Toon posts:

USB 3.0 PC Express kaart voor laptop

Pagina: 1
Acties:

• AmonJo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-12-2010
Hallo iedereen,

Ik heb mij een harde schijf van 2TB gekocht. Deze heeft ook usb 3.0.
Nu ben ik op zoek naar een usb 3.0 express kaart voor mijn laptop, omdat die alleen maar usb 2.0 poorten heeft.

Ik ben dan uitgekomen bij deze twee merken:
- Buffalo, ongeveer €50
- Conceptronic, ongeveer €30

Maar ik heb op een paar sites gelezen dat sommige usb 3.0 express kaarten, die nog "versie 1.0" zijn, slechts de helft van de totale snelheid behalen.
Ook heb ik ergens gelezen dat Buffalo 2.0-versie kaarten gaat uitbrengen.
Letop: met "versie 1.0" en 2.0 verwijs ik naar de kaart versies, NIET naar de usb interface. Maar dat zullen jullie wel begrepen hebben... :)

Heeft er iemand ervaring met zo'n usb 3.0 express kaart, voor laptops?

Dankuwel!

• John2B
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 05-09 00:02

John2B

I Love RAID5..!!

Addomics heeft een ExpressCard 34/54 met 2 USB 3.0 aansluitingen

Addonics AD2U3EXC34

De AD2U3EXC34 is tekoop in Nederland voor 41,50 Euro incl. BTW. Staat nog niet in de pricewatch, maar heb die er inmiddels aan toegevoegd en zal een dezer dagen in de lijst verschijnen. Kijk anders even bij Addonics waar hij in Nederland te koop is.

[Voor 4% gewijzigd door John2B op 26-09-2010 14:36]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• AmonJo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-12-2010
Bedankt voor je reactie! Ik hou hem in het oog.

Zijn er nog mensen die zo'n ding gebruiken?

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Hier staat die:

Addonics AD2U3EXC34

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Even voor mijn beeldvorming, USB2.0 gaat maximaal 30-35 MB/sec halen, ondanks de bandbreedte van 480Mbps. Watvoor snelheden zou je dan reallife met USB3.0 kunnen halen?

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:45
redfoxert schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:09:
Even voor mijn beeldvorming, USB2.0 gaat maximaal 30-35 MB/sec halen, ondanks de bandbreedte van 480Mbps. Watvoor snelheden zou je dan reallife met USB3.0 kunnen halen?
Uhm je hebt deels gelijk maar niet helemaal. 480Mbit is 480/8=60Mbyte en met mijn externe hdd haal ik moot tussen de 55-60MB/s hoor.

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

redfoxert schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:09:
Niet reallife...maar mooi vergelijkbaar met andere standaarden op een rij ;-)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee