Een arbeidsovereenkomst kan worden beeindigd middels een beeindigingsovereenkomst. Daarin spreek je de voorwaarden af waaronder beiden (werkgever en werknemer) akkoord gaan met beeindiging van de arbeidsovereenkomst.
In een beeindigingsovereenkomst is de volgende zin opgenomen:
Ik vind het nl. maar een raar beding en vraag me af of zoiets, en dan met name het tweede deel, valt onder "goed werkgeverschap". Want wat valt onder het doen van negatieve mededelingen? Vertellen dat je het niet naar je zin gehad hebt? Vertellen dat ze zich aantoonbaar niet aan afspraken houden? Vertellen dat ze je ontslagen hebben? Ik heb geen idee, en kan ook de reikweidte van zo'n beding niet overzien.
In een beeindigingsovereenkomst is de volgende zin opgenomen:
Is zoiets gebruikelijk? Heeft iemand dat eerder meegemaakt? Kan 'n (arbeids-)jurist hier wat mer over vertellen?Partijen verbinden zich over en weer geen mededelingen te doen aan derden over de
inhoud van de tussen hen getroffen regeling tenzij zij op grond van de wet daartoe
verplicht zijn. Voor het overige zullen partijen zich onthouden van het doen van negatieve
mededelingen over elkaar aan derden.
Ik vind het nl. maar een raar beding en vraag me af of zoiets, en dan met name het tweede deel, valt onder "goed werkgeverschap". Want wat valt onder het doen van negatieve mededelingen? Vertellen dat je het niet naar je zin gehad hebt? Vertellen dat ze zich aantoonbaar niet aan afspraken houden? Vertellen dat ze je ontslagen hebben? Ik heb geen idee, en kan ook de reikweidte van zo'n beding niet overzien.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!