Atmel Atmega16 programmeren / flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 13:27
Ik heb hier zo'n PS Jailbreak liggen, heb hem uit nieuwsgierigheid eens open gemaakt en blijkt een Atmel chip op te zitten. Atmega 16 en nog wat tekens... Echter als ik hem in mijn pc steek blijven het groene en rode ledje knipperen en wordt de stick niet ondersteund door windows standaard drivers. Zou het mogelijk zijn deze chip te flashen of opnieuw programmeren via USB? Heb al geprobeerd met flip maar ik ken er te weinig van.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Nou, er zijn een aantal methoden om een Atmel opnieuw te programmeren, maar voor zover ik weet is USB er niet één van. De mogelijkheden die je hebt zijn High Voltage Programming (HVP), JTAG en In- Circuit Serial Programming (ICSP).

Officieel heeft de ATMega16 ook geen USB- support, maar USB kan worden geëmuleerd in software op de ATMega16.

Maar wat wil je erop programmeren?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Ik wil de chip opnieuw flashen zodat ik de laatste nieuwe backup manager erop kan draaien, daarvoor moet er een nieuwe hex file of zoiets op... Bedankt voor je snelle bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 09:36

Corn

Raar jongetje

PS Jailbreak maakt gebruik van een 90USB162 als ik me niet vergis, en veel van de commercieel verkochte stickjes zijn stiekem aangepaste Teensy bordjes. Ik denk dat updaten niet echt makkelijk te doen is, tenzij ze Atmel's DFU firmware er op hebben laten staan. In dat geval zou je 'm inderdaad via FLIP kunnen programmeren. (Moet je 'm wel eerst in de bootloader duwen). Andere optie is een ISP headertje er aan plakken en 'm via een programmer programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Klint interessant. Hoe moet ik hem dan in die bootloader duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nilos128 schreef op zondag 26 september 2010 @ 00:07:
Ik wil de chip opnieuw flashen zodat ik de laatste nieuwe backup manager erop kan draaien, daarvoor moet er een nieuwe hex file of zoiets op... Bedankt voor je snelle bericht!
Sorry, we gaan je niet helpen met piracy.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.