Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc sluit af, en start na enkele seconden weer op

Pagina: 1
Acties:

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 10:36
Beste Tweakers,

Een aantal weken geleden was mijn Antec voeding dood gegaan en heb ik een "Cooler Master Silent Pro M700. 700W (ATX. ATX12V 2.3)" er voor in de plaats gekocht, deze heeft 200w meer dan mijn oude PSU.

Maar toen kreeg ik opeens problemen met het afsluiten van de pc, ik moet nu telkens wachten tot ie is afgesloten en dan de powerknop van de pc omzetten zodat de pc niet meer kan booten.

Ik heb al een aantal sites bezocht die tips gaven om bijv. settings uit te zetten dat randapparatuur het systeem kan booten en ik heb ook het CMOS gecleared.

Het lijkt me dat dit probleem word veroorzaakt door de voeding aangezien dit probleem met de voeding is mee gekomen. Ik ben ten einde raad en ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen met dit probleem.

Alvast bedankt!

Steam profiel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het systeem op een geaard stopcontact aangesloten?

• quintox
Volgens mij is het stopcontact zelf niet geaard waar de stekkerdoos op aangesloten zit. Maar de stekkerdoos zelf heeft wel geaarde sockets en heeft een piekspanningsbeveiliging.

Als dit het probleem zou zijn, waarom gaat deze voeding daar wel vreemd mee om en alle andere voedingen die ik door de jaren heen gebruikt heb niet. Ik bouw al zo'n 8 jaar mijn eigen pc's, dit probleem heb ik nog nooit eerder gezien :O

Steam profiel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quintox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:48:
Volgens mij is het stopcontact zelf niet geaard waar de stekkerdoos op aangesloten zit. Maar de stekkerdoos zelf heeft wel geaarde sockets en heeft een piekspanningsbeveiliging.
Als de WCD geen aarde heeft heeft een stekkerdoos dat ook niet (de pinnen lopen immers nergens naar toe).
Als dit het probleem zou zijn, waarom gaat deze voeding daar wel vreemd mee om en alle andere voedingen die ik door de jaren heen gebruikt heb niet. Ik bouw al zo'n 8 jaar mijn eigen pc's, dit probleem heb ik nog nooit eerder gezien :O
Niet geaarde stopcontacten kunnen vage dingen doen, dus het is handig om het uit te sluiten. Sluit je systeem geaard aan en kijk of het probleem dan ook voorkomt.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je iets van jumpers of iets dergelijks aangepast op je mobo? Geen stekkertjes vergeten aan te sluiten?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
En in je Bios kun je instellen wat je PC moet doen na een 'powerloss' misschien dat er in je bios iets is veranderd?

There is no place like 127.0.0.1

• quintox
Ik heb vandaag het CMOS gecleared voor een ander probleem ( forum/list_messages/1427451 ) en staan de bios settings weer op default, daar kan het dus niet aan liggen. Ik heb met het inbouwen van de nieuwe PSU behalve de powercables geen andere kabels aangeraakt.

Is exact dezelfde setup die al 2 jaar perfect werkt, door de komst van de nieuwe voeding start ie zichzelf op. Het ligt ook niet aan de Aan/uit knop aangezien de PC niet uit zichzelf opstart als ie een paar uur heeft uitgestaan en ik de powerknop weer aanzet.

Mijn slaapkamer heeft nergens geaarde contacten zitten, dus dan zou ik nieuwe stopcontacten moeten gaan inbouwen. Ik wil eerst maar eens uitsluiten of dat überhaupt wel het probleem kan zijn ;)

[ Voor 15% gewijzigd door quintox op 25-09-2010 23:39 ]

Steam profiel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

badkamer en keuken hebben altijd geaarde stopcontacten. Dus daar kun je het sowieso proberen.
Pagina: 1