Toon posts:

Kleurverschillen design mac/pc *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• dakka
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 21:32
ik heb een klein probleempje met een site waar ik mee bezig ben, namelijk een kleur verschil.

ik heb in de hoek een graphic staan en die moet overgaan in de kleur van de rest van de site maar dat doet ie neit het is allebei dezelfde kleur code groen maar toch op macs krijg ik een groot verschil in de tinten, en op de pc heb ik dit niet

weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen, alvast bedankt

• deathgrunt
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Wellicht gebruik maken van het Safe Web Pallet?

Of anders checken wat de diepte van de videokaarten is waarop je alles controleert [8 bit, 16 bit, etc...].

Het kan ook aan de monitor liggen; als de tinten dichtbij elkaar liggen, dan kan het zijn dat de ene monitor de verschillen wel weergeeft, en de ander niet. Je moet sowieso alles ontwerpen op gekalibreerde monitoren en later checken op niet-gekalibreerd materiaal, om zeker te zijn van de kleurechtheid van je site.

Een LCD-flatscreen is leuk, maar je moet eigenlijk ook op een ouderwets TRT-scherm alles beoordelen.

Post anders gewoon de hexadecimale waarden van je kleuren, dat helpt bij het oplossen...

• Copyman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:00

Copyman

Dode muis

Ik heb het idee dat je kleurprofiel niet goed staat (Shift+Ctrl+K in Photoshop). Staat je kleurprofiel op sRGB IEC61966-2.1? Zo ja, probeer eens Adobe RGB. Zo nee, zet hem op sRGB IEC61966-2.1. :)

Enkele resources:
Mezzoblue: Profile Madness
Viget: The Mysterious Save For Web Color Shift
• [google=Mac color difference sRGB]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• JaFFoG
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 05-09 12:18
Waar ik onlangs mee te maken kreeg is een verschil wat optreedt bij gebruik van JPG afbeeldingen. Ik had een header die, net als jouw situatie, overloopt in de achtergrondkleur van het element en body. In sommige browsers bleek de kleur te verschillen. Nadat ik de afbeelding opnieuw had geëxporteerd, nu als PNG, was het probleem verholpen.

Wellicht kan jouw probleem op deze manier ook opgelost worden: probeer eens een ander bestandstype.

Bla

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:48

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Even de titel aangepast naar een wat betere omschrijving.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52
Bij exporteren voor web in photoshop kiezen voor sRGB en geen additionele kleurprofielinformatie opslaan.

[Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 30-09-2010 11:39]

• Loadichus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01-06 09:38
Heb je misschien een voorbeeld online staan? Er zijn namelijk meerdere mogelijkheden waardoor dit verschil kan ontstaan.

een voorbeeld daarvan is het opslaan van de afbeelding, het kan zijn dat de bitwaarden de afbeelding een andere kleur geven. Maar het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld van een JPG naar een GIF afbeelding gaat en daar de "kwaliteits-verlies" ontstaat.

Zoals ik dus al zei, ik wil er best wel naar kijken maar dan zou een live voorbeeld wel heel makkelijk zijn.

• tonyisgaaf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Zoals eerder gezegd: opslaan als sRGB (maakt niet uit of dat jpg, png of gif is) zonder het kleurprofiel (sRGB dus) te embedden.

Of je gebruikt eenvoudigweg de "Save for web" functie van Photoshop.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee