Geektool datumnotatie vréét resourses

Pagina: 1
Acties:

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:35
Ik heb sinds gisteren Geektool 3 draaien om het scherm wat op te leuken. Ik heb de "gadgets" in drie groepen verdeeld: Default Group (datum-tijd), Screens Group (een aantal plaatjes) en Data Group (RSS-feed en logbestanden).

Nu blijkt dat de Default Group ontzettend veel resources vreet. Als ik de groep aanzet, dan duikelt het idle-percentage van de CPU van 95 naar 45%!!!! De Screens Group en Data Group daarentegen doen niets merkbaars met het idle-percentage.

Het enige wat in de Default Group staat is de datum/tijdnotatie met weeknummer. Vanwege de gewenste opmaak, moest ik dit in 5 vakjes plaatsen. Elk vakje heeft (uiteraard) een refreshrate van 1 seconde. Ik neem aan dat dat laatste de reden van de hoge CPU usage is.

Iemand dit al eens opgevallen? Dit is toch niet acceptabel lijkt mij? Zeker niet als je ook nog iets wilt doen op je computer behalve naar de datum en tijd kijken....

• Rieno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-11-2025
Zelf heb ik de datum en de tijd apart staan, maar los daarvan zou dit toch niet zoveel van je cpu moeten vreten. Ligt het misschien aan de code die je gebruikt?

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je wilt dus dat het weeknummer, de datum en de dag iedere seconde opnieuw wordt bekeken?

Alle 3 kun je deze op 3600 sec. zetten. Immers om 1 uur ´snachts zal het jou een biet wezen dat het vandaag of al morgen is en of het weeknummer al 1 omhoog is gegaan?

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:35
Hé, dat is best wel een gouden tip. Bedankt hiervoor!