Toon posts:

Asus F7F notebook: Problemen voor/na/met Windows7-install

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik kan me herrineren dat dit een bug was in de beta versie van Vista. Heb je een officiele DVD? Anders zou je kunnen overwegen te installeren vanaf een USB stick. Maar als dit geen officiele DVD is zou ik hem niet vertrouwen.

edit: Topicstart staat hieronder ergens :P

[Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 27-09-2010 10:50]

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• KoffieNT
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 18:55

KoffieNT

banaan

Vers via MSDN gebrand op een dvdtje. Ik zal de iso eens op een usb-station zetten en het nogmaals proberen.

Ben nu ondertussen Vista32 aan het downloaden (MSDN), om eens te kijken of het probleem dan verdwijnt.

:D

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

edit:
W7pro32NL op usb-stick gezet en geboot: Hetzelfde resultaat als met de NLdvd.

W7pro32ENG via dvd nog eens proberen te installeren: Geen error, kan hem gewoon installeren.

(allebei msdn-gedownloade iso's)

Het probleem met de engelse pro-versie is, is dat hij geen NL-language pack accepteerd/ondersteund, anders had ik het zo kunnen oplossen.

Ben nog steeds de VistaBusiness32NL aan het downloaden met heel weinig kb/s om de een of andere reden.

Het wordt dus toch VistaBusiness32NL of W7pro32ENG

edit 2:
Nu heb ik een heel ander probleem; bij het opstarten van de laptop blijft hij bij het bootscreen hangen, de computer reageerd wel op ctrl-alt-del, ook op F2 (enter bios) F12 (boot from network) en ESC (boot-menu) wordt gereageerd, maar vervolgens gebeurt er niets. Heel erg vaag dit. (heb ook even een nieuw topic aangemaakt)

Oh oeps, moest eigenlijk hierboven gepost worden.

[Voor 35% gewijzigd door KoffieNT op 26-09-2010 00:02]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Een beetje kromme titel, maar goed.

Ik heb hier een Asus F7F notebook van een kennis waar Windows Vista op stond. Ik wilde er graag Windows 7 32bit NL op zetten, dit ging niet helemaal lekker. Ik heb dit topic vanmiddag geopend, maar nu is het helemaal misgegaan. Een samenvatting;

Windows 7 Professional 32bit ENG geinstalleerd. (msdn-gedownload+gebrand) Ik wilde een NL-language pack installeren, maar bij de Pro-versies kan dat blijkbaar niet.

Windows 7 Professional 32bit NL dvd gedownload via msdn en geinstalleerd, kreeg een foutmelding bij de installatie:
Een vereist stuurprogramma van een cd/dvd-station ontbreekt. als u een diskette, cd, dvd, of usb-flash met het stuurprogramma hebt, dient u dit nu te plaatsen
Windows 7 Professional 32bit NL op bootable usb-stick gezet en nogmaals geprobeerd, dezelfde foutmelding.

Uiteindelijk geen oplossing kunnen vinden voor bovenstaand probleem. Even contact gehad met kennis of hij het erg vond dat er W7Pro32bitENG op komt te staan, of terug naar VistaNL.
Besloten om toch W7Pro32bitENG er op te zetten.

Installatie verliep niet helemaal lekker, bestandje (op dvd) kon hij niet vinden. Laptop opnieuw opgestart en nu blijft de laptop hangen bij het bootscreen, zie screenshot:

Het rare is, dat ik wel op F2 kan drukken en er vervolgens 'entering bios' komt te staan, of op F12 en er vervolgens 'Network' komt te staan, of op ESC en er vervolgens 'Boot selection popup menu has been selected' komt te staan. Ook reageert de laptop op numlock/capslock (lampje). De fn-toetsen doen het ook (brightness bv)
De laptop gaat ook gewoon uit wanneer ik het aan/uit-knopje een halve seconde inhoud.

Iemand een idee wat er gebeurd is of wat ik moet doen?

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:48
Ik verwacht eigenlijk dat de DVD speler aan het inpakken is voor de lange reis naar de eeuwige bitvelden :+... Gezien de specs is die kans behoorlijk groot. In die periode gebruikte Asus veel Matsushita DVD-spelers waarvan de uitval nogal hoog was.

