Toon posts:

Zomaar een idee, t.a.v. 'foute' topics of nieuwe users

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik heb dit idee zojuist verzonnen terwijl ik TV kijk en een topic doorbladerde, en schiet me maar af als het een slecht idee is, maar ik denk ik noem het toch even :+

We hebben hier een bepaalde minimum vereiste inzet ten aanzien van het openen van nieuwe topics. Zowel vragen om advies, alswel problemen, discussies, etc. Ik denk dat je zou kunnen stellen dat je topic aan een aantal minimum vereisten moet voldoen.

Natuurlijk kun je die vereisten in een sticky plakken en hopen dat ze het lezen, maar dat doen veel mensen niet. Een topic dichtsmijten met verwijzing naar de FAQ wordt door nieuwelingen als onvriendelijk beschouwd, er worden wel eens opmerkingen gemaakt, etc. Natuurlijk weet ik dat er vanuit Tweakers al veel inzet is getoond om dit voor de 'onwetenden' een beetje zachter te brengen, maar de boodschap moet blijven.

Stel nu dat je, bear with me, de reeds aanwezige gebruikers verbiedt om suggesties of antwoorden/oplossingen te posten totdat alle vragen zijn gesteld die nodig zijn om de vraag van de nieuweling aan de 'eisen' te laten voldoen?

De Tweaker kan er zijn eigen draai aan geven en creatief of doordacht doorvragen naar de oorzaak, en de 'noob' leert op wat ik beschouw als vriendelijke wijze dat hij te weinig informatie heeft gegeven. Ook ik stel nog wel eens vragen aan collega's die ik eenvoudig zelf kan beantwoorden door in onze database/ERP te kijken, maar eenvoudigweg vergat dat het daarin stond. Ook zal de 'noob' vanzelf duidelijk worden dat hij geen antwoord gaat krijgen totdat hij alle vragen heeft beantwoord, waardoor hij zelf waarschijnlijk al een stuk dichter bij de oplossing komt, of in ieder geval bij de manier om die te vinden.

Nogmaals, "just throwing it out there", laat maar weten wat jullie denken :P

ik voorzie een hoop 'pun intended' posts gericht naar mijn persoontje, maar pioniers moeten nu eenmaal een hoop verduren 8)

[Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-09-2010 19:05]

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:50

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Gaat niet werken; er zullen altijd gotters zijn die gewoon zullen posten. Ik vind het goed zo.

Gulfstream G650

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 02:35

the mod man

iets van beeldmaker

Wat ik zou doen, bij elke nieuwe tweaker die een topic opent bovenin het vak waar hij zijn post kan typen al de minimale eisen voor een topic laten verschijnen... Dat hij deze dus eerst moet deleten en dan pas kan beginnen met het typen van zijn post/vraag/TS

en dan als hij/zij meer dan zoveel posts heeft dit automatisch weer laten verdwijnen (dat het weer net zo is als het nu bij iedereen is)

I can't wait to shoot!

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

HTT-Thalan schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:04:
ik voorzie een hoop 'pun intended' posts gericht naar mijn persoontje, maar pioniers moeten nu eenmaal een hoop verduren 8)
Je bent pionier 21.122.

Hier is al zo vaak over gesproken, nagedacht of gediscussieerd dat het onmogelijk is een nieuw idee te posten. :)

ARME AOW’er

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:22

Matis

Rubber Rocket

Als je een nieuw topic wilt openen in PRG, dan staat er wel het één en ander in de header van de site: http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/14 (zomaar een voorbeeld).
Volgens mij hebben alle topics dat wel.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• iisschots
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12-09 11:39
Wanneer nieuwe gebruikers komen moeten die vaak leren hoe het gaat op deze site. We willen dat op zo'n manier doen dat ze het niet als een soort aanval zien en dat wij zeggen dat en dat is fout.

Daarom proberen we via reacties die we maken in topics en ook verschillende manieren achter de schermen hen te wijzen hoe we het graag zien en hen tips te geven wat ze anders kunnen doen. Daarnaast ook aan te geven waarom wij willen dat het op die manier gebeurt. Dat is iets wat meestal erg goed werkt.

