is me net teveel, zeker nu er nog een wheelstand wordt geleverd binnenkort :) me behelpen met een kindertafeltje was nogal onhandig en omslachtig
Ik heb vandaag nog €99,= betaald in een winkel, maar ik kon deze nergens anders vinden in de omgeving.
Voor €10,= ga ik niet naar een andere stad rijden. ;)
€250,= voor een stuur vind ik ook iets teveel van het goede, daar koop ik liever een paar (goede) games voor. :)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee