Beoordeling shopreview verwijderd

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste Tweakers, Goedemorgen,

Ik wil graag even iets met jullie overleggen. Ik heb pas geleden bij Redcoon een AC Ryan mediatank gekocht. Nadat deze was binnengekomen kreeg ik enkele dagen later van Redcoon een mailtje of ik een shopreview wou invullen hier op mijn (voormalig) gelieve site Tweakers.net. Dit heb ik natuurlijk dan ook gedaan. Ik heb het volgende geschreven;
==========
Je reactie:
==========

Algemeen:
Site is duidelijk en overzichtelijk.

Aftersales:

Verzending:
Net voldoende... Die GLS vind ik echt slecht. Vrijdag de 17e besteld en dinsdag de 21e binnen, terwijl alles op voorraad was. Geef mij maar TNT.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren vervolgens een mailtje van ene Walter Franken dat bovenstaande shopreview was verwijderd omdat:
De review die je schreef bevatte echter niet zoveel argumentatie als we graag zouden zien, en is derhalve verwijderd. Natuurlijk zien we een uitgebreidere review graag terug. Om dit te vergemakkelijken is een kopie van je vorige review onder aan deze e-mail te vinden.

Wat we graag zien is een samenvattend verhaal (geen steekwoorden) die de gehele ervaring beschrijft; van hetgeen je zocht en daarbij de reden voor keuze van de winkel, tot de volledige afhandeling van de bestelling - of in minder fortuinlijke gevallen de service na afronding van de gehele bestelervaring (aftersales).
Nu is mijn vraag aan jullie of deze Franken niet wat te ver gaat in dit. Ik wou heel even in het kort neerzetten dat ik niet tevree was met de verzending maar het voorderest een prima site vind. Moet ik zelfs bij een shopreview alles onderbouwen e.d.??? Graag jullie reactie!!!!

ps. ik had deze post gisteravond al geplaatst maar was vanochtend weg??? Zal Tweakers dit hebben verwijderd????

[ Voor 3% gewijzigd door limp_1983 op 26-09-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals ik je in de mail ook al gemeld had is het inderdaad nodig dat een shop review onderbouwd is. De Shop Review is een belangrijk onderdeel van Tweakers dat gebruikt wordt door personen die mogelijk een aankoop bij een webwinkel willen doen. Vaak willen ze zich daarbij een oordeel kunnen vormen over de shop in kwestie op basis van de reviews. Dat kan alleen als er duidelijk vermeld wordt wat er plaatsgevonden is. Dus, zoals ook bij de Shop Review aangeven staat, aspecten zoals de website, communicatie, verpakking, verzending, betaling enz enz. Alleen op basis van een onderbouwde review is het mogelijk een oordeel te vormen, niet op korte zinnen of steekworden zoals "prima shop zoals het hoort". Dat zegt niets en geeft totaal geen informatie.

Dus nee, ik ga niet te ver. We geven bij het invullen van de Shop Reviews voldoende tips om een onderbouwde review te schrijven. Tevens staat in de Pricewatch FAQ ook een stuk over "Hoe schrijf ik een goede Shop Review" waarin bovenstaande nog eens in detail uitgelegd wordt. Lees daarom dit ook eens door.

En inzake je andere topic post: deze staat er ook nog gewoon, je had blijkbaar 2x hetzelfde gepost. Voortaan even goed zoeken dus :) En aangezien dat topic al door mijn collega beantwoord is heb je nu 2 antwoorden en gaat dit topic ook dicht.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 26-09-2010 10:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.