Ik zie het nut niet om mensen pas te helpen wanneer ze aan onze verwachtingen voldoen. Hoe wil je dat ook gaan uitvoeren en wie moet dat beoordelen? Wat mij betreft laten we het mooi zo :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:53
Het gaat niet werken, je moet zoveel mensen qua gedachte zien te veranderen. Het is imho al een stuk beter door het "vriendelijker GoT"-beleid dat wordt gevoerd.

Maar je gaat het er niet uit krijgen. Ik ben met je eens dat het zo zou moeten, helaas is het slechts utopie.

Sowieso pak ik het anders aan. Ik neem de nieuweling aan het handje en wijs vriendelijk op het beleid, maar vermeld daar ook wat ik/we missen en waarom. En juist dat laatste vind ik veel belangrijker. Laat mensen weten waarom we iets op een bepaalde manier doen.

Veelgebruikt zijn oa:
Toon eens wat inzet :) . Jij hebt een probleem, wij niet. We willen je erg graag helpen, sommigen zelfs onder werktijd, maar het moet wel van twee kanten komen. Hoe meer tijd jij hier in steekt om ons te helpen, des te meer tweakers zullen even de tijd nemen om jou te helpen. bla bla bla
Zo had ik laatst iemand die de specs in irritante linkjes neer had gezet. Die had ik dus even voor hem uitgewerkt in een simpel overzicht en daarbij gelijk ook aangegeven waarom. Dus echt in de trand van "nu kan ik in een keer alles zien. Ik kan je zo wel vertellen dat die voeding te zwak is en dat je het beste je videokaart kan upgraden".

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-09 11:52

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Aanvullend op een vriendelijker GoT, geldt dat er een hoop met fingerspitzengefühl gedaan wordt. Sturing is voor bezoekers soms moeilijk te zien. Aan de ene kant wil je vriendelijk zijn en mensen op weg helpen. Aan de andere kant verbetert er niets als mensen het verzoek krijgen meer inzet te tonen met in de sluitmessage een hapklare stap-voor-stap oplossing. Het gevoel van beloning voor luiheid doet het verzoek tot meer inzet gauw vergeten.

Speel je het iets harder, dan is men verontwaardigd. Hoe verzinnen we het om te suggereren dat er te weinig inzet is getoond, en wat zijn we toch onvriendelijk. Toch zal diegene het een volgende keer beter doen, want de pets op de hand blijft bij.

Één kunst... Is de balans vinden tussen vriendelijkheid en opvoeden. Iemand een pets geven waarvan het hoofd drie keer om de as draait maakt dat iemand nooit meer terugkomt. De geleerde les is dan: daar kom ik niet meer, en daar wordt dus ook niets mee bereikt.

En de échte kunst is... Leren inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt. Wat nodig is om de één licht te sturen is voldoende om een ander weg te jagen. Dat betekent maatwerk en ervaring. Andersom zal het dus ook zo blijven dat een deel van de gebruikers een strenger beleid zal voorstaan omdat de inzetloze beginner hen stoort, terwijl de ander vindt (zonder inzicht in historie van een gebruiker) dat het wel wat vriendelijker zou mogen.

Wat in ieder geval zeker is: Een enkele procedure die een drempel opwerpt zal nooit werken, alleen al omdat je het maatwerk en het menselijke aspect verliest. Maak je het moeilijk voor iemand om zich te registreren of te posten dan schrik je mensen preventief af. Stuur je niet bij, dan loopt alles uit de hand.

Om nog maar eens een cliché aan te halen, doen we het aardig zolang mensen nog de moeite nemen mee te denken over wat beter kan. Zo is het beleid al een aardige afspiegeling van >10 jaar brainstorm op basis van wat jullie, onze gebruikers, hebben aangebracht. Dus, liever een suggestie teveel die het niet haalt, dan dat er geen suggesties gegeven worden omdat men denkt dat wij wel weten wat het beste is. :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ok, goed om te zien dat het wel serieus overdacht word voordat mijn plan alsnog onuitvoerbaar blijkt :P

Ik ga weer brainstormen op mijn volgende suggestie :9
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee