Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03-2021
Hallo tweakers

Ik zit hier nu met een netwerkprobleem waar ik geen oplossing voor vind. We hebben hier bij ons thuis een Schneider VDI systeem (Lexcom Home Performance). link

Probleem is dat deze alleen op een 100mbit switch kan worden aangesloten. Nu heb ik dus alleen een gigabit switch (Netgear GS116), en ik zou het zonde vinden om deze te moeten vervangen. Iemand een oplossing om dit storingsvrij aan te sluiten?

Stekkeraansluiting 4-5 en 7-8 worden door het Lexcom systeem gebruikt voor de telefoon- en televisiesignalen en ik vermoed dat de Netgear switch daar geen rekening mee houdt. Door de contactpunten af te tapen op deze pins kan ik een storingsvrije connectie krijgen, maar deze is niet echt betrouwbaar. Blauw en witblauw, bruin en witbruin zijn dan afgeplakt. Een andere oplossing volgens mij zou zijn om deze draden door te knippen maar daarom vraag ik het maar eerst hier.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De enige andere oplossing die ik zo kan bedenken is het ertussenhangen van een 100mbit switch maar ik denk dat een UTP kabel die die pinnen niet verbonden heeft een betere oplossing is.

Als die netgear nou te managen was kon je die poort handmatig op 100mbit zetten.. Maar helaas :)

In de kabel zelf knippen zou ik overigens niet doen..maar voornamelijk omdat het niet netjes is :P Je zou ook zo'n UTP koppelstuk ertussen kunnen zetten en daar die aders in doorknippen.

Afbeeldingslocatie: http://www.weertonline.nl/cc/public/gfx/products/xsmall/49e0623557ac8.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Glashelder op 26-09-2010 13:08 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als je een beetje handig bent kun je misschien zo'n ding naar jouw behoeft aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik de documentatie die je gaf zo zie, moet je volgens mij met zo'n triple play geval wel af kunnen. Dat ding tussen je aansluiting en je switch, en je switch krijgt alleen nog maar data door :)

Alternatief: je switch VOOR je VDI zetten, dus tussen VDI en ADSL modem in. Data wordt dan verdeeld voordat de andere signalen er op komen. Nadeel: je moet mogelijk aparte kabels trekken voor je data.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03-2021
Bedankt voor de tips, ik denk dat ik dat koppelstuk eens ga proberen. het kost me wat meer (kabels) maar dat gaat wel lukken volgens mij.
Toch vind ik het raar van Schneider dat ze de signalen van de netwerkaansluiting gewoon electrisch doorverbinden naar de telefoon-, en televisieaansluiting. Het heeft geen praktisch nut en zorgt dus voor storingen in gigabit netwerken. Zelfs de technieker die het systeem kwam afstellen wist niet waarom dat was. Volgens mij zou het probleem dan ook opgelost zijn als ik dat lexicom apparaat zou openmaken en daar de 4 pinouts van de connectie doorknippen, maar dat doe ik liever niet met een apparaat van 800 euro. :p

edit:
De switch staat tussen de modem en de vdi in, zoals op de voorschriften in voorbeeld op pagina E3, en toch storen ze elkaar. Het ligt dus eigenlijk aan de vdi. Misschien moet ik Schneider eens rechtstreeks contacteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Dukekiller op 26-09-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Als ik zo zie in de cataloog zie ik ook een gigabit switch module, het moet dus mogelijk zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1