Ik zou zeggen, haal de DVD speler er eens helemaal uit. Probeer dan nog eens met een bootable USB stick te installeren. Gezien de error die je tijdens de setup krijgt is de DVD speler namelijk echt kapot zodat hij er ook geen driver voor kan vinden.

Bij mijn oude Asus deed de DVD drive het soms ook niet, of gaf opeens een hele rare naam op... :|

[Voor 4% gewijzigd door GENETX op 25-09-2010 21:26]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Heb het dvd-station verwijderd, maar hij blijft op dezelfde manier hangen.

• GENETX
  • Laatst online: 10:48
Nog steeds in de POST?

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

yup, exact hetzelfde, ook met usb-stick aangesloten.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:22

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

De foutmelding die je krijgt duid op een corrupte ISO. Verifieer de checksum met de downloadbron. Gebruik desnoods een andere browser om de ISO te downloaden, het gaat niet altijd goed met IE en sommige antivirus/firewall software kan ook corrupte downloads veroorzaken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Alright, ik zal hem eens opnieuw downloaden.
Hoe komt het dat ik dit dvdtje toch al wel erg vaak heb kunnen gebruiken bij installaties op mijn eigen desktops en mijn eigen (eee)laptop?
Op de (eee) laptop heb ik deze iso ook gewoon zonder problemen kunnen gebruiken via een bootable usb-stick.

Ik moet nu eerst een ander probleem oplossen voordat ik weer verder kan met de installatie.

Btw het downloaden gaat via een speciaal programmatje wat je op de msdn-site download, niet direct via de browser.

[Voor 11% gewijzigd door KoffieNT op 26-09-2010 13:49]

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De data op een DVD is ook aan slijtage onderhevig, vergelijk het met een gebrande CD die op een bepaald moment zoveel fouten heeft dat zelfs de foutcorrectie van je CD-speler ze niet meer kan corrigeren.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dat begrijp ik uiteraard, maar waarom krijg ik de foutmelding met de usb-stick dan ook?

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's inderdaad vaag :S

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Probeer eens de HDD en DVD drive eruit te halen en dan in de BIOS te komen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

USB stick met bad blocks door de vele read/writes? Hoe dan ook, het zal mogelijk opgelost zijn door de ISO te verifiëren. De download manager die je krijgt van MS als je via IE gaat downloaden is ook niet perfect. Dat heb ik op 't werk gemerkt, Collega's hadden de ISO van 2008 R2 meermalen gedownload en toch was deze corrupt. Ik download 'm met Opera op m'n Linux machine (kan dus beide gevallen zijn, antivius en browser) en 't is in 1x goed.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
KoffieNT schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:55:
Het probleem met de engelse pro-versie is, is dat hij geen NL-language pack accepteerd/ondersteund, anders had ik het zo kunnen oplossen.
Ook niet als je froggie gebruikt? zie http://www.froggie.sk/

Niet echt een oplossing voor je probleem natuurlijk maar goed, wie weet kan je er wat mee.

[Voor 12% gewijzigd door Rupie op 26-09-2010 17:03]

Desktop | Server | Laptop

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Yay kijk eens aan, ik kan nu in de bios komen, met de hdd en dvd-drive er uit. Ook met de dvd-drive aangesloten werkt de laptop.

Ik heb de schijf op mijn desktop aangesloten en de partities gedelete. Daarna de schijf weer in de laptop gestoken en jawel: hij doetut!

Hopelijk gaat de installatie nu wel goed.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

De USB stick is nieuw, maar:

Ik heb deze verifier gedownload en inderdaad: Hij herkend de W7pro32bitNL-iso niet. Ook de VistaBusiness32bitNL-iso die ik gisteren heb gedownload is onbekend.
Images die ik met mijn andere msdn-account (van m'n oude school) heb gedownload zijn prima in orde. Dat zijn 32 en 64bit Engelse W7pro-edities.

Helaas doet mijn oude account het niet meer, anders had ik dat even geprobeerd.

Ik heb W7pro32bitNL via nieuwsgroepen gedownload en ook deze herkend de verifier niet.

Ook ben ik opnieuw aan het downloaden (duurt belachelijk lang) via mijn nieuwe msdn-account. Als het nu weer niet lukt, ga ik de tip van Rupie eens proberen, als dát niet lukt wordt het toch de engelse 7Pro of terug naar Vista NL (mocht deze iso het wel gewoon doen, ondanks hij niet herkend wordt door de verifier).

edit: Nu net klaar met downloaden van msdn...ook nu weer geef de verifier aan dat hij hem niet herkend.

[Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 26-09-2010 22:06]

• Matuna
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 09:19
KoffieNT ik heb net hetzelfde probleem de W7 x64 NL versie gedownload van MSDNAA en die error blijft terugkomen. Zelfs als ik W7 virtueel wil installeren bots ik tegen hetzelfde probleem...

• Mr.Nobody
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
ik heb zo iets ooit gehad, lag aan de hi en low filters:

http://www.icompute.info/cd_drive_not_in_windows.htm

daarna zag windows de cd/dvd speler weer. die drivers zitten nl gewoon in windows. als je een virtuele installeert zit deze natuurlijk bij de installatie, dus er is geen reden dat ie het niet zou doen.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Controleer eens de bestandschecksum ipv 't via een of ander tooltje te kijken of het wel in een lijst voorkomt met bekende images. Zoiets als dit bijvoorbeeld. Ik heb zelf eentje op m'n laptop staan van m'n werk die prima werkt, krijg je CRC, MD5 en SHA1 hashes van, maar kan 'm nu even niet zo snel vinden met Google (en de laptop opstarten duurt te lang :P).
Dit moet uitsluitsel geven of je bestand nou in orde is of niet.

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:57

TheVMaster

Moderator WOS
*plof*
Dit topic is een samenvoeging van dit WOS topic en de oorspronkelijke berichten :+ aangezien er twee topics liepen over hetzelfde issue.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Mr.Nobody schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:41:
ik heb zo iets ooit gehad, lag aan de hi en low filters:

http://www.icompute.info/cd_drive_not_in_windows.htm

daarna zag windows de cd/dvd speler weer. die drivers zitten nl gewoon in windows. als je een virtuele installeert zit deze natuurlijk bij de installatie, dus er is geen reden dat ie het niet zou doen.
De dvd-speler wordt wel herkend door de W7pro64ENG die ik eerder op de laptop heb geinstalleerd, ook lijkt het mij dat de dvd-speler gewoon functioneert wanneer hij de Windows bestanden kan laden voordat hij naar de setup gaat.
De schijf van de laptop is nu weer helemaal leeg, klaar om een nieuw setup op te zetten. (ga ik morgenavond mee verder)
Hero Of Time schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:07:
Controleer eens de bestandschecksum ipv 't via een of ander tooltje te kijken of het wel in een lijst voorkomt met bekende images. Zoiets als dit bijvoorbeeld. Ik heb zelf eentje op m'n laptop staan van m'n werk die prima werkt, krijg je CRC, MD5 en SHA1 hashes van, maar kan 'm nu even niet zo snel vinden met Google (en de laptop opstarten duurt te lang :P).
Dit moet uitsluitsel geven of je bestand nou in orde is of niet.
Het programmatje geeft vinkjes bij CRC32, MD5 en SHA-1, zou dus in orde moeten zijn? Deze vinkjes staan ook aangegeven bij de 64bit Engelse iso's die ik via mijn oude msdn-account vandaan heb gehaald.
TheVMaster schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:42:
[mbr]*plof*
Dit topic is een samenvoeging van dit WOS topic en de oorspronkelijke berichten :+ aangezien er twee topics liepen over hetzelfde issue.
[/mbr]
Ik heb een ander topic geopend omdat het leek en lijkt alsof het om een ander probleem ging. Probleem 1 is het dvd-driver probleem (software), probleem 2 was het opeens blijven hangen van de laptop, wat uiteindelijk te vinden was bij de harde schijf. (hardware) En wat de 2 problemen met elkaar te maken zouden kunnen hebben is me niet helemaal duidelijk, vandaar.
Maar zo is het ook goed :).

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Update: Vanmiddag VistaBusiness32bitNL op de laptop gezet. De image werd niet herkend door de iso-verifier, maar hij werkte gewoon prima.
Geen meldingen gezien over missende drivers.

Uiteindelijk toch maar gekozen voor het OS wat al op de laptop stond en waar drivers voor beschikbaar zijn, want ik zie het zo gebeuren dat die kennis volgende week weer op de stoep staat omdat W7 toch niet zo lekker wil draaien.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee