onbord video

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Acer Aspire M1640 computer met de laatste bios update versie R01-C2
Ik heb een PCI-E video kaart de EVGA Geforce GTX460 super clock die ik in deze pc wil gebruiken.
De kaart heb ik geplaats in het PCI slot en voor zien van de 2 x 6 pens externe voeding welke wordt geleverd door de coolmaster 600 watt.
Ik krijg wel video signaal op mijn on bord video aansluiting maar niet op de EVGA Geforce GTX460 super clock.
Waar kan ik in de bios de onbord video uit zetten zodat het signaal naar de PCI-E poort gaat.
Mvg,
Scarly

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00
Geeft de videokaart wel enig teken van leven, want normaal moet hij gewoon meteen het signaal van de videokaart pakken.

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Controleer of je ook de juiste PCI-E poort gebruikt. Je hebt vaak een snelle en trage :)

In je bios moet je ergens "VIDEO - ONBOARD/AGP/PCI" kunnen vinden. Staat het niet bij je onboard pheriphals? (volgens mij fout geschreven :P )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wellicht dat het onder onboard devices zit, de optie bij mijn oude mobo was iets van PEG graphics initiate en dan kon je kiezen uit PCI/onboard/PEG, je wilt PEG hebben. (PCI-Express Graphics). Uiteraard varieert dit per mobo, maar ik denk dat je of de handleiding moet opzoeken of moet doorzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Spekker schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:34:
Geeft de videokaart wel enig teken van leven, want normaal moet hij gewoon meteen het signaal van de videokaart pakken.
Nee alleen de koeling's fan werkt.

• Spekker
Dan ik inderdaad zoals als Micheal al zei, kijken of je hem wel in het correcte slot hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:34:
Controleer of je ook de juiste PCI-E poort gebruikt. Je hebt vaak een snelle en trage :)

In je bios moet je ergens "VIDEO - ONBOARD/AGP/PCI" kunnen vinden. Staat het niet bij je onboard pheriphals? (volgens mij fout geschreven :P )
Er zit maar 1 PCI-E op dit mobo
Ik heb het hele bios door gezocht pffffffffff maar kan het niet vinden :(
wie weet er raad _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
cvheereveld schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:37:
Wellicht dat het onder onboard devices zit, de optie bij mijn oude mobo was iets van PEG graphics initiate en dan kon je kiezen uit PCI/onboard/PEG, je wilt PEG hebben. (PCI-Express Graphics). Uiteraard varieert dit per mobo, maar ik denk dat je of de handleiding moet opzoeken of moet doorzoeken.
Handleiding van de Acer wel eens gezien daar komt het woord bios nog niet eens in voor 8)7

• Spekker
Heb jij deze computer? > http://www.topproduct.nl/...e-m1640-91.wlm7x.hyp.html

Als dat zo is dan kan ik je niet met zekerheid vertellen dat je wel een PCI-E x8 slot heb ( minstens )

*kijkt het even na*

http://support.acer.com/a...1640/AspireM1640sp2.shtml

Ik heb het even nagekeken en je hebt een PCI-E 16x slot dus hij zou het moeten doen.
Het is waarschijnlijk gewoon een setting in je bios.
Even goed kijken dus O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Spekker op 25-09-2010 21:55 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zit de kaart wel goed in het slot, flink aanduwen.

Verwijderd

Topicstarter
Spekker schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:52:
Heb jij deze computer? > http://www.topproduct.nl/...e-m1640-91.wlm7x.hyp.html

Als dat zo is dan kan ik je niet met zekerheid vertellen dat je wel een PCI-E x8 slot heb ( minstens )

*kijkt het even na*

http://support.acer.com/a...1640/AspireM1640sp2.shtml

Ik heb het even nagekeken en je hebt een PCI-E 16x slot dus hij zou het moeten doen.
Het is waarschijnlijk gewoon een setting in je bios.
Even goed kijken dus O-)
De tweede link is mijn pc en de kaart zit in het PCI-E X16 slot en goed aangedrukt.
Maar in die bios kan ik geen optie vinden van disable vga on bord of switch naar PCI-E
grrrrrrrr ik zie iets over het hoofd maar wat ??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien is een BIOS upgrade ook een optie maar ik weet van eerder dat er soms wel eens grapjassen waren die bij de "merkpc's" een soort eigen BIOS hadden waarin je bijna niks in kon veranderen. Hopelijk is dat bij jou niet het geval want anders zit je vast aan de onboard videokaart hetgeen mij eigenlijk wel onwaarschijnlijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste dank aan iedereen voor het mee denken en het aandragen van oplossingen. _/-\o_
Na grondig onderzoek bleek dat de PCI_E poort op het mobo is overleden.
Ik ga nu maar een ander mobo kopen voor deze kast.
Maar nogmaals dank aan iedereen.
Scarly :)
Pagina: 1