Toon posts:

Games die alleen met toetsenbord te spelen zijn

Pagina: 1
Acties:

• I Am Crake
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-11-2011

©iStockphoto

Hey iedereen,

Sinds ik mijn eigen computer gebouwd heb ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik ook een lekker groot 24 inch scherm. Ik merk dat ik steeds vaker achterover geleund zit met een draadloos toetsenbord op mijn schoot en een muis op mijn broekspijp te browsen op internet en speel burnout paradise het liefst met mijn voeten op mijn bureau. Ik vermoed dat dit gedrag alleen maar extremer word aangezien ik vandaag mijn televisie op mijn PC heb aangesloten en ik dus lekker kan gamen vanaf de bank.

Het enige probleem is natuurlijk de muis. Ik heb de Logitech MX 5500 toetsenbord + muis combinatie dus die muis doet het goed genoeg om vanaf de bank een spelletje aan te klikken maar om ermee te gamen moet ik toch echt aan mijn bureau zitten. Daarom vraag ik jullie welke spellen jullie hebben/kennen die zonder muis te spelen zijn. Ik neem aan dat er geen racing games zijn die gebruik maken van de muis dus die kunnen eigenlijk wel uitgesloten worden.

Zelf kan ik, naast race spellen dus, alleen de volgende suggesties geven:

Geometry Wars: Retro Evolved
• DOS klassiekers als Duke Nukem, Commander Keen, Cosmo
• ScummVM klassiekers als Indiana Jones kunnen met de muis maar ook met pijltjestoetsen+enter
• Oddworld: Abe's Oddyssee/Exoddus Nostalgiebonus! Eerste spel dat ik uren kon doen.

Dus een topic dat niet alleen voor slackers als ik ideaal is, maar ook voor bijvoorbeeld voor op de laptop.

Alle suggesties worden in deze post opgenomen!

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:24
Nou ja, sowieso is bijna iedere racegame goed te besturen met alleen een keyboard. Fifa en dergelijke zouden ook gemakkelijk kunnen. Maar ik heb 1 vraag voor je, waarom koop je gewoon geen wireless X360 controller voor windows?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Bijna elke RTS is wel te spelen met alleen een toetsenbord, mits je elke hotkey kent :+ .

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Of zoiets: (Lijkt mij comfortabeler als dat je constant een muis in de lucht moet tillen :+ )

pricewatch: Trust Thinity Wireless Entertainment Keyboard

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

D4NG3R NL schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:32:
Of zoiets: (Lijkt mij comfortabeler als dat je constant een muis in de lucht moet tillen :+ )

pricewatch: Trust Thinity Wireless Entertainment Keyboard
Ik heb mensen met een wii nog niet horen klagen ..

Iperf

• Rynji
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 12:59
Laat ik nou ook gamen vanaf de bank, op mijn 40" tv:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34746601
zoals je ziet, ik heb gewoon een grote plank met daarop mijn tobo + muis(+mat).
Het werkt prima, en heb toch vaak lange gamesessies (meer dan 3uur zitten).

i7 8700k @ 5GHz - GTX1080Ti - 1440p@144Hz Inventaris

• I Am Crake
Ik heb geen XBOX controller (en geen consoles behalve de wii) omdat ik een gruwelijke hekel aan controllers heb. Ik weet niet wat het is, maar na een halfuurtje gamen met controller heb ik ontzettende kramp in mijn vingers. Ik denk dat het er vooral aan ligt dat ik een klungelige gamer ben.

Touchpads zijn echt niet mijn ding, dan nog liever aan een bureau met een fatsoenlijke muis, dus dat Trust geval hoef ik ook niet.

De air mouse is misschien nog een optie maar dan lijkt het me nog niet handig om Crysis te doen als je met één hand je toetsenbord op schoot hebt terwijl je met je rechterhand heen en weer loopt te zwaaien.

TL;DR - Ik wil gewoon een lijstje met spellen die je op je toetsenbord kan spelen :'(
Rynji schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:58:
Laat ik nou ook gamen vanaf de bank, op mijn 40" tv:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34746601
zoals je ziet, ik heb gewoon een grote plank met daarop mijn tobo + muis(+mat).
Het werkt prima, en heb toch vaak lange gamesessies (meer dan 3uur zitten).
Dit is wel een goed idee, vooral omdat dit ook bijzonder geschikt is om gewoon een beetje te internetten vanaf de bank :D

[Voor 26% gewijzigd door I Am Crake op 25-09-2010 20:02]

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tombraider 1 deed ik met een tobo

Iperf

• Snijtafel
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-09 23:50
Is een trackball muis niet wat?
Bijv. http://www.logitech.com/n...s/trackballs/devices/7365

• I Am Crake
Ik weet dat er andere soorten muizen etc zijn maar als ik een muis moet gebruiken gebruik ik het liefst gewoon een normale muis. Met trackpads of trackballs of zo'n laptop "tepel" tussen de toetsen kan je nooit de precisie van een normale lasermuis krijgen. Ik vind een toetsenbord gewoon de ultieme controller, lekker grote toetsen waarvan ik precies weet welke toets waar zit, dus speel ik ook het liefst spellen er op...

Edit - Moet je die man zien bovenaan dit topic. Die gast is echt zo tevreden met dat toetsenbord.
Die man wil ik zijn :)

[Voor 12% gewijzigd door I Am Crake op 25-09-2010 21:00]

• Grannd
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-09 15:45

Grannd

da Granndest

Ik raad je toch aan om aan een controller te proberen te wennen, veel grote releases van games zijn tegenwoordig op de consolemarkt gericht, met als gevolg dat ten eerste de controls al geoptimaliseerd zijn voor controllers en ten tweede dat de game gemaakt is voor minstens één analoge input (muis/analoge controller).

Bijna alle PC games van de afgelopen 2 jaar én alle komende games werken perfect met een 360 controller, ja dat is misschien even wennen, maar iedereen kan zo'n ding onder de knie krijgen en als je dat eenmaal heb gaat er een wereld aan gameplezier (op de bank!) voor je open.

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-09 20:54
Alle 2d vechtspellen. (Mortal Kombat 3 ftw :))

• broodjekaas92
  • Laatst online: 31-03 18:17
De meeste emulators gebruiken geen muis

• CapTVK
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
(overleden)
Wikipedia: The Lost Treasures of Infocom

Zet je toetsenbord maar klaar. ;)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee