Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Notebook scherm "repareren" backlight en putje

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Is het mogelijk om een putje in een tft scherm te "repareren" met bijvoorbeeld seconde lijm? zodat de schittering in het hoogte verschil niet opvalt...?

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is om een niet meer zo'n helder beeld nieuw leven in te blazen door het vervangen van de backlight en/of inventer.

Heeft iemand hier ervaring mee? Een backlight is 5 euro oid op ebay... Alleen weet ik niet zeker of je beeld er echter meer helder van wordt (of te wel nemen je nits weer toe).

ervaringen graag welkom :o

bla?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Putjes in schermen kun je niet oplossen met secondelijm, dat spul geeft sowieso vlekken als je het weghaalt, en het is vrijwel onmogelijk om precies de juiste hoeveelheid te gebruiken.

Een backlightvervangen kan, en zeker als je een ouder scherm hebt zal dat voor een betere helderheid zorgen, maar ik zou eerst kijken of het op een goede manier kan, bij de meeste schermen zit het dermate ingebouwd dat het bijna niet mogelijk is om op een goede manier de backlight te vervangen.

• Q-bone
  • Laatst online: 00:23

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
zijn er andere manieren om putjes te reparenen (secondelijm leek zo mooi;))

CCFL replacement
http://www.laptoprepair10...ptop-backlight-ccfl-lamp/

Is inderdaad erg veel werk, maar misschien wel de moeite waard als het nog minder leesbaar wordt.

[ Voor 58% gewijzigd door Q-bone op 25-09-2010 22:41 ]

bla?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Makkelijker is denk ik trouwens om eens te kijken naar gewoon een vervangend paneel. Kost misschien iets meer, maar dan is 't wel gelijk goed gefixt. Zeker op de Duitse ebay is er vaak nog wel het nodige te vinden dat betaalbaar is.