Het is niet iets wat me in eerste instantie opviel hoor

Het was dat ik geen zoeken naar wat die transitie inhield en langer naar de foto's keek dat ik het ineens zag.
- Dat ze lijkt op een mannequin pop, is dat negatief?
Als dat je bedoeling was, dan uiteraard niet, want dan ben je daar zeer goed in geslaagd.
Toch denk ik niet dat het je bedoeling was
Ik heb er nog eens naar zitten kijken en ten dele komt het denk ik dat ik op een belichting foto regelmatig mensen een pop zie gebruiken om lichtinstellingen te testen. Dus dan maak je ook sneller die associatie.
Maar daarnaast lijkt het er niet op dat ze die pet zelf zo opgezet heeft. Dan zetten mensen 'm meestal dieper zodat de klep schaduw geeft. (en wat rechter)
Verder zie je geen details van het gezicht (wellicht door DoF) waardoor de huid plastic over komt.
- Ik vind 8 er juist goed bij passen. Als je kijkt naar de serie als geheel zie je dat ze verandert van netjes/ingetogen naar levendig, gek, energiek of hoe je het ook bekijkt.
Ah, is dat die transitie. Hmm ik vind eigenlijk niet zoveel verschil/opbouw in 2,3,4
En 5 en 6 zijn wederom gelijk voor mijn gevoel.
De stap naar 7 en dan 8 is dan wel goed voor mijn gevoel, maar 9 associeer ik veel minder met levendig, gek en energiek en de voorgaande twee foto's.