Beste Tweakers,
Ik heb al een tijdje problemen met de extended desktop feature binnen windows, het probleem wat zich voordoet is namelijk dat het 2e scherm niet goed geboot word. Ik heb 2 schermen van IBM geprobeerd en ze vertonen beide dezelfde problemen.
Als ik het scherm aanzet krijg ik een x aantal seconden beeld en daarna valt ie meteen weer uit, nou is het zo dat als ik het scherm lang genoeg aan/uit blijf zetten ( Dit kan tussen de 10 en 40min duren ) dat het scherm uiteindelijk aanblijft.
Ik heb contact gehad met de ati techs en de tech van Club3D en heb het volgende al geprobeerd:
- Bios geupdate
- Chipset drivers geupdate
- Ati catalyst drivers geupdate ( begon in 9.7, nu op 10.8 )
- Verschillende DVI-adapters geprobeerd ( Dual link, Single link )
- Windows7 format + update alle hardware drivers
- CMOS gecleared ( dat heb ik vandaag geprobeerd )
Na al dit gedaan te hebben vertelde de support van Club3D om de kaart maar op te sturen aangezien hij dacht dat het een timing probleem was in de hardware zelf. Deze heb ik 5 dagen later weer terug gekregen met de kaart niet defect was en de volgende melding:
Wij hebben uw videokaart uitvoerig getest:
Benchmarks: 3dmark06 2560x1600, 3dmark vantage 2560x1600.
Monitoren: native DVI Dual link monitor 2560x1600, Native D-sub monitor 1280x1024, Native Single link monitor 1920x1080.
Drivers: ATI Catalyst 10.5, ATI Catalyst 10.8.
Overig: ook is er getest met Standby modus, Hibernation modus, computer uit; monitoren aan, daarna computer opstarten.
Ik weet echt helemaal niet meer waar ik moet zoeken, het is overduidelijk geen driver probleem en het ligt ook niet aan de videokaart. De enige optie wat voor mij een beetje logisch klinkt is een defect moederbord.. maar ik heb echt geen enkel idee hoe ik dit überhaupt kan testen. Alvast bedankt voor de hulp! Highly appreciated!
DXdiag system info:
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.100618-162
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: EP45-DS3L
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (2 CPUs), ~2.8GHz
Videocard: ATI HD4870 512mb
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Page File: 1812MB used, 6374MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode
Ik heb al een tijdje problemen met de extended desktop feature binnen windows, het probleem wat zich voordoet is namelijk dat het 2e scherm niet goed geboot word. Ik heb 2 schermen van IBM geprobeerd en ze vertonen beide dezelfde problemen.
Als ik het scherm aanzet krijg ik een x aantal seconden beeld en daarna valt ie meteen weer uit, nou is het zo dat als ik het scherm lang genoeg aan/uit blijf zetten ( Dit kan tussen de 10 en 40min duren ) dat het scherm uiteindelijk aanblijft.
Ik heb contact gehad met de ati techs en de tech van Club3D en heb het volgende al geprobeerd:
- Bios geupdate
- Chipset drivers geupdate
- Ati catalyst drivers geupdate ( begon in 9.7, nu op 10.8 )
- Verschillende DVI-adapters geprobeerd ( Dual link, Single link )
- Windows7 format + update alle hardware drivers
- CMOS gecleared ( dat heb ik vandaag geprobeerd )
Na al dit gedaan te hebben vertelde de support van Club3D om de kaart maar op te sturen aangezien hij dacht dat het een timing probleem was in de hardware zelf. Deze heb ik 5 dagen later weer terug gekregen met de kaart niet defect was en de volgende melding:
Wij hebben uw videokaart uitvoerig getest:
Benchmarks: 3dmark06 2560x1600, 3dmark vantage 2560x1600.
Monitoren: native DVI Dual link monitor 2560x1600, Native D-sub monitor 1280x1024, Native Single link monitor 1920x1080.
Drivers: ATI Catalyst 10.5, ATI Catalyst 10.8.
Overig: ook is er getest met Standby modus, Hibernation modus, computer uit; monitoren aan, daarna computer opstarten.
Ik weet echt helemaal niet meer waar ik moet zoeken, het is overduidelijk geen driver probleem en het ligt ook niet aan de videokaart. De enige optie wat voor mij een beetje logisch klinkt is een defect moederbord.. maar ik heb echt geen enkel idee hoe ik dit überhaupt kan testen. Alvast bedankt voor de hulp! Highly appreciated!
DXdiag system info:
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.100618-162
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: EP45-DS3L
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (2 CPUs), ~2.8GHz
Videocard: ATI HD4870 512mb
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Page File: 1812MB used, 6374MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode