Coax aan HiFi set (radio) aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Lisanne2402
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12-2025
Hallo beste Tweakers,

Ik heb nog weinig kaas gegeten van electronica en nu wil ik graag een HiFi set kopen. Voorwaarden zijn dat er "een beetje leuk geluid uit komt" (Denk; ik heb geen buren dus 't mag hard), EN, dat ik 'm aan de kabel kan hangen zodat ik elk radiostation kan luisteren. Nu heet dat volgens mij 'coax'... maar hoe wordt dat genoemd in een specificatie?? (zodat ik weet waar ik naar moet zoeken in de productbeschrijving...)

Hebben deze twee jongens hieronder, de mogelijkheid om ze aan de kabel te hangen?

PHILIPS MCD122/12 (http://www.p4c.philips.co..._12/mcd122_12_pss_nld.pdf)

AKAI AMD05 (http://www.vergelijk.nl/audiosysteem/akai/amd_05/specs.rhtml)

Hartelijk dank voor de hulp!

Groetjes, Lisanne

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die 1e heeft geen COAX aansluiting volgensmij, wel een losse antenne om er op aan te sluiten. Aldus pdf.
De ander: pdf , staat wel AM/FM ontvangst, maar niet of er een coax aansluiting op zit.

Zoek anders de gebruiksaanwijzingen op de site van de fabrikant, daar zou het in moeten staan.

[ Voor 65% gewijzigd door Raven op 26-09-2010 12:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Philips handleiding:
http://download.p4c.phili..._98/mcd122_98_dfu_eng.pdf

Akai handleiding:
http://akai.nl/download.p...bruikershandleiding_AMD05

Als ik de handleidingen lees (en heel suf naar de afbeeldingen kijk) hebben ze beide een antenne aansluiting.
Ze zouden beide dus hebben wat jij zoekt.

Wise enough to play the fool

• Lisanne2402
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12-2025
Dank voor je reactie!

Die eerste PDF komt al van de fabrikant (Philips)
De 2e heb je zelf al gevonden, die zag ik net ook... daar staat ook geen bal op.

Maar hoe heet dat dan, waar moet ik naar zoeken in specs?

Waar moet ik aan denken bij een 'losse antenne' ???

En wel gek dat 't bij die Philips niet zou kunnen... Is 't dan zo'n gekke wens om dat te kunnen? Te hip of totaal juist niet meer hip...

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Ze hebben beide gewoon de coax aansluiting voor fm-radio, zoals zo'n beetje ieder apparaat met een fm tuner.
Meestal wordt de losse antenne (de draad o.i.d.) ook gewoon met dezelfde stekker aangesloten.
FM-coax-75 Ohms aereal antenne en nog wat benamingen zijn allemaal het zelde; de bekende "coax" stekker met het holle pinnetje in het midden.

Maar om even kritiek te leveren op je keuze.......
Lisanne2402 schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:58:
Voorwaarden zijn dat er "een beetje leuk geluid uit komt" (Denk; ik heb geen buren dus 't mag hard),
Hoeveel geluid denk je dat er komt uit zo'n mini-setje?
Als ik geen buren zou hebben en het mag hard, dan zou ik persoonlijk gaan kijken naar een paar flinke vloerstaande speakers en een degelijke stereoreceiver.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-02 12:43

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Lisanne2402 schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:20:
Coax gewoon. Elke fatsoenlijke receiver heeft tegenwoordig een coax aansluiting.

edit:
Ik had nog niet op je linkjes geklikt. Bij microssetjes is het inderdaad niet altijd usance dat deze een coax aansluiting hebben, moet je dus inderdaad even op letten. Ik weet je budget niet, maar misschien is een losse receiver iets? Daar komt gegarandeerd een fatsoenlijk geluid uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Spacecowboy op 26-09-2010 12:28 ]

HENG HENG

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Iedere set waar een tuner in zit heeft ook een coax antenne aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcShScyoM3_mW38HBoJUVE-Bz1QeWNgiORsRV_iK11hMFqV6vZk&t=1&usg=__iQ_4FEKJdorHjWNoy3ffOlGZGYg=

Zo'n kabel met de ene kant in de antennedoos aan/in de muur en de andere kant in de set en luisteren maar!
Of begrijp ik iets verkeerd ?

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 15:09

TYZ

Zodra een apparaat een antenne-aansluiting heeft, is deze over het algemeen zowel voor een buitenantenne als voor CAI (kabelantenne) te gebruiken. Vrijwel alle apparaten met radiofunctie, die bedoeld zijn om op een vaste plek in huis te zetten, hebben nog steeds zo'n aansluiting. Uitzondering zijn overigens de wekkerradio's...

(spuit 11; centr1no had het al netjes uitgelegd)

[ Voor 7% gewijzigd door TYZ op 26-09-2010 12:28 . Reden: spuit 11 ]

Efficiency is intelligent laziness...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lisanne2402 schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:20:
Dank voor je reactie!

Die eerste PDF komt al van de fabrikant (Philips)
De 2e heb je zelf al gevonden, die zag ik net ook... daar staat ook geen bal op.

Waar moet ik aan denken bij een 'losse antenne' ???

En wel gek dat 't bij die Philips niet zou kunnen... Is 't dan zo'n gekke wens om dat te kunnen? Te hip of totaal juist niet meer hip...
Verschilt per fabrikant. De een gebruikt een stuk draad als antenne, de ander een voetje met 2 uitschuifbare antennes eraan (a la portable tv zeg maar) en sommige een vierkant dingetje wat je voor je raam moet zetten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
Vierkante dingetjes zijn AM ontvangers... FM antenne is vaak niet meer dan een stuk draad met een klein stekkertje wat over het middelste pinnetje van de coax aansluiting in je radio past...

Maar let er wel op, dat niet alle midi/mini setjes met een coax aansluiting komen, mijn ouders zijn zo ook al een keer thuisgekomen met een setje waar een vaste fm antenne uitkwam en geen mogelijkheid tot aansluiten coax stekker..

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh ja, dat klopt. Weekend.... :P

Precies, dat hebben we hier ook eens gehad. Ontvangst was klote, nu een met coax, specifiek op gelet bij aankoop :)

Oscar Wilde

Pagina: 1