Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Constante Refresh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers..

Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsten, excuses als het verkeerd staat,
ik ben DJ, ik ben al mijn muziek aan het digitaliseren en van origineel rippen naar MP3 op 320 Kbps,

maar nu ben ik alles aan het hernoemen en heb het in "Lijst" staan lekker overzichtelijk aangezien het er heeeel wat zijn, ben nu bijv. bij de letter "S" en als ik paar heb hernoemt, lijkt het of die de hele map refresht en gaat dan weer helemaal naar het eerste nummer in de map.. Ongelooflijk irritant dit..

Iemand een idee? of enig ervaring? Alvast bedankt. Groeten Cor..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en met welke software doe je dat dan ?

waarom gebruik je niet gewoon de explorer in van windows zelf ?

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 25-09-2010 17:24 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen programma :) open gewoon de map "Muziek" en ga aan het re-namen maar het is heel erg vaag, het gebeurt elke keer weer :s heb geen rare dingen geïnstalleerd of zo. Windows is nog heerlijk clean..

lijkt alsof hij de map refresht echt vaag..

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 11:48
Waarom moet je de bestanden hernoemen? Kon je bij het rippen niet instellen dat ie de titel en artiest overneemt in de mp3 (als id3 tag of desnoods als bestandsnaam)?

Verwijderd

Topicstarter
De meeste hernoem ik direct idd. maar ik heb ook nog een hoop meuk op de pc staan wat ik uitzoek,
die beluister ik gelijk en verwijder ik die gelijk of ik laat ze staan (hoef niet alles te hernoemen gelukkig)

Maar ook als ik alleen beluister dan ploep! staat die weer in 1 keer vooraan in de map.. echt heel vaag.. :S

PS: Ik rip gewoon met Mediaplayer, en beluister daar ook mee, en hernoem het ook gewoon in Windows.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 17:45 ]

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Als al je muziekbestanden goede ID3 tags hebben zou ik The Godfather aanraden, daarmee kun je heel gemakkelijk allemaal bestanden hernoemen en organiseren op basis van ID3 tags, dus automatisch in mappen plaatsen en hernoemen.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de ID3 Tags gebruik ik " Tag & Rename" Werkt onwijs goed! Maar ik hernoem m'n bestanden gewoon in Windows, ga op het bestand staan, F2 (hernoem sneltoets) even typen en Enter.

Maar ik hernoem niet alles, ben nu in een bestaande muziek map bezig, en de meuk gooi ik weg,
ik beluister het wel, nummer voor nummer, qua kwaliteit en volume etc.. maar ook dan sta ik weer in 1 keer in het begin van de map. (refresh?) Het gebeurt soms heel vaak, en soms een half uur niet.. Daar is toch wel een verklaring voor? Toch? haha

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:58
Verklaring: Windows

Bij mij gebeurt dat bij mappen met veel bestanden (>50) of met veel verschillende bestanden. Maar bij 1 map refresht ie nooit automatisch, ook niet als ik daar wat uitpak of toevoeg. Het is allemaal heel vreemd..

Ik zou zeggen, ga op zoek naar een fatsoenlijk file management programma en doe het daar mee

[ Voor 9% gewijzigd door Moning2 op 25-09-2010 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook heel vaag dus, er staan sowieso + 1000 nummers in die map, het zijn wel allemaal dezelfde bestandstypen
en kan op Google ook helemaal niets er over vinden..

Oke, voor het renamen kan ik dan wel een programma gebruiken, maar hoe zit dat dan met het beluisteren en verwijderen, dat gaat toch het snelste in map zelf lijkt me...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:16:
Ook heel vaag dus, er staan sowieso + 1000 nummers in die map, het zijn wel allemaal dezelfde bestandstypen
en kan op Google ook helemaal niets er over vinden..

Oke, voor het renamen kan ik dan wel een programma gebruiken, maar hoe zit dat dan met het beluisteren en verwijderen, dat gaat toch het snelste in map zelf lijkt me...
Probeer eens Total Commander voor het renamen en verwijderen en zet alle nummers in een playlist, zo gepiept.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties! het lukt wel in Total Commander, maar toch waarom doet Windows zo vaag haha! Dat zal de brandende vraag wel blijven denk ik .. haha

Thanx allemaal
Pagina: 1