• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Al een tijdje ben ik op zoek naar de ideale headphone voor mij. Omdat bij mij dopjes of in ear niet werkt gebruik ik alleen maar echte headphones.

Vooral voor hardlopen ben ik nu opzoek naar een headphone die eigenlijk niet teveel zweet maar toch erg stevig zit.

Een hele tijd heb ik de sony MDR-G63 gebruikt een heerlijke headphone met de draad aansluiting aan 1 kant een neckband en ook nog eens een soort rubbere boogjes die extra tegen de achterkant van je oor aan duwen. Nadeel hiervan is dat de kussentjes (zoals bij de meeste) snel slijten en de rubbere boogjes ook telkens kapot gaan.

Alternatief is misschien de sennheiser pmx 60 alhoewel ik me afvraag of deze goed blijft zitten.

Of misschien een sportmp3 (http://www.sportmp3.nl/) heeft wel een beetje gadget gevoel en lijkt me niet echt geweldig.

Misschien van die losse earclips maar dit lijkt me nog minder stevig als de gene aan een neckband.

Eigenlijk zoek ik gewoon nog een ander model wat goed blijft zitten, niet te warm wordt en uiteraard nog een aardig geluid maakt.

Heb al wel de nodig geprobeerd: Sennheiser sport omx 70 (bleef niet goed zitten), in ear en normale doppen blijven beide ook niet goed zitten en de sennheiser pmx 80 ook deze blijven niet erg goed zitten.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 23:26
sennheiser pmx 60 is geen goede headphone om te sporten, daarnaast sleet hij bij mij nogal snel.
pmx 80 vond ik ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
pmx80 heb ik gehad maar deze blijft dus bij hardlopen ook niet goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die dopjes glijden toch al makkelijk uit je oren als ze nat worden bij inspanning (al zal dat met zo'n beugel erbij wel minder zijn). Ik zou gewoon een lichte normale koptelefoon kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 26-09-2010 10:43 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In ear headphones? waarom werken deze bij jou niet? ik heb veelvuldig hardgelopen, mountainbike en andere sporten en die dopjes vallen nooit uit.

[ Voor 77% gewijzigd door Aghanim op 26-09-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zie geen reden waarom je een koptelefoon zou willen. Of wil je omgevingsgeluid, ademhaling en dergelijke horen?

Zelf gebruikte ik altijd Creative EP630's voor hardlopen. Dit zijn vrij standaard in-ear dopjes. Ik heb nu Meelectronics M6. Ik heb met beide oordoppen de dam tot dam loop gedaan. Met beiden ging het perfect en ze bleven zitten. Voordeel van de EP630 kan je iets sneller indoen dan Meelecs. Voordeel van Meelectronic M6 is dat deze veel beter geluid geven.

Afbeeldingslocatie: http://reviews.cnet.com/sc/33963646-2-440-EAR-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
Helaas blijven in ear dopjes ook niet goed zitten mijn oren zijn ook niet volgens de standaard gevormd (ben ook geen dr spock) maar zeg maar de 2 flapjes die normaal vanaf de buitenkant tegen het dopje aandrukken staan bij mij wat naar buiten en het dopje hangt dus als het waren echt in mn oor.
Nu blijven de in ear 10x beter zitten als normale en in de sportschool gebruik ik ze ook maar met hardlopen blijft het echt niet zitten ze vallen er als nog uit. Heb al verschillende sleeves enzo gebruik maar het hangt er echt in.

Vandaar dus een normale koptelefoon.

heb nog wel gedacht aan van die op maat gemaakte oordoppen die je ook als geluidsdemper kan gebruiken maar vond dat dat wel erg hard opliep qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb zelf momenteel gewoon goedkope dopjes van DX. Die hebben een extra rubberen randje om het omgevingsgeluid tegen te houden waardoor ze ook beter in je oren blijven zitten, maar het probleem met sporten is dat je gaat zweten. En als die rubberen randjes nat worden blijven ze bij mij niet meer zitten.

Als ik op wat lagere intensiteit sport (crostrainen, lopen op een helling) blijven ze wel perfect zitten, maar bij hardlopen transpireer ik meer en krijgen de dopjes grotere schokken te verduren. Met hardlopen is het inderdaad gewoon wat lastiger.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1