Toon posts:

[Mac Mini] Stroomonderbreking geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• sergev
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12-12-2020
Momenteel ben ik bezig met het besparen van onnodige energie in het huis. Vandaar dat ik stekkerdozen met schakelaar heb geplaatst, tijdschakelaars etc. Nergens was er iets aan de hand behalve bij de Mac Mini die ik heb staan.

Het probleem is als volgt. Als de stroom er voor een langere periode af gaat onthoud de Mac de tijd en Time machine instellingen niet. Verder start die automatisch op als de stroom er weer aan gaat. Op zich was mijn gedachte als de meeste mensen zullen denken. Kwestie van PRAM en automatisch opstarten na stroomstoring staat ingesteld.

De Mac staat dus expliciet niet ingesteld om op te starten na een stroomstoring. Wat betreft het PRAM: Eerst heb ik geprobeerd het PRAM te resetten, (CMD, option, P & R) wat dus niet werkte. Omdat ik dacht dat het dan aan de 3V cell batterij lag die ingebouwd is, heb ik die vervangen. Nog steeds hetzelfde probleem. Vervangen door nog een andere 3V cell batterij, die ook niet het gewenste effect gaf.

Kortom, ik kom er niet meer uit waar het probleem dan moet liggen. MB138*/A is het modelnummer.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Is het niet mogelijk om de Mac Mini wel aan de stroom te houden? Volgens de environmental report gebruikt 'ie slechts 0.26 watt wanneer hij uit staat.

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

• sergev
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12-12-2020
Dat is natuurlijk wel mogelijk, maar vanwege het gecombineerde sluipverbruik van de andere apparaten zou ik het handig vinden als ik alles met 1 klik volledig uit zou kunnen zetten. Verder is het natuurlijk duidelijk dat er ergens iets mis is/kapot is. En als het dus even kan zou ik dat graag zelf verhelpen.

Edit: Dus na twee 3V cell batterijen geprobeerd te hebben heb ik nog geprobeerd het pram en het smc beiden te resetten. Eerst leek dit te werken, maar nu werkt het dus weer niet. Hij onthoud de instellingen van tijd en time machine gewoon niet als de stroom er af is geweest. Het zou ook aan het logic board kunnen liggen, maar voordat ik laat vervangen hoor ik GRAAG of iemand nog andere mogelijkheden weet.

Bedankt.

[Voor 40% gewijzigd door sergev op 27-09-2010 19:51]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee