Toon posts:

Extended desktop probleem. ATI/AMD kwam er niet uit!

Pagina: 1
Acties:

• quintox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:46
Beste Tweakers,

Ik heb al een tijdje problemen met de extended desktop feature binnen windows, het probleem wat zich voordoet is namelijk dat het 2e scherm niet goed geboot word. Ik heb 2 schermen van IBM geprobeerd en ze vertonen beide dezelfde problemen.

Als ik het scherm aanzet krijg ik een x aantal seconden beeld en daarna valt ie meteen weer uit, nou is het zo dat als ik het scherm lang genoeg aan/uit blijf zetten ( Dit kan tussen de 10 en 40min duren ) dat het scherm uiteindelijk aanblijft.

Ik heb contact gehad met de ati techs en de tech van Club3D en heb het volgende al geprobeerd:

- Bios geupdate
- Chipset drivers geupdate
- Ati catalyst drivers geupdate ( begon in 9.7, nu op 10.8 )
- Verschillende DVI-adapters geprobeerd ( Dual link, Single link )
- Windows7 format + update alle hardware drivers
- CMOS gecleared ( dat heb ik vandaag geprobeerd )

Na al dit gedaan te hebben vertelde de support van Club3D om de kaart maar op te sturen aangezien hij dacht dat het een timing probleem was in de hardware zelf. Deze heb ik 5 dagen later weer terug gekregen met de kaart niet defect was en de volgende melding:

Wij hebben uw videokaart uitvoerig getest:

Benchmarks: 3dmark06 2560x1600, 3dmark vantage 2560x1600.
Monitoren: native DVI Dual link monitor 2560x1600, Native D-sub monitor 1280x1024, Native Single link monitor 1920x1080.

Drivers: ATI Catalyst 10.5, ATI Catalyst 10.8.

Overig: ook is er getest met Standby modus, Hibernation modus, computer uit; monitoren aan, daarna computer opstarten.

Ik weet echt helemaal niet meer waar ik moet zoeken, het is overduidelijk geen driver probleem en het ligt ook niet aan de videokaart. De enige optie wat voor mij een beetje logisch klinkt is een defect moederbord.. maar ik heb echt geen enkel idee hoe ik dit überhaupt kan testen. Alvast bedankt voor de hulp! Highly appreciated!

DXdiag system info:

Operating System: Windows 7 Professional 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.100618-162
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: EP45-DS3L
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (2 CPUs), ~2.8GHz
Videocard: ATI HD4870 512mb
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Page File: 1812MB used, 6374MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode

Steam profiel

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Voor de zekerheid: je hebt ook verschillende kabels geprobeerd?
En wat voor voeding heb je in dit systeem zitten?

Desktop | Server | Laptop

• quintox
Ja, 3 monitoren en kabels.
Eerst had ik een Antec NeoHE 550w maar die was een aantal weken geleden kapot gegaan en toen heb ik een Cooler Master Silent Pro M700 700w gekocht.

Maar de problemen deden zich al voor toen ik de Antec PSU nog had. Het moet haast wel het moederbord zijn, maar hoe test je dit überhaupt?

Anyways, thnx voor de snelle reactie Rupie!

Steam profiel

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
makkelijkste manier om dat te testen is met een ander mobo ;) Ik zou alleen zo niet weten hoe een defect mobo er voor zou kunnen zorgen dat het scherm 10 tot 40 minuten lang uit blijft vallen om het daarna gewoon te gaan doen eigenlijk...

Desktop | Server | Laptop

• ItMeAedri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Rupie schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:51:
makkelijkste manier om dat te testen is met een ander mobo ;) Ik zou alleen zo niet weten hoe een defect mobo er voor zou kunnen zorgen dat het scherm 10 tot 40 minuten lang uit blijft vallen om het daarna gewoon te gaan doen eigenlijk...
Zelfde reden waarom mijn laptop beeldscherm eerst moet opwarmen voordat ik geen artifacts meer zie :+ Het klinkt raar, maar het is wel zo. (No comment op de laptop alsje ^^ , garantie is verlopen en binnenkort koop ik een nieuwe)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

• quintox
Ja daarom is het ook zo'n uniek probleem. De techs van AMD hebben zich ook als eens over hun hoofd gewreven aangezien ze het probleem ook niet konden vinden. Je zou zeggen dat het de videokaart zou zijn, maar deze werkte zonder problemen bij AMD.

Helaas heb ik hier thuis geen mogelijkheid om het moederbord te kunnen testen d.m.v. een ander moederbord :( enige mobo's die ik hier heb liggen zijn defecte bordjes uit het verleden. Het zou fijn zijn als er software zou zijn zoals Memtest die het moederbord kan testen op defecten.

Steam profiel

• quintox
Ok.. nieuwe update. Ik heb vandaag een Asus P5Q deluxe moederbord erin gestopt ( dus praktisch een nieuw systeem ) maar het probleem is er nog steeds. Het moederbord en de videokaart zijn nu beide uitgesloten dat ze het probleem veroorzaken maar dit maakt het alleen maar moeilijker.. kan werkgeheugen/cpu deze timing issues veroorzaken?

Ik heb een filmpje geupload waarop ik mijn beeldschermen film om te laten zien wat er gebeurt als ik extended desktop aanzet.

http://www.megaupload.com/?d=LFJXVA4E

Steam profiel

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09:52
Heb je ook al eens een totaal andere monitor geprobeerd? Het klinkt een beetje alsof de zogenaamde 'handshake' niet goed verloopt en de monitor het signaal dus niet wil accepteren. Dat zou kunnen duiden op incompatibiliteit van die IBM monitoren icm met die videokaart.

• quintox
Damn.. dat is het probleem ook echt 0_o. Ik heb een oude 15" CRT monitor van de zolder gehaald en die werkte meteen, geen issues, geen uitval.. perfect gewoon.

Maar betekent dit dat beide IBM schermpjes die ik gebruikt heb defect zijn of is het puur een compatibiliteits probleem?

In ieder geval heel erg bedankt! Ik voel me best wel stom, ik heb alles al geprobeerd, zelf het complete moederbord vervangen maar om nou een ander merk monitor te proberen daar kwam ik écht niet op..

Steam profiel

• quintox
Helaas.. het probleem ligt nog ergens anders. Ik had een 19" BENQ scherm van een vriend overgekocht en die werkte perfect tot vandaag. Mijn monitoren waren op standby gegaan en de pc heeft de hele nacht aangestaan, toen ik vandaag de computer wou waken kreeg ik wederom alleen beeld op mijn main monitor.

Het BENQ scherm word wel herkent en ik krijg weer even beeld als ik switch tussen "Show desktop only on 1" en "extend these displays" maar dit is maar voor een paar seconden voordat de monitor weer op standby gaat.

De videokaart zelf kan het niet aan liggen, die was naar ATI gestuurd en er was geen probleem gevonden én die videokaart zit nu in een crossfire setup en mijn monitoren zitten nu op een splinternieuwe HD4870 aangesloten.

Lijkt me sterk dat net als met de IBM schermpjes dat het BENQ scherm ook opeens zomaar niks meer doet.. alhoewel het er wel al een paar dagen zat aan te komen. Ik kreeg mijn extended monitor een paar keer niet gewaked maar dat was dan opgelost met een pc reboot, maar nu werkt ook dat niet meer.

Steam profiel

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee