Toon posts:

Opstarten lijkt langzamer te gaan?

Pagina: 1
Acties:

• Andonur
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-12-2014
Hey,

Ik heb 2 weken geleden mijn pc ge-upgrade van 32 naar 64 bit (windows 7). Allemaal goed verlopen etc, maar nu lijkt het, wanneer ik inlog, dat 't allemaal wat langer duurt om te laden? Eerst kon ik gewoon gelijk op internet etc, maar nu moet ik toch flink 30 secs wachten. Dat is toch behoorlijk storend. Aangezien hij eerst veel sneller was in dat opzicht.

Daarnaast heb ik nog een opmerking over dit: Wanneer ik mijn pc aan doe. Duurt het ook wat langer voordat ik het moederbord scherm tevoorschijn zie komen zegmaar. Dit is mijn scherm: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=227112

Bij dit scherm is het zo dat, wanneer je 'm aandoet. Je moet wachten tot ie op digital springt. Hij heeft 3 standen, hdmi, analog en digital. Dus wanneer ik m'n pc en scherm aan doe. Moet ik eerst wachten tot ie op digital springt. Nu lijkt het alsnog dat wat langer duurt dan dat 't eerst deed.

Ik hoop dat m'n post duidelijk genoeg is.

Mvg,

Michael.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:43
Bij dit scherm is het zo dat, wanneer je 'm aandoet. Je moet wachten tot ie op digital springt. Hij heeft 3 standen, hdmi, analog en digital. Dus wanneer ik m'n pc en scherm aan doe. Moet ik eerst wachten tot ie op digital springt. Nu lijkt het alsnog dat wat langer duurt dan dat 't eerst deed.
Dat komt iig niet door de upgrade.

En verder, heb je wel alle drivers goed geïnstalleerd na de update?

Wel vreemd dat het zoveel verschil maakt. Maar wellicht dat dat ook wel komt door de upgrade itt een schone installatie (wat altijd mijn voorkeur heeft). Bij mij is Windows 7 x64 iig niet zo traag en zou het geen verschil mogen maken.

• Andonur
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-12-2014
Thx voor de reply.

Ja ik heb alle drivers ge-update etc. Ook de standaard windows updates. Ik snap gewoon niet waarom hij wat langer moet inladen na het inloggen.

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:36
Upgrade van 32bit naar 64bit is niet mogelijk. Dan moet je een clean install doen.

• GENETX
Craven87 schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:33:
Upgrade van 32bit naar 64bit is niet mogelijk. Dan moet je een clean install doen.
Doh! 8)7 |:(

• Craven
Je kan wel "Doh" roepen maar in de TS staat dat hij een upgrade heeft uitgevoerd.
Andonur schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:56:
Ik heb 2 weken geleden mijn pc ge-upgrade van 32 naar 64 bit (windows 7).
En hieronder heb jij het zelf ook nog over dat hij een upgrade heeft gedaan i.t.t. een clean install. Wat mij het idee geeft dat jij hier ook nog dacht dat het om een upgrade ging.
GENETX schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:23:
Wel vreemd dat het zoveel verschil maakt. Maar wellicht dat dat ook wel komt door de upgrade itt een schone installatie (wat altijd mijn voorkeur heeft). Bij mij is Windows 7 x64 iig niet zo traag en zou het geen verschil mogen maken.
Maar ik zou proberen een clean install te doen. Daarna moederbord en videokaart drivers (bij voorkeur direct bij fabrikant gpu en chipset). Als hij daarna nog steeds zo doet zul je moeten gaan kijken naar bios instellingen (staat ahci aan bvb).

• GENETX
Craven87 schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:24:
Je kan wel "Doh" roepen maar in de TS staat dat hij een upgrade heeft uitgevoerd.
Maar het moet wel een clean install zijn. Een upgrade van x86 -> x64 is namelijk onmogelijk.

• Craven
Dat zeg ik net ook. Maar als iedereen vervolgens het woord upgrade gaat gebruiken is het allemaal niet echt duidelijk meer. Als het goed is heeft hij zijn pc dus ook geen "upgrade" gegeven maar een clean install.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee