• iw@n
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 15:48
Gisteren een ota update geinstalleerd op mijn unbranded desire. Heb froyo update en een update daarop eerder al geinstalleerd. Na deze update is mijn software number 2.10.405.2
Ik zie geen verschillen in functionaliteit maar mijn batterij die eerst twee dagen mee ging bij mijn normale gebruik is nu na een halve dag al leeg. Mijn vrouw heeft ook een desire en hetzelfde probleem. In het battery use overzichtje is te zien dat het Android System verreweg de voornaamste energie gebruiker is.

Wie kent dit probleem en heeft het opgelost? (en hoe vooral)

• DavidZH
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 16:52
Ik ben nu onderzoek aan het zon naar mijn Desire die meer drain heeft sinds 2.2.
Ik heb die OTA update nog NIET geïnstalleerd (vooral omdat ik plek moet maken...), maar ik merk ook al een snellere drain van de batterij.met de bekende code in de dialer heb ik gekeken waar het probleem zich ophoud, Er waren al ideeën geopperd over de tijdsynchronisatie en de cell-lokatie.
Ik heb de afgelopen week telkens een hele dag één van de functies uitgezet en aan het eind van de dag weer de info bekeken.
De eerste (kloksync) is het niet, dat gaf na 24 uur geen verandering, de tweede heeft er wel iets met te maken, maar er is ook iets met de G-sensor. Ik meet een gebruik van 5 uur van de sensor door Android System, lijkt me best veel, en daarnaast ook niet een proces in Android System dat de telefoon wakker houd (partial wake lock op 7 uur ofzo).
Ik heb twee widgets die op mijn homescreen gebruik maken van cell lokatie; Rainy Days en Calendar Widget with weather van François Deslandes. Als ik Rainy days van mijn homescreen af haal merk ik wel een verschil in gebruik, vooral in de "Phone Idle" in Battery Usage (van Android zelf); van 40% verbruik naar 3%.
Vandaag is de testdag voor de andere widget, dus die data volgen nog.

Waar ik me het meest over verbaas ik het sensor gebruik. Vind ik toch wel een beetje raar. Kan wel verklaren dat sinds 2.2 de screen rotation af en toe pakt bij het openen van een app. Dat is om gek van te worden.

Updates volgen...

• DavidZH
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 16:52
Hmmm, na verwijderen van twee widgets ("Weather + Calendar" en "Rainy Days") is mijn batterijverbruik gehalveerd.
Er zit dus iets in de cell-lokatie waardoor android system daar veel resources gebruikt. Dat is toch wel heel spijtig. Ik heb de calendar widget weer op mijn scherm gezet, want die vind ik wel belangrijk. Ik kon wel makkelijk een hele dag met een lading doen, dus er was geen probleem. Ik wilde gewoon waarom er zo'n verschil was na de 2.2 update van mijn Desire.
Dan zal ik eind van de week ook de update eens toevoegen...

• iw@n
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 15:48
Ik ben benieuwd. Bij mij werkt het aardig om auto sync voor gmail enz uit te zetten. Telefoon is daarmee een stuk minder handig geworden maar accu houd het ten minste weer bijna een dag vol.

• PetersNL
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-09 17:22
Ik blijk dus niet de enige te zijn met het probleem. Nadat ik de 405.2 update handmatig (had geen geduld :P) had geïnstalleerd, gaat de accu een stuk minder lang mee (max. 24 uur). Voor de update ging hij bijna 2 dagen mee..

Ik weet het, kleine moeite om elke dag je telefoon aan de lader te doen, maar ik wil het nogal eens vergeten :)

Hopelijk pakt HTC dit probleem op en gaan ze weer een nieuwe update de lucht in gooien.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee