Toon posts:

[W7] "Cannot allocate memory" foutmelding camerabewaking

Pagina: 1
Acties:

• Huff002
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:39
Ik ben bezig bij een klant een camerabewakingssysteem van Mobotix te plaatsen.
Het gaat om een systeem met 9 camera's, verdeeld over 3 switches met PoE en een PC met Windows 7 Home Premium. De PC is een Acer Aspire (ik denk de X3900 maar ben niet zeker).
De camera's beginnen met opnemen van zodra er beweging "gezien" word in het beeldveld, deze beelden worden opgenomen op de gedeelde D-schijf van de PC.

De eerste dag van de installatie zijn er 7 camera's actief gezet en verliep alles zonder problemen, de 2de dag zijn de 2 extra camera's bij aangesloten en kreeg ik rond het middaguur volgende foutmelding van alle camera's:

mount: mounting //192.168.1.200/camerabeelden on /var/www/server/events/ failed: Cannot allocate memory

"Cannot allocate memory" deed mij vermoeden dat de D-schijf reeds vol was maar dit was zeker nog niet zo, er was nog zeker 200 GB over (de d-schijf is in totaal zo'n 300 GB en ntfs geformatteerd).
Ik ben toen de hele namiddag bezig geweest met allerlei instellingen van Win7 te overlopen zonder resultaat, als laatste oplossing had ik op mijn laptop met WinXP Pro een map gedeeld en hierop verliepen de opname's weer correct.
Alles terug omgezet naar de Win7 PC en direct terug dezelfde foutmelding.
De volgende morgen terug naar de klant om tot mijn grote verbazing te zien dat alles weer perfect verloopt, via de opgenomen beelden kon ik zien dat tussen 1 en 2 uur 's nachts alle camera's 1 voor 1 terug hun beelden hebben kunnen wegschrijven.
De hele dag bezig geweest met instellingen te doen op de camera's en in de software van Mobotix en geen foutmeldingen meer gezien.

Vanmorgen heb ik remote ingelogd op het systeem om te zien dat alle camera's weeral deze foutmelding geven.

Iemand enig idee wat hier misloopt?

PS: Ikzelf vermoed dat het een Windows 7 probleem is omdat alle camera's deze foutmelding geven, daarom heb ik dit topic ook hier geplaatst, indien dit niet correct blijkt te zijn, mijn excuses.

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:04
Kijk eens hoeveel geheugen het programma gebruikt. Ik krijg de indruk dat er te weinig geheugen aanwezig is. Windows 7 gebruikt zelf al wat meer tov XP dus misschien niet zo raar dat het programma bij XP wat meer geheugen kan gebruiken.

• Huff002
De software van Mobotix zelf dient enkel om de live-streams af te spelen en eventueel opgenomen beelden op te vragen, het wegschrijven van de beelden doen de camera's zelf, hiervoor wordt volgens mij dus geen (of toch weinig) geheugen van de pc gebruikt.
Bij de systeem vereisten staat ook niks specifiek van geheugen:

System Requirements:

* The processor speed should be higher than 1 GHz.
* This version requires Windows XP SP3 or higher.
* In order to properly use MxControlCenter, it is recommended that the monitor has a resolution of at least 1280x960 pixels.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Kan het niet zijn dat de camera's na een poosje teveel netwerk connecties maken naar je Windows7 pc? Aangezien het geen serverversie is zit hier een vrij lage limiet aan, ik dacht 20. Hoewel 't dan eigenlijk nog eerder zou moeten optreden bij XP met een limiet van 10, maar misschien dat je hier maar kort mee getest hebt?

• Huff002
De test met XP heeft inderdaad maar kort geduurd, maximum een kwartiertje.

Maar kunnen 9 camera's meer dan 9 connecties maken? Bestaat er misschien een tool om het aantal netwerkconnecties in de gaten te houden?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee