Wifi Router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:09
Ik wil mijn huidige router gaan vervangen.

Wat ik erop aansluit:
Desktop: Wifi
Laptop: Wifi
PS3: Wifi of draadje, staat naast de router.
Wii: Wifi of draadje, staat naast de router.

Wat doe ik daar dan mee:
Desktop: Gamen
Laptop: internetten
PS3: duh, gamen
Wii, niet zo veel.

De eisen aan de router zijn dat het bereik goed is, moet 2 verdiepingen op en door een aantal muren.
Echt andere eisen heb ik niet, denk niet dat dual band/radio nodig is.
Gewoon een single band 802.11n router zou het moeten trekken, of andere meningen.

Hiermee kwam ik zelf op:
http://tweakers.net/price...oze-n-gigabit-router.html

Goed?
Of andere meningen/opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Misschien dat dit een zinvolle review is, met name vanwege de reden waarom de 655 bij die persoon afgevallen is:
productreview: Netgear WNDR3700 review door Exorcist

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 00:39
Internet is twee richtingsverkeer, dus je hebt niet alleen een router nodig met goed bereik maar ook een laptop of pc met een goede signaalsterkte. De Buffalo Nfiniti High Power Router + bijbehorende high power USB link kan je bijv. overwegen.

Je kan daar trouwens ook een dd-wrt firmware opzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Undertaker2 op 26-09-2010 13:30 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Die 3700 is dan idd een prima optie

Maar dual band, dan kan de 3500 l voordeliger zijn, maar dan is het bereik iets minder.

Kent iemand een optie die zo stabiel is als de 3700 met hetzelfde bereik, maar dan single band?

[ Voor 88% gewijzigd door Sevenhunt op 26-09-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
Undertaker2 schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:29:
Internet is twee richtingsverkeer, dus je hebt niet alleen een router nodig met goed bereik maar ook een laptop of pc met een goede signaalsterkte.
Aangezien het uitgestuurde vermogen per wetgeving is begrensd, is goede signaalsterkte goed te bereiken met goede antennes. Dus NIET door het vergroten van het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Mocht ik de 3700 kopen, dan wil ik daar uiteraard zoveel mogelijk uithalen.

In mijn desktop zit nu deze kaart:
http://tweakers.net/pricewatch/253876/tp-tl-wn951n.html

Werkt op het 2,4ghz netwerk, niet op de 5ghz voor zover ik kan vinden.

Ik kan ook niet echt veel vinden over netwerkkaarten die op 5ghz werken.
Zijn deze er specifiek?
Of is gewoon de n toch het enige wat nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik zou er niet op rekenen dat je 2verdiepingen kan overbruggen met een access point. Zeker in vertikale richting is het berijk van alle access points gewoon dramatisch.

Wat je IMO beter kan doen is 2 access points (al dan niet gecombineerd met switch en router) neerzetten. En deze OF met een UTP kabel met elkaar verbinden, OF een powerline setje alsverbinding gebruiken.

Ikzelf heb een Draytek Vigor 2800G (toch wel een van de betere routers) maar het bereik is naar de benedenverdieping toch niet om over naar huis te schrijven. Sinds ik van boven naar beneden een powerline (devolo 200plus) setje gebruik en daar een 2e AP heb neergezet, heb ik beneden OVERAL 100% bereik met maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
@Sevenhunt: Netwerkkaarten die 802.11a ondersteunen, werken in de 5GHz-band. De 3945abg (bijvoorbeeld) ondersteund dus zowel de 2,4GHz als de 5GHz-band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Bloodshot schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:33:
@Sevenhunt: Netwerkkaarten die 802.11a ondersteunen, werken in de 5GHz-band. De 3945abg (bijvoorbeeld) ondersteund dus zowel de 2,4GHz als de 5GHz-band.
Thx,

na wat over de 5ghz band gelezen te hebben, blijkt dat deze niet echt nuttig is als je op een andere verdieping werkt, zelfs slechter dan de 2.4ghz.

Mij lijkt een single band dus echt voldoende.
Welke single band n router is er goed naast degene in mijn startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Als deze net zo presteerd als de prijs is:
http://tweakers.net/price.../tp-link-tl-wr1043nd.html

Lijkt me een koopje.

Dus de 3700 of de 1043, flink verschil in prijs, ben benieuwd of dat het waard is.

Van de 1043 zie ik vrij veel prof reviews waarin de afstand slecht wordt beoordeeld.
Als je kijkt naar de user reviews vindt iedereen het eigenlijk geweldig.

[ Voor 49% gewijzigd door Sevenhunt op 26-09-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
De 5GHz-band reikt inderdaad MINDER ver en gaat ook moeilijker door muren dan de 2,4GHz-band.
ECHTER: De 5GHz-band is in Nederland een stuk minder in gebruik en heeft veel meer bruikbare kanalen
(geen overlap zoals bij 2,4GHz). Dat zou een reden kunnen zijn om toch van de 5GHz gebruik te maken.
In dit geval denk ik inderdaad van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Sevenhunt schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:26:
Als deze net zo presteerd als de prijs is:
http://tweakers.net/price.../tp-link-tl-wr1043nd.html

Lijkt me een koopje.

Dus de 3700 of de 1043, flink verschil in prijs, ben benieuwd of dat het waard is.

Van de 1043 zie ik vrij veel prof reviews waarin de afstand slecht wordt beoordeeld.
Als je kijkt naar de user reviews vindt iedereen het eigenlijk geweldig.
Ik was vandaag ook opzoek naar een geschikte router. Mijn keus lag ook tussen de Netgear 3700 of de Tp link 1043. Mijn keus is uiteindelijk gevallen op de Netgear.

Wellicht dat mijn reden jouw net dat definitieve zetje kan geven om de juiste keus te maken.

Ik zelf heb voor de Netgear gekozen gezien de positieve reviews en gebruikers ervaringen. Hoewel de prijs van de Netgear hoger ligt, biedt de Netgear qua specificaties een aantal voordelen. 600MHz mips processor vs. 400MHz. 8 ingebouwde attennes vs. 3 attennes, dual band etc. Daarnaast met de gebruikerservaringen waaruit blijkt dat de router erg stabiel draait vs. de Tp-link waar (relatief veel) gebruikers met vage problemen zitten. (onstabiliteit of trage verbindingen.) En voorbereid zijn op een eventuele snellere internetverbinding.
Heb ik mijn definitieve keus neergelegd bij de Netgear. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 15:12
Ikzelf gebruik de Linksys WRT320N en ben er erg tevreden mee.
Zijn op dit moment 5 pc's bedraad, 4 laptops wireless, ps3, printer en 3 telefoons wireless (14 devices) 2 switches en een modem op aangesloten en draait altijd zonder enige problemen.
Staat beneden in de meterkast en op de eerste verdieping (door 50cm beton) vol bereik! Huis is verder van beton/staal gebouwd wat vaak nadelig werkt, verder geen problemen mee :).
Ondanks dat er maandelijks zo'n 300 GB data doorheengaat brengt dat geen problemen met zich mee!

[ Voor 8% gewijzigd door appel22 op 27-09-2010 00:07 ]

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34

3DDude

I void warranty's

Ik heb zojuist een D-Link Dir 655 aangeschaft (alweer me vorige ging dood door bliksem :S)
maar ditmaal met 5 Dbi High GAIN antenna's ( dus niet omni-directioneel -> d.w.z niet alle kanten op, maar moet je richten)

Ben benieuwd wanneer het zaakje binnen komt. Mocht je een Dir 655 kopen zou ik adviseren de antennes te vervangen.
Ander voorbeeld van antennes:
Zo had ik op mijn werk op een oude linksys 54 mbit (G Router) 7 Dbi antennes (2x high gain) gezet, en 2 verdiepingen hoger en bij de buren dat is circa 120 meter (ik doe nu natte vingerwerk gok) hemelsbreed en ik had excellent signaal sterkte dus dat werkt wel goed, echt super performance ^_^!

Dus kwa performance zou ik kijken naar wat je zelf wilt, de Netgear die nu redelijk populair is die 3700 viel bij mij af omdat ik er niet los een degelijke antenne op kan aansluiten dus dan houd het voor mij op...

Ik ben echter wel benieuwd naar de performance van me dlink antennes of deze net zo goed zijn als de linksys (die waren echt gigantisch groot ook lol).

Als je wilt kan ik wel een review doen ;)

p.s. afhankelijk van je internetverbinding of je toekomstige internetverbinding zou ik ook even kijken op www.smallnetbuilder.com daar kan je Wan To LAN performance zien, je hebt weinig aan een internet verbinding van 100/100 als je router maar 20mbit van je WAN naar je LAN kan routeren. De D-Link doet iets van 250Mbit dus dat is voor mij wel genoeg ;)

[ Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 27-09-2010 00:06 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Hij is besteld. ( voordat is de mooie post van PCMedic had gelezen, maar toch nog blij met mijn keuze :) )

Het is de TP-Link geworden, om de volgende redenen.

De helft van de prijs van de netgear 3700. De netgear heeft natuurlijk meer features, maar het gaat mij om bereik en stabiliteit, als die goed zijn ben ik blij.
Hier op tweakers veel positieve gebruikservaringen, idd op andere sites ook wat vage problemen.

Mijn idee is dus om deze te testen, werkt het niet, gewoon terugsturen ( binnen 14 dagen dan ) en de netgear 3700 bestellen. Werkt het prima, 50 euro bespaard.

De Linksys WRT320N is evt ook nog een optie, en de d-link 655 is nog niet uitgesloten.

Ik zal hier laten weten hoe de TP-Link bevalt, kunnen andere mensen misschien ook makkelijker een keuze maken

[ Voor 6% gewijzigd door Sevenhunt op 27-09-2010 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 09:12
Sevenhunt schreef op maandag 27 september 2010 @ 07:42:
Mijn idee is dus om deze te testen, werkt het niet, gewoon terugsturen ( binnen 14 dagen dan ) en de netgear 3700 bestellen.
Waar komt die 14 dagen vandaan? Koop op afstand regeling? In Nederland is dat maar een week, kan uit je profiel niet opmaken dat je in bijvoorbeeld duitsland woont.
Pagina: